بهترین های کسب و کارعمومی

لباس‌های میدی و ماکسی انتخابی مناسب برای زنان قدبلند

خیلی از خانم های قد بلند نمی دانند که چه لباسی را انتخاب کنند که متناسب با استایلشان باشد ما در این مطلب از پرشین وی قصد داریمنکات مهم در انتخاب و عکس های ازاستایل ها افراد قد بلند را برایتان به اشتراک گذاریم.

در اینجا نکاتی را در مورد لباس پوشیدن زنان بلندقد بیان می‌کنیم تا بتوانند با اعتماد به نفس بالایی لباسبپوشند و لباس های مناسب خود را راحت‌تر انتخاب کنند.خط کمر لباس اگر نیم‌تنه بالایی اندام شما بلندتر است و دوست دارید آن را کوتاهتر نشان بدهید از مدل‌هاییکه خط کمر بالایی دارند استفاده کنید، مانند شلوارهایی که خط کمر بالا و پاچه‌های گشادی دارند.

این مدل باعث می‌شود که نیمتنه بالایی کوتاهتر به نظر برسد و در اندام شما تناسب بیشتری ایجاد می‌‌کند، همچنینباعث می شود که اندامتان به فرم ساعت شنی نزدیک‌تر بشود.بلوز و یقه نامتقارن لباس(مانند شکل بالا) هم کمتر به شانه‌های بزرگ تاکید می کند و آن را کوچکتر نشانمی‌دهد.

 

لباس‌های چند تکه و کت دامن لباس‌های چند تکه مثل کت و دامن یا پیراهن و کت، همچنین انتخاب رنگیمتفاوت برای قسمت بالاتنه و پایین‌تنه لباس، باعث می‌شود که قد شما به چند قسمت مختلف تقسیم و تفکیک بشودو در نتیجه کوتاهتر و متناسب‌تر دیده بشوید.دامن‌‌های خیلی کوتاه پاها را بلندتر از آنچه هست نشان می‌دهد؛ لباسی که از بالا تا پایین تکرنگ باشد همبه دلیل اینکه خطی یکدست ایجاد می‌کند، شما را بلندتر نشان خواهد داد، پس از پوشیدن چنین مدل‌هایی خودداری کنید.آستین مناسب بیشتر خانم‌های قد بلند بازوها و دست‌های دراز و باریکی دارند.

نکات انتخاب لباس مجلسی برای خانم قد بلند

بهترین راه حل برای این مشکل این است که تی‌شرتی بپوشید که آستین‌های آن تا مچ دستتان باشد، سپس رویآن بلوز و کتی بپوشید که آستین آنها کوتاهتر است و به سمت بالا جمع شده است(مانند تصویر بالا)، دراین صورت دست‌های شما به چند بخش متفاوت تقسیم می‌شود و کوتاهتر به نظر می‌رسد.اگر پاهای خیلی بلندی دارید برای خانم‌هایی که بلند و لاغر هستند، انتخاب پیراهنی که به شکل خطی ای- شکلاست (از بالا به پایین به تدریج گشاد می‌شود) گزینه بسیار خوبی است و اندام لاغر را پهن‌تر و عریض‌ترنشان می‌دهد.

شما می توانید رنگ مشکی را برای لباس خود انتخاب کنید، اما بهتر از بافت‌ها و جنس‌های متفاوتی باشد تاهمانطور که گفتیم خطی یکدست ایجاد نکند( مثل این پیراهن سنگ دوزی و مروارید دوزی شده که با ساق براقپوشیده شده است.) پیراهن کمردار چسب هر لباسی که خیلی گشاد و بادکرده باشد شما را بزرگتر از آنچه که هستید نشانمی‌دهد.

 

لباس‌های زنانه مانند این پیراهن کمردار تنگ با یقه گلابی شکل و پلیسه‌های کوتاه در پایین دامن نمونه بسیار خوبیاست و شما را خوش اندام و زیبا نشان می‌دهد.لباسی که به انحناها و برجستگی‌های بدن تاکید بیشتری بکند، توجه را از قد بلند دور می‌کند و اندام رامتناسب‌تر نشان می دهد.

