بهترین های کسب و کارعمومی

مشخصات فنی برج نوری روشنایی

برج روشنایی ( دكل روشنايي )، برای روشنایی محوطه های بزرگ مانند پارک ها، تفرجگاه ها، میادین، خیابان ها، پل ها ، محوطه ساختمان ها نظیر بیمارستان ها، کارخانجات و … استفاده زیادی دارند. برج های روشنایی یا دکل روشنایی از نظر کاربرد بر عکس پایه چراغ گالوانیزه می باشند زیرا برج های روشنایی یا برج نوری برای روشنایی مکان هایی که طول زیاد دارند و عرض کم مناسب نیستند.

در طراحی وساخت برج های روشنایی آیتم های زیر را باید در نظر گرفت:

  • سرعت باد و نیروهای فشار باد در منطقه
  • ساختار زمین و جنس خاک
  • وزن برج برای محاسبه فونداسیون
  • مقاومت در برابر زلزله و دیگر بلایای طبیعی
  • رعایت استانداردهای بین المللی

لازم به ذکر است شرکت مهندسی احداث گستر ما با دریافت گواهینامه های بین المللی CE1282 و ECM اقدام به تطبیق محصولات خود با استاندارهای اروپایی نموده است .برج های روشنایی در ارتفاع های متداول بین 12 تا 60 متر در سه طرح برج نوری سبد ثابت، برج نوری سبد متحرک با هندل دستی و برج نوری سبد متحرک با موتور الکتریکی تولید می گردند. سطح خارجی این برج ها توسط گالوانیزه گرم محافظت می شود و قطعات آنها به صورت اورلب مونتاژ می گردد و ایمنی سبد این برج ها توسط قفل های اینترلاک و پاراشوت تامین می گردد.

دکل روشنایی چیست؟

در این قسمت به توضیح این موضوع می پردازیم که برج روشنایی یا ؟ دکل روشنایی یا برج نوری به سازه های فلزی دارای ارتفاع زیاد گفته می شود که دارای تعدادی پروژکتور هستند که از توان های مختلفی برخوردار می باشند. از دکل روشنایی به منظور روشنایی محوطه های وسیع استفاده می شود. برج روشنایی یا همان دکل روشنایی به شکل چند وجهی می باشند. برای روکش در ورق فلزی از پوشش روی استفاده شده است.

برای ساختن یک دکل روشنایی ابتدا نیاز است اطلاعاتی همچون محل جغرافیایی نصب، میزان باد در منطقه، بررسی زلزله خیزی منطقه و ارتفاع برج روشنایی جمع آوری و سپس به بخش طراحی ارائه داده شود. برج های روشنایی به طور معمول در قطعات 6 متری با فاصله های معین از دهانه بالا و پایین قطعات تعیین می شود. نکته قابل توجهی که وجود دارد این است که تعداد قطعات برج و ابعاد دقیق هرکدام از برج ها تعیین شود تا بتواند وزن سازه ها را بهتر تحمل کند و در تکان ها از خود مقاومت نشان دهد. شما عزیزان میتوانید به صفحه قیمت  برای اطلاع از هزینه ها مراجعه نمایید.

Technical specifications of the light tower

سیستم قفل سبد ضد سقوط (پاراشوت)

سیستم قفل سبد ضد سقوط در سال 1390 توسط مهندسین شرکت احداث گستر طراحی و به تولید رسید. در این سیستم، سبد در هنگام بالا رفتن و یا پائین آمدن اگر دچار پارگی سیم بکسل و یا سقوط مستقیم شود این قفل مانع از سقوط سبد می‌گردد.این سیستم از این لحاظ حائز اهمیت است که علاوه بر کم کردن فشار بر روی گیربکس اصطلاحاً از خستگی سیم بکسل نیز جلوگیری کرده و در مواردی که سیم بکسل ها پاره می شوند از سقوط سبد و ایجاد خسارت جانی و مالی جلوگیری به عمل می آورد.

مزایای سیستم پاراشوت در برج های روشنایی

  • کاهش خطرات جانی و مالی
  • کاهش استرس متخصصین مونتاژ و نصب
  • عدم آسیب دیدگی سبد در صورت سقوط

کلیه برج‌های روشنائی تولیدی این شرکت مجهز به این سیستم می‌باشند. در دکل روشنایی در صورتی که حین بالا و یا پایین رفتن سبد سیم بکسل پاره شود این قفل از سقوط سبد جلوگیری خواهد کرد.پایه‌های چراغ خیابانی لوله ای نوعی پایه چراغ هستند که از لوله‌های فولادی ساخته می‌شوند. آنها معمولاً در خیابان‌ها، بزرگراه‌ها و سایر مناطق عمومی استفاده می‌شوند.

پایه‌های چراغ خیابانی لوله ای مزایای زیادی دارند. آنها قوی و بادوام هستند و می توانند در برابر باد شدید و سایر شرایط آب و هوایی مقاومت کنند. آنها همچنین نسبتاً ارزان هستند و نصب آنها آسان است.پایه های چراغ خیابانی لوله ای در اشکال و اندازه های مختلف موجود می باشند. رایج ترین نوع پایه چراغ خیابانی لوله ای، پایه چراغ خیابانی لوله ای مستقیم است.

