استان ها

تاکنون تخلف سازمان‌یافته انتخاباتی در کردستان گزارش نشده است

به گزارش خبرگزاری تیتر اول از کردستان؛ مهدی رمضانی امروز _سه‌شنبه هشتم اسفند_ در نشست خبری با اصحاب رسانه و خبرنگاران استان کردستان که در سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد، اظهار کرد: تمرکز ستاد انتخابات استان کردستان بر برگزاری انتخابات سالم و با امنیت کامل در استان بوده و در این راستا تمهیدات لازم اندیشیده شده است.

وی افزود: در راستای تأمین امنیت انتخابات، نیروهای امنیتی و اطلاعاتی با جدیت پای کار بوده و همه امکانات متمرکز بر برگزاری انتخابات سالم و تقویت مشارکت مردم است.

رئیس ستاد انتخابات استان کردستان ادامه داد: کلید توسعه استان کردستان مشارکت گسترده در انتخابات است زیرا مشارکت بالا توان مذاکراتی و چانه‌زنی مسئولان استان را در مرکز، برای جذب اعتبارات بیشتر بالا می‌برد.

رمضانی اضافه کرد: با توجه به انصراف و ائتلاف تعدادی از کاندیداها، ۱۳۳ نفر در حال حاضر کاندیدای نمایندگی مجلس شورای اسلامی در پنج حوزه انتخابیه استان کردستان هستند که از این تعداد ۱۱۸ نفر را آقایان و ۱۵ نفر را بانوان تشکیل می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه انتخابیه شهرستان بیجار ۲۹ نفر، سقز و بانه ۱۱ نفر، سنندج، دیواندره و کامیاران ۴۸ نفر، قروه و دهگلان ۲۴ نفر و مریوان و سروآباد ۲۱ نفر کاندیدای این دوره از مجلس شورای اسلامی هستند.

رئیس ستاد انتخابات استان کردستان گفت: به ازای هر کرسی نمایندگی مجلس ۲۲ نفر با یکدیگر رقابت می‌کنند و نسبت به دوره گذشته شاهد افزایش ۴۱ درصدی کاندیداها بوده‌ایم.

رمضانی افزود: در حوزه نمایندگی مجلس خبرگان رهبری نیز چهار نفر کاندیدا در استان کردستان ثبت‌نام کرده‌اند که برای دو کرسی با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

وی با اشاره به تعبیه ۱۲۹۶ شعبه اخذ رأی در استان کردستان ادامه داد: ۲۵ هزار نفر در فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها متصدی برگزاری انتخابات هستند.

رئیس ستاد انتخابات استان کردستان اضافه کرد: یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر در استان کردستان واجد شرایط رأی دادن هستند که با مدارک هویتی از جمله شناسنامه، کارت ملی، گواهینامه، گذرنامه و کارت پایان خدمت می‌توانند اقدام به رأی دادن کنند.

رمضانی خاطرنشان کرد: تاکنون هیچ تخلف سازمان‌یافته انتخاباتی به صورت مستند در کردستان گزارش نشده است و در صورت وجود گزارش‌های معمول تخلفات، به نهادهای مربوطه ارجاع می‌شود.

وی افزود: یک تا دو گزارش مبنی بر تخلف مدیران دولتی به ما ارجاع شده است که در دستور بررسی نهادهای امنیتی و اطلاعاتی قرار دارد و در صورتی که محرز شود، به‌طور قطع برخورد لازم صورت خواهد گرفت.

رئیس ستاد انتخابات استان کردستان با تاکید بر ضرورت مشارکت گسترده در انتخابات گفت: عنایت و توجه ویژه دولت نسبت به استان کردستان شکل گرفته است و مشارکت گسترده مردم استان را در انتخابات پیش‌رو خواستاریم.

دکمه بازگشت به بالا