استان ها

مرمت بیش از ۲۰ نسخه خطی تاریخی در سمنان

به گزارش خبرگزاری تیتر اول از استان سمنان ، حمیدرضا دوست محمدی روز پنجشنبه اول دسامبر 2016 با اعلام این خبر افزود: این نسخه های خطی حاوی اسناد خطی ، اسناد ، اسناد تزئین شده با مینیاتور ، قرارداد و … است.

وی با تأکید بر اینکه این اسناد مکتوب منعکس کننده دانش و هنر هر منطقه است ، گفت: بازیابی این نسخه در کشف برخی زوایای پنهان در تاریخ ، سیاست ، فرهنگ و هنر م effectiveثر است.

دوست محمدی با اشاره به اینکه این نسخه های خطی قابل مطالعه هستند ، گفت: این نسخه ها از نظر نوع خوشنویسی ، آنلاین و امضا و همچنین ویژگی های تزئینی قابل توجه هستند.

مستندات و آسیب شناسی ، ثبت آسیب ، تمیز کردن مکانیکی ، باز شدن ترمیم های قدیمی ، تقویت ، ترمیم پارگی با چسب و کاغذ مخصوص ، انتخاب کاغذ مناسب برای رنگ آمیزی با رنگ های گیاهی ، پر کردن شکاف ها و فشار دادن سند “نهایی یکی از فعالیت ها است تجدید اسناد. “

رئیس اداره میراث ، گردشگری و صنایع دستی شهرستان سمنان با اشاره به اینکه این کاغذ توسط عوامل فیزیکی ، شیمیایی و محیطی به راحتی از بین می رود ، گفت: این اسناد پس از بازسازی در مخزن مناسب کتاب ها و نسخه های خطی ذخیره می شود.

46

دکمه بازگشت به بالا