این نوع پایه چراغ از یک لوله فولادی مستقیم ساخته شده است. نوع دیگری از پایه چراغ خیابانی لوله ای، پایه چراغ خیابانی لوله ای خمیده است. این نوع پایه چراغ از یک لوله فولادی خمیده ساخته شده است.پایه های چراغ خیابانی لوله ای را می توان با انواع مختلف چراغ ها استفاده کرد. رایج ترین نوع نوری که با پایه های چراغ خیابانی لوله ای استفاده می شود، چراغ بخار سدیم است. این نوع نور روشن و کارآمد است و عمر طولانی دارد. انواع دیگری از چراغ هایی که می توان با پایه های چراغ خیابانی لوله ای استفاده کرد عبارتند از:

  • چراغ های LED
  • چراغ های متال هالید
  • چراغ های فشار قوی سدیم

پایه های چراغ خیابانی لوله ای بخش مهمی از زیرساخت های هر جامعه هستند. آنها روشنایی را برای خیابان ها، بزرگراه ها و سایر مناطق عمومی فراهم می کنند که به ایمن تر شدن این مناطق برای رانندگان و عابران پیاده کمک می کند.

سازنده برج روشنایی

سازنده برج روشنایی در طراحی و ساخت برج های روشنایی باید به سرعت باد و فشار باد در منطقه و جنس خاک، وزن برج، مقاومت در برابر زلزله و استانداردهای بین المللی توجه نمود.لازم به ذکر است شرکت مهندسی احداث گستر ما با دریافت گواهینامه های بین المللی CE1282 و ECM اقدام به تطبیق محصولات خود با استاندارهای اروپایی نموده است .

مهندسین و نوری در شرکت مهندسی احداث گستر ما، برج های روشنایی با ارتفاع های بین 12 تا 60 متر در سه طرح سبد ثابت ، سبد متحرک با هندل دستی و سبد متحرک با موتور الکتریکی تولید می کنند.سطح خارجی برج روشنایی توسط گالوانیزه گرم عایق می شود و قطعات آنها به صورت اورلب مونتاژ می گردد و ایمنی سبد این برج ها توسط قفل های اینترلاک و پاراشوت تامین می گردد.

انواع برج نوری

برج روشنایی به سه دسته تقسیم می شود. انتخاب هر یک از این سه دسته متناسب با نیاز کاربران می باشد. در ادامه این سه دسته را نام برده و توضیح مختصری درباره هر یک خواهیم داد.

  1. برج نوری سبد ثابت (با نردبان و بی نردبان)
  2. برج نوری سبد متحرک (دستی با وینچ و هندل – موتور برقی گیربکسی)
  3. برج نوری سیار با قابلیت جابه جایی محل نصب به مکان مورد نیاز

برج نوری سبد ثابت و برج نوری سبد متحرک

این مدل قابلیت جابه جایی محل نصب را ندارد و کاربرد زیادی دارد. این برج روشنایی در دو نمونه سبد ثابت و متحرک می باشد. کاربرد برج روشنایی سبد ثابت در ارتفاعات پایین می باشد و در دو نوع با نردبان و بدون نردبان تولید می شود. برای عملیات های تعمیر و نگهداری می توان از نردبان کمک گرفت و یا با استفاده از جرثقیل به انجام عملیات ادامه داد. اصولا برج نوری سبد ثابت وسعت نور کمتری را پوشش می دهد و معمولا برای محوطه های شهری مانند پارکینگ رو باز و محوطه هتل ها و… استفاده می شود.

نمونه دیگر این برج روشنایی مدل سبد متحرک می باشد که به نسبت نمونه ثابت آن مدرن تر بوده و در دو نوع دستی و برقی موجود می باشد. در مدل متحرک سبد برج روشنایی و فریم پروژکتورها در محور عمودی به سمت بالا و پایین حرکت می کنند .در مدل دستی به وسیله وینچ و هندل دستی ،به وسیله نیروی انسانی تغییرات صورت میگرد ولی در مدل برقی به کمک الکتروموتور و گیربکس حرکت سبد صورت می گیرد. در اینجا عکس برج نوری سبد متحرک را مشاهده می کنید.

برج نوری سیار و قابل حمل

ویژگی منحصر به فردی که این برج روشنایی دارد قابلیت جا به جایی آن می باشد.این مدل دارای ژنراتور قابل حمل که برای تولید برق استفاده می شود می باشد. عموما ارتفاع آنها از 9 متر بیشتر نمی شود.از دیگر خصوصیات این برج ها توانایی تحمل شدت باد تا 70 کیلومتر بر ساعت است. کاربردهای این نوع برج در محل هایی که به صورت اضطراری به روشنایی نیاز داریم است. برای مثال بعد از حادثه هایی مانند سیل و زلزله که نیاز به روشنایی برای امداد رسانی دارند کاربرد دارد و هم چنین در پروژه های سینمایی و ساخت و سازهایی که به صورت موقتی می باشند و… استفاده می شود.

پایه چراغ خیابانی چند وجهی

پایه چراغ یا پایه روشنایی سازه ای است که جهت نصب چراغ های خیابانی دایکاست یا LED در معابر درون شهری یا جاده ، اتوبان و بزرگ راهها مورد استفاده قرار میگیرد .چراغ های خیابانی بر روی دستک یا بازویی نصب می شود اندازه طول و زاویه و همینطور تعداد دستک ها متنوع بوده و بسته به سفارش تولید می شود ، به طور مثال برای روشنایی بلوار ها از بازوی دو طرفه با زاویه ۱۸۰ درجه استفاده می شود. این نوع پایه ها بر روی قطعات بتنی که فونداسیون نامیده می شود نصب میگردد. پایه های روشنایی فلزی به دو صورت چند وجهی و لوله تولید می شوند ، پوشش بدنه پایه ها هم در دو نوع گالوانیزه ( آبکاری گالوانیزه) و رنگی میباشد .

دکمه بازگشت به بالا