سلامت و تندرستی

درخواست بیمه سلامت از موسسات برای ثبت اطلاعات بیمه‌شدگان در پایگاه اطلاعات

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران از موسسات و شرکت ها خواست اطلاعات بیمه شده خود را در پایگاه اینترنتی بیمه شدگان ثبت کنند.

به گزارش تیتر اول، دکتر. محمدمهدی ناصحی با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از 45 میلیون نفر تحت پوشش بیمه سلامت هستند، گفت: در نتیجه حدود 400 هزار نفر در این طرح به صورت فعال بیمه شدند.

وی افزود: در پی این کار، مجلس شورای اسلامی به ویژه در کمیسیون تلفیق اعتباری، 6 هزار میلیارد تن برای این طرح برداشت کرده است تا افراد بدون بیمه به ویژه در سه دهک اول شرکت، بیمه شوند.

وی با اشاره به اینکه در آن زمان حدود 5 میلیون و 400 هزار نفر بیمه شده بودند، افزود: تا قبل از تصویب قانون پوشش همگانی سلامت حدود 10 درصد از جمعیت کشور بیمه نبودند.

ناصحی تاکید کرد: همپوشانی سازمان بیمه سلامت ایران و سازمان تامین اجتماعی تا حدودی برطرف شده است اما همچنان با سایر سازمان های بیمه گر پایه وجود دارد.

به گزارش پایگاه خبری سازمان بیمه سلامت، وی در پایان خاطرنشان کرد: برای مددجویان کمیته مددکاری و سازمان بهزیستی که تحت پوشش بیمه سلامت هستند، هزینه بستری به صفر می رسد و تنها 15 درصد سرپایی را پرداخت می کنند. مخارج

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا