عمومی

احداث پایگاه امداد دریایی هلال احمر در پنج شهر ساحلی استان بوشهر – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، احمد محمدی‌زاده پنج شنبه شب در نشست با مدیرعامل و معاونت‌های مختلف جمعیت هلال احمر استان بوشهر با گرامیداشت هفته جمعیت هلال احمر این مجموعه را بزرگترین نهاد مردمی پس از بسیج دانست و اظهار داشت: در هلال احمر همه گروه‌های تخصصی در رشته‌های مختلف شکل گرفته و خدمات آنان در بخش‌های مختلف حائز اهمیت است.

وی ظرفیت جمعیت هلال احمر را بسیار مهم و تأثیرگذار دانست و تأکید کرد: هلال احمر که نقش مهمی در عرصه‌های اجتماعی و فرهنگی دارد به‌عنوان لایه دوم بسیج کشور محسوب می‌شود.

استاندار بوشهر با تأکید بر تقویت پیوند و همبستگی هلال احمر با مجموعه بسیج گفت: همانگونه که بسیج به عنوان گروه بزرگ مردمی نقش اثرگذاری در بخش‌های مختلف اجتماع دارد با تقویت پیوند این ۲ گروه مردمی یعنی بسیج و هلال احمر خدمات به جامعه هدف افزایش قابل توجهی می‌یابد.

محمدی‌زاده نوآوری، آینده‌نگری و اجرایی شدن طرح‌های خلاقانه را از ویژگی‌های مدیر موفق دانست و تأکید کرد: مدیران باید در کنار فعالیت‌های روزانه اجرای طرح‌های ماندگار را در دستور کار خود قرار دهند.

وی با اشاره به اینکه بوشهر یک استان گردشگر پذیر است گفت: سواحل زیبای خلیج‌فارس یکی از جاذبه‌های گردشگری این استان است که ایجاد زیرساخت‌های لازم در بخش‌های مختلف به‌ویژه امدادی یک ضرورت است.

استاندار بوشهر یکی از طرح‌های مهم در عرصه سواحل را پایگاه‌های امداد دریایی دانست و افزود: برای ایجاد پنج پایگاه امداد دریایی هلال احمر در پنج شهر ساحلی و گردشگر پذیر استان بوشهر موافقت می‌شود و در این راستا لازم است برای ساخت و تسریع در راه‌اندازی این پایگاه‌های امدادی از همه ظرفیت‌ها استفاده شود.

محمدی‌زاده بیان کرد: تلاش شود ساخت پایگاه‌های امداد ساحلی در شهرهای مختلف استان بوشهر اجرایی و در سال جاری مورد بهره‌برداری قرار گیرد تا در نوروز آینده مورد استفاده قرار گرفته شود.

وی با اشاره به صدور مجوز راه‌اندازی داروخانه هلال احمر استان بوشهر اضافه کرد: برای دسترسی همه بیماران در شهرها و روستاهای استان بوشهر به داروی مورد نیاز، بسترهای لازم از جمله پیک دارویی برای توزیع داروهای خاص در مناطق مختلف راه‌اندازی شود.

دکمه بازگشت به بالا