بیشتر بدانید از لباس مناسب خانم‌های قدبلند

زمانی که یک خانم قدی بلندتر از نرمال جامعه دارد، در صورت حضور در هر مکانی، به احتمالزیاد بسیاری از نگاه‌ها را به‌خود جلب می‌کند. این جلب توجه زمانی بیشتر می‌شود کهسایر قسمت‌های اندام او، مانند گردن، انگشت‌ها و … نیز کشیده‌تر از حد معمول باشند.این نکته شاید برای برخی از خانم‌هایی با این خصوصیت خوشایند به نظر نیاید، اما بادر نظر داشتن برخی نکات در انتخاب لباس می‌توان تا حدی از کشیده به نظر رسیدنکاست و ظاهری متناسب‌تر داشت. نکات زیر می‌توانند در انتخاب پوشش مناسب به خانم‌های قدبلند کمک کنند:

بهتر است از پوشیدن لباس‌های تک‌رنگ خودداری شود. لباس‌هایچهارخانه و همچنین لباس‌هایی که دارای خطوط افقی هستند باعث می‌شوند تا فرد کوتاه‌قدتر به نظر برسد.

استفاده از مانتوهای کمربنددار برای لباس بیرون و همچنین لباس‌هایمجلسی کمربنددار برای میهمانی‌ها انتخاب خوبی برای متناسب به نظر رسیدن افراد قدبلند است.یکی از اشتباهات رایج که سبب می‌شود افراد بلندقد بلندتر به نظر برسند،استفاده از کیف‌های کوچک است. بهتر است بلندقدها برای متناسب جلوه کردن از کیف‌های بزرگ استفاده کنند.کیف‌های کوچک گزینه‌های خوبی برای خانم‌های قدبلند نیستند.

مدل لباس مجلسی برای خانم قد بلند

استفاده از اکسسوری‌های غیرظریف نیز تأثیر به‌سزایی در بهبود ظاهر افرادبلندقدها دارد. به عنوان مثال اکثر افراد بلندقد دارای گردنی کشیده هستند.استفاده از گردن‌بندهای شلوغ و رنگارنگ می‌تواند این کشیدگی را کمتر کند.استفاده از دست‌بندهای بزرگ و زمخت نیز می‌توان کشیده بودن دست‌ها را بپوشاند.

افراد بلندقد لازم است در انتخاب کفش نیز دقت کافی به خرج دهند.البته این سخن بدین معنی نیست که این افراد هرگز نباید از کفش پاشنه‌بلنداستفاده کنند، اما بهتر است که کفش انتخابی این افراد بیش از ۳ سانتی‌مترپاشنه نداشته باشد. از طرف دیگر، پاشنه‌ی کفش باید در تناسب با اندازه‌ی آن باشد.

بدین معنی که کفش کوچکی را با پاشنه‌ی بلند انتخاب نکنیم. البته پوشیدن کفش پاشنه‌کوتاه نه تنها زیباست بلکه برای سلامت پاها نیز مفیدتر است.برای انتخاب شلوار مناسب بهتر است سراغ شلوارهای فاق‌کوتاه نرفت. در صورتی‌که شلوار دارایطرح باشد، قد را کوتاه‌تر نشان می‌دهد. از طرفی بهتر است رنگ شلوار انتخابی با رنگ مانتو یا پیراهن متفاوت باشد.

استفاده از لباس‌های چندلایه ترفند دیگری است برای متناسب نشان دادن ظاهر افراد بلندقد.برخی از لباس‌ها، خود به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که دارای یک پوشش زیرین و یک پوششرویی برای جذابیت بیشتر هستند. چنین لباس‌هایی برای افراد قدبلند بسیار مناسب هستند.

