استان ها

قزوین در آموزش‌های تلفیقی پیشرو است

به گزارش خبرگزاری تیتر اول از