بهترین های کسب و کارسلامت و تندرستی

مراقبت های ضروری بعد از عصب کشی دندان

اگر شما نیز برای پوسیدگی شدید دندان به دنبال برداشتن عصب تحت درمان قرار گرفته اید، یکی از سوالات اصلی که شما را مشغول می کند این است که چند ساعت پس از برداشتن عصب می توانیم غذا نخوریم؟ یا به طور کلی: بعد از کشیدن دندان چه اتفاقی می افتد؟

آیا حساسیت دندان بعد از کشیدن عصب طبیعی است؟

برای رهایی از دندان درد بعد از کشیدن عصب چه کاری می توانید انجام دهید؟

پس از کشیدن دندان، مقداری درد و ناراحتی کاملا طبیعی است و با گذشت زمان از بین خواهد رفت. اما در این مدت می توانید از مسکن های تجویز شده توسط دندانپزشک برای کاهش درد استفاده کنید.

در ادامه مقاله در مورد چگونگی کاهش درد بعد از این درمان بیشتر توضیح خواهیم داد.

مراقبت های بعد از کشیدن دندان در روز اول

در روز اول پس از کشیدن دندان باید به نکاتی توجه کرد که عبارتند از:

پس از برداشتن عصب، دهان شما برای چند ساعت بی حس می شود و در این مدت باید از خوردن خودداری کنید. در غیر این صورت ممکن است دندان هایتان را خیلی محکم فشار دهید و باعث ترک خوردن یا سوزش دهانتان شوید.

پس از از بین رفتن بیهوشی، اگر احساس درد یا ناراحتی کردید، مسکن ها را به طور منظم مصرف کنید.

باند قرار داده شده روی زخم را تا زمانی که دندانپزشک به موقع آن را جدا نکرده است حرکت ندهید.

مسواک زدن دندان ها در شب اول خوب است، اما باید مراقب باشید که با مسواک خود فشار زیادی به دندان های آسیب دیده وارد نکنید.

در صورت وجود تورم می توان از کیسه یخ برای کاهش تورم استفاده کرد.

مراقبت های بعد از روز اول کشیدن دندان

پس از درمان، برای جلوگیری از عوارض ناشی از درمان؛ شما باید نکات و دستورالعمل هایی را دنبال کنید که در ادامه بررسی خواهیم کرد.

مسکن های تجویز شده توسط دندانپزشک را به طور منظم مصرف کنید و دستورالعمل های دندانپزشک را به دقت دنبال کنید.

به درد پس از کشیدن دندان توجه کنید، زیرا برخی از دردهای بسیار شدید باید بلافاصله به دندانپزشک گزارش شود.

سعی کنید ناحیه تحت درمان را آلوده نکنید و آن را کاملا تمیز نگه دارید.

مراقب باشید هنگام تمیز کردن، به ناحیه تحت درمان فشار وارد نکنید.

سعی کنید از غذاهای سفت و چسبناک خودداری کنید.

غذاهای سبک بخورید.

پس از کشیدن عصب، دندان تا مدتی به غذاها و نوشیدنی های سرد و گرم بسیار حساس است. بنابراین تا چند روز از مصرف آنها خودداری کنید.

تا زمانی که پانسمان موقت برداشته نشود از نخ دندان کشیدن خودداری کنید.

از نی برای نوشیدن استفاده نکنید. زیرا می تواند لباس را عوض کند و خطر عفونت را افزایش دهد.

در چند روز اول از سیگار کشیدن خودداری کنید. زیرا می تواند احتمال عفونت دندان را افزایش دهد.

تورم ممکن است حدود یک هفته طول بکشد، جای نگرانی نیست.

مصرف الکل می تواند باعث خونریزی شود، بنابراین از آن اجتناب کنید.

درمان بعد از عصب کشی دندان کودک

پس از برداشتن عصب از روی دندان کودک، باید تمام دستورات دندانپزشک را رعایت کرد. به خصوص مراقب موارد زیر باشید

در صورت عفونی شدن دندان، داروهای تجویز شده توسط دندانپزشک باید در زمان مقرر مصرف شوند

رعایت بهداشت دهان و دندان بسیار مهم است و باید در این امر مراقب کودک خود باشید.

از لحظه برداشتن دندان تا پر شدن تاج و ریشه دندان، تغذیه باید در نظر گرفته شود.

سیگار کشیدن بعد از کشیدن دندان

به نظر شما چند ساعت بعد از عصب کشی نباید سیگار کشید؟

سیگار کشیدن بعد از کانال ریشه نه تنها به سلامت دهان و دندان شما آسیب می رساند، بلکه با تاخیر در بهبودی ممکن است باعث شود که دوباره به درمان ریشه نیاز پیدا کنید.

بعد از برداشتن عصب دندان های خود را مسواک بزنید

به طور کلی، هیچ مقدار مراقبت از دندان نمی تواند به درستی بهداشت دهان و دندان شما را حفظ کند. با این حال، توصیه می شود تا 2 روز پس از کشیدن دندان، ناحیه تحت درمان را مسواک نزنید.

خوردن بعد از عصب کشی

بهتر است تا زمان بهبودی ریشه دندان از غذاهای نرم استفاده کنید. از غذاهای چسبنده و سفت مانند آب نبات، هویج، سیب، لپه و نوشیدنی های خیلی گرم یا خیلی سرد خودداری کنید. همچنین قبل از غذا خوردن صبر کنید تا داروی بیهوشی از بین برود.