منبع این مطلب : سایت معظم دوخت / خانتخاب لباس مناسب برای زنان قدبلند اغلب دشوار و موضوعی چالش برانگیز است. اغلب زنان قدبلند نمی‌دانند چه لباس‌هایی برای قد آن‌ها مناسب‌تر است و باید هنگام مراجعه به فروشگاه چه لباسی تهیه کنند که استایل بی‌نقصی داشته باشند. البته گزینه‌هایی که معمولا در فروشگاه‌ها در دسترس است با در نظر گرفتن میانگین قد خانم‌ها طراحی شده‌اند. در نتیجه اگر زنانی قدی بلندتر یا کوتاه‌تر از این میزان داشته باشند، برای انتخاب لباس معمولا دچار مشکل هستند. اما همچنان راهی وجود دارد که بتوانید با همین گزینه‌ها و رعایت نکاتی که برای استایلینگ زنان قد بلند مهم است، استایل منحصربه‌فرد خودتان را خلق کنید.

۱. به دنبال یافتن نقطه‌ی تعادل باشید

اگرچه هیچ دو بدن قد بلندی شبیه هم نیستند، اما چند نکته‌ی مد برای زنان قدبلند وجود دارد که می‌توانند با کمک آن نقطه‌‌ای را به عنوان نقطه‌ی تعادل برای استایل و اندام خود پیدا کنند و با توجه به آن نقاط لباس موردنظرشان را برای داشتن یک استایل مناسب انتخاب کنند. کلید موفقیت برای زنان قدبلند در زمان خرید لباس پیدا کردن نقطه‌ی تعادل است.

۲. لباس‌های میدی و ماکسی انتخابی مناسب برای زنان قدبلند

لباس‌های میدی و ماکسی برای زنان قدبلند ساخته شده است. اگر نمی‌دانید که برای یک مهمانی رسمی چه بپوشید، پیراهن‌های میدی و ماکسی انتخاب بسیار مناسبی هستند. این برش تقریبا برای هر اندامی جذاب است اما امتیاز ویژه‌ی آن برای زنان قد بلند این است که بلندی قد و کشیدگی اندام آن‌ها را برجسته‌تر می‌کند. لباس‌های ماکسی هم دقیقا همین ویژگی را دارند و برای هر اندامی مناسب هستند و به برجسته‌تر کردن کشیدگی اندام کمک می‌کنند.

۳. یافتن تناسب و اندازه‌ی دقیق به کمک خیاط

یکی از بزرگ‌ترین نکات مد برای زنان قدبلند، اصلاح تناسب است. خیاط‌ها در یافتن تناسب و اندازه‌گیری دقیق از اندام شما متخصص هستند. اگرچه تغییر و دستکاری لباس‌های دوخته شده اکثرا ایدئال و مطلوب نیست اما پیدا کردن خیاطی که بتواند بخش‌های مختلف یک لباس آماده را به‌طور یک‌پارچه و متناسب با اندام شما تغییر دهد، کمک می‌کند که افراد قد بلند استایل بی‌عیب و نقصی داشته باشند و بسیاری از لباس‌هایی که تا قبل این امکان استفاده‌ی آن را نداشتید، بتوانید استفاده کنید.

۴. بهترین شلوار جین برای زنان قدبلند

شلوار جین تنگ برای خانم‌هایی که پاهای کشیده‌ای دارند، بسیار زیبا هستند و اساسا این شلوارها برای زنان قد بلند طراحی شده‌اند. در عوض از پوشیدن مدل شلوار جین کاپری خودداری کنید. قد این شلوارها به گونه‌ای است که برای خانم‌های قدبلند چندان جالب نیست و به نظر می‌رسد که یا شلوار اندازه‌ی اندام‌تان پیدا نکرده‌اید یا بر اثر شست‌وشو آب رفته و کوتاه شده‌اند. همچنین جین‌های گشاد، بوت کات، واید لگ و فاق بلند انتخاب خوبی برای خانم‌های قدبلند هستند. فقط در انتخاب این شلوارها به مناسب بودن قد آن‌ها دقت کنید.

