استان ها

مدارس بدون استفاده و اموال مازاد دولتی در قزوین بایستی فروخته و استفاده بهینه شود

به گزارش خبرگزاری تیتر اول از کازوین ؛ هدایت الله دوشنبه شب در جلسه شورای آموزش و پرورش جمالی پور استان در سالن شهید امامی استانداری قزوین اظهار داشت: امسال سابقه اعتباری خوبی نداریم و نمی توانیم برای دانش آموزان تبلت تهیه کنیم، اما باید مشارکت خیرین را جلب کنیم و می خواهیم. کمک خواهد کرد.

وی افزود: لازم است کمیته ای برای سنجش ظرفیت استان و در قالب ارزش افزوده و سایرین با کمک شهرداری برای رفع این نیازها راه اندازی شود.

استاندار قزوین گفت: سال گذشته وام قرض الحسنه گرفتیم و به برخی واحدها به صورت وام 4 درصد پرداخت شد و امسال نیز تلاش می کنیم میلیاردها تومان فضا از تهران برای خرید تبلت دانش آموزان نیازمند در سطح شهر فراهم کنیم. استان.”

image_2021_10_25-17_14_46_743_Trd

وی افزود: باید مشارکت مردمی داشته باشیم چرا که در هر جای روستا که کار می کنیم خود مردم نسبت به نگهداری حساسیت بیشتری داشتند و فرهنگ مطالبه گری و نگهداری با مشارکت مردم امکان پذیر است.

جمالی پور گفت: مدیران و معلمان از وضعیت اقتصادی خانواده ها مطلع هستند و می توانیم مشکل سایر لوح ها را با کمک شهرداری ، خیرین و مردم و خانواده ها حل کنیم.

استاندار قزوین درباره اجرای طرح تبدیل سواد حرکتی دانش آموز نیز گفت: باید ورزش را در مدارس جدی گرفت چرا که در گذشته که هر روز صبح در مدرسه ورزش می کردیم نقش مهمی در حفظ سلامت دانش آموزان داشت. امروز لازم است.

وی افزود: ورزش باید از مدرسه شروع شود و به نوعی کودکان را از سنین پایین با ورزش آشنا کند و مدیران مدارس ورزش صبحگاهی را در برنامه کاری موثر خود قرار دهند و صدا وسیما از طریق شبکه شاد از طراحی دانش مناسب استفاده کند. ورزش کودکان به طور جدی

جمالی پور به ما یادآور شد که ما امروز باید حرکات ورزشی را بسیار جدی بگیریم ، زیرا به دلیل شیوع کرونا ، ورزش در مدارس ابتدایی تعطیل است و دانش آموزان بیشتر در فضای مجازی فعالیت می کنند و بیشتر درگیر فعالیت های دیگر هستند و ما شاهد مشکل چاقی و بی تحرکی هستیم.

وی با انتقاد از نبود غذای سالم در سد غذایی کودکان گفت: متأسفانه رژیم غذایی نیز تغییر کرده و فست فود خوری افزایش یافته است و این موضوع باید در مدارس و هر دانش آموزی که هفته ای چند بار غذای ناسالم مصرف می کند رصد شود. ” نتیجه منفی بگیرید و به تدریج فرزندان خود را به سمت غذاهای سالم سوق دهید.

image_2021_10_25-17_14_45_108_kTu

استاندار قزوین تصریح کرد: برنامه غذایی سبک، مفید و مقوی را برای کودکان توصیه کنید و با کمک دانشکده علوم پزشکی و آموزش پزشکی الگویی تهیه کنید تا از چاقی دانش آموزان پیشگیری کنید.

ما به طور جدی در تلاش برای فروش اموال مازاد هستیم

جمالی پور با اشاره به مشکلات اعتباری دولت یادآور شد: امروز در شرایط سخت اقتصادی ، با انباشت دارایی های مازاد دولتی روبرو هستیم و لازم است با فروش سریع بخشی از نیازهای خود را برطرف کنیم.

وی افزود: نیمی از زمین ها و اموال دولتی که بلااستفاده و قفل شده است می تواند در اختیار مردم قرار گیرد، بنابراین این اموال نیاز به شناسایی سریع دارد و فروخته شده یا به صورت تمیز به شهرداری تحویل داده شده و برای امور مهم مورد استفاده قرار می گیرد.

فرماندار قزوین بیان کرد: اگر روستاها و بخشداری ها برای استفاده بهینه از این ملک برنامه دارند مانند مدارس قدیمی باید به صورت طرح ارائه کنند و معتقدیم همه این اموال باید خصوصی باشد. و به صورت بازار یا زمین های صنایع دستی استفاده می شود.

وی در مراسم 13 آبان گفت: باید مراقب وضعیت استان کرونا باشیم تا به قله ششم نرسیم زیرا متاسفانه ضریب رعایت پروتکل به کمتر از 50 درصد رسیده و شهر آبیک قرمز شده است. امروز که نگران کننده است.”

image_2021_10_25-17_14_46_44_QgX

وی گفت: منتظر تعیین تکلیف تاد ملی کرونا هستیم و همچنین می توانیم مدلی را تعریف کنیم که این تجمع خودرویی، موتوری، غیبت یا حضور بر اساس پروتکل های بهداشتی باشد.

استاندار قزوین گفت: نگران ورود به ششمین پیک در فصل زمستان هستیم، زیرا از روزی که برخی افراد واکسینه شده اند، استفاده از ماسک و رعایت بهداشت فردی را ضروری نمی دانند که این رفتار خطرناکی است و به دنبال دارد. ما به چالشی جدید می رویم.”

وی گفت: این هفته بسیار مهم است و اگر پیک جدیدی نداشته باشیم ، برای اجرای برنامه ها در آبانا در سیزدهم که یک رویداد ملی و مهم است ، اقدام می کنیم.

دکمه بازگشت به بالا