برخی از غذاهایی که دندانپزشکان بعد از روت کانال توصیه می کنند عبارتند از:

سوپ و خورش سبزیجات

پت یا املت پخته شده

رشته فرنگی و پاستا

موز پوره شده

پوره سیب زمینی

پنکیک

سوشی

دانه نرم

داروهای بعد از عصب کشی دندان

مسکن های تجویز شده توسط دندانپزشک باید در طی چند روز درد پس از کشیدن دندان استفاده شود. لازم به ذکر است که اگر این درد به مدت طولانی ادامه داشت باید با دندانپزشک مشورت کرد. داروهای تجویز شده در این مورد عبارتند از:

داروهای ضد التهاب معمولاً بهترین راه برای جلوگیری از التهابی است که باعث درد می شود.

توجه داشته باشید که ایبوپروفن و آسپرین برای همه افراد، از جمله کسانی که زخم معده دارند یا کسانی که از داروهای رقیق کننده خون استفاده می کنند، انتخاب های خوبی نیستند. به همین دلیل مصرف هر دارویی فقط بر اساس تجویز دندانپزشک توصیه می شود.

استامینوفن استامینوفن یکی دیگر از داروهای موثر برای کاهش درد پس از درمان عصب کشی دندان است. می توانید هر 6 ساعت یک بار مصرف کنید. اگر درد شدید دارید بهتر است با مشورت دندانپزشک اقدام کنید.

سوالات متداول

بعد از کشیدن دندان چه بخوریم؟ پس از کشیدن دندان، باید به مدت چند روز غذاهای نرم بخورید تا از وارد کردن فشار به ناحیه تحت درمان جلوگیری کنید. نوشیدنی های خیلی گرم یا خیلی سرد می توانند ناحیه تحت درمان را تحریک کرده و باعث درد و ناراحتی شوند. به طور کلی باید دو ساعت از خوردن غذا خودداری کنید.

چرا مراقبت پس از استخراج Zion مهم است؟ کشیدن دندان یک روش عالی برای درمان و نجات دندانی است که آسیب دیده و ممکن است از بین برود. اگر بعد از کشیدن دندان مراقبت های لازم را انجام ندهید، ممکن است دچار عفونت و سایر عوارض مانند از دست دادن دندان شوید.

درد بعد از طرد چند روز طول می کشد؟ در طول درمان قطع عصب، دندانپزشک از یک بی حس کننده برای کاهش درد استفاده می کند. این اثر تا چند ساعت باقی می ماند.درد و ناراحتی در چند روز اول طبیعی است و جای نگرانی نیست. مصرف داروهای ضد درد و آنتی بیوتیک های تجویز شده توسط دندانپزشک می تواند به کاهش درد و ناراحتی کمک کند.

حتما به خاطر داشته باشید که بعد از روت کانال حساسیت دندان ها افزایش می یابد. همچنین دندان شکننده است بنابراین برای استحکام آن باید از روکش دندان استفاده کرد.

چگونه نخ عصب کشی شده را تمیز کنیم؟ در روزهای اول پس از کشیدن عصب از نخ دندان کشیدن خودداری کنید و فقط به آرامی و با دقت مسواک بزنید. با این حال، می توانید پس از چند روز نخ دندان کشیدن را شروع کنید. در ضمن اگر نخ به داخل پرکردگی افتاد باید دست خود را بگیرید تا به نخ و پرکردگی دندان آسیبی نرسد. می توانید یک سر نخ را رها کنید و سر دیگر آن را بکشید تا از دهانتان خارج شود.

آیا کشیدن دندان باعث ضعیف شدن دندان ها می شود؟ برداشتن عصب دندان را ضعیف و مشکل ساز نمی کند، اما دندان آسیب دیده را درمان می کند. درمان ریشه می تواند دندان عفونی و پوسیده را درمان کند. چیزی که دندان را ضعیف می کند، پوسیدگی دندان است که راه مقابله با آن است. درست است که ساختار دندان ها پس از کاهش اصلاح می شود، اما نمی توان این تغییر را عامل ضعیف شدن دندان ها دانست.

بعد از کشیدن دندان چه داروهایی باید مصرف شود؟ درد کشیدن دندان آنقدر قوی نیست که غیر قابل تحمل باشد. برای درد بیمار می تواند از داروهایی مانند ایبوپروفن، استامینوفن استفاده کند. در برخی موارد خاص که بیمار درد شدیدی را تجربه می کند، حتماً باید با دندانپزشک در شیراز در مورد داروهای مصرفی مشورت شود.

آیا کشیدن دندان خطرناک است؟ مانند هر درمان دندانپزشکی دیگری، این درمان می تواند عوارض جانبی ایجاد کند، اما خطرناک نیست. در برخی موارد، عصب کشی می تواند منجر به عوارضی مانند شکستگی دندان نهفته، سوراخ شدن کانال ریشه و عفونت شود.

کدام قرص برای دندان درد بعد از کشیدن عصب مناسب است؟ داروهایی مانند استامینوفن، آسپرین، ناپروکسن سدیم و ایبوپروفن از جمله مواردی هستند که معمولاً نقش موثری در کاهش درد شما برای چند روز پس از درمان عصب کشی دارند.

با چه علائمی باید به کلینیک دندانپزشکی مراجعه کرد؟ اگر درد بعد از چند روز فروکش نکرد و با احساس سوزش همراه شد، حتما به کلینیک دندانپزشکی مراجعه کنید.

قلیان کشیدن بعد از کشیدن دندان چه عوارضی دارد؟ این می تواند در روند بهبودی اختلال ایجاد کند و منجر به از بین رفتن نتایج درمان شود. به این ترتیب ممکن است دندان مجبور به تعویض شود.

دکمه بازگشت به بالا