۵. لباس‌های سرهمی انتخابی مناسب برای خانم‌های قدبلند

به عنوان یک خانم قد بلند، هنگامی‌که برای پیدا کردن لباسی مناسب با اندام‌تان خسته شده‌اید یا برای انتخاب لباس زمان زیادی ندارند، بهترین و راحت‌ترین گزینه لباس سرهمی است. جامپسوت یا سرهمی‌ها، چه ساده باشند چه طرح‌دار، به بهترین شکل اندام یک فرد قدبلند را به تصویر می‌کشند. جامپسوت‌ها به لبا‌س‌های همه‌کاره معروف هستند و می‌توانید آن‌ها را چه با یک کفش پاشنه بلند چه یک صندل تابستانی یا حتی یک کتانی سفید بپوشید.

۶. با رنگ‌ها و طرح‌ها بازی کنید

وقتی صحبت از لباس مناسب برای زنان قدبلند می‌شود، از بازی با رنگ و طرح نترسید. قد بلند یک هدیه است و می‌توانید با هر طرح و رنگی که دوست دارید، یک استایل زیبا و منحصربه‌فرد برای خود بسازید. یک خانم قدبلند با استفاده مناسب از رنگ‌ها در استایل‌اش، همه‌ی نگاه‌ها را به سمت خودش برمی‌گرداند.

یک تاپ گل‌دار رنگی را با یک شلوار گشاد راه راه عمودی، یک جامپسوت که کل آن را طرح‌های چاپ شده پوشانده است یا یک شومیز آستین پفی با یک دامن خنثی و یک جفت کفش ورزشی بپوشید. همه‌ی این‌ها برای یک خانم قدبلند مناسب هستند و ظاهر جذابی به استایل شما می‌بخشند.

پس از انتخاب لباس‌های طرح‌دار و رنگ‌های گوناگون نترسید و مطمئن باشید که با پوشیدن آن‌ها نه بلندتر از اینکه هستید دیده می‌شوید و نه باعث می‌شود که کوتاه به نظر بیایید.

۷. زنان قدبلند باید چه کفشی بپوشند؟

مطمئنا این راهنما بدون اشاره به کفش‌هایی که برای زنان قدبلند مناسب است، کامل نخواهد بود. اما پاسخ این سوال خیلی ساده‌تر از آن است که فکرش را بکنید. چون پاسخ به این سوال این است که هر کفشی که دوست دارید! از کفش‌های کتانی و کتانی‌های طرح‌دار گرفته تا کفش‌های پاشنه بلند. یک صندل ساحلی یا اسپرت را می‌توانید با یک سرهمی امتحان کنید. یک جفت صندل بند دار را با یک کت و دامن یقه انگلیسی میدی با پیراهن تابستانه خود بپوشید. در انتخاب با شما و تنها با شماست.

۸. اکسسوری مناسب برای زنان قدبلند

گردنبندهای درشت و بلند بهترین انتخاب اکسسوری برای خانم‌های قدبلند است. همچنین اگر دست‌های بلند و کشیده‌ای دارید، می‌توانید از دستبندهای پهن و بزرگ استفاده کنید که زیبایی دستان کشیده‌‎ی شما را دو چندان می‌کنند. همانطور که گفتیم می‌توانید کفش‌های پاشنه‌دار یا تخت بپوشید. بیشتر زنان قدبلند با کفش‌هایی که نوک تیز و میزان کمی پاشنه دارند بهترین استایل را خواهند داشت. در مورد انتخاب کیف هم بهتر است سراغ کیف‌های بزرگ بروید.

آنچه می‌خواهید بپوشید

نکات زیادی برای اینکه چه لباسی مناسب زنان قدبلند است، وجود دارد اما همیشه بهترین توصیه این است که آنچه را که می‌خواهید و با آن احساس راحتی می‌کنید، بپوشید. شما کسی هستید که در نهایت سبک و استایل شخصی خودتان را مشخص و انتخاب می‌کنید. قوانینی که به آن‌ها اشاره کردیم راهنما و کمک خوبی هستند اما تصمیم‌گیرنده‌ی نهایی شما هستید.

 

دکمه بازگشت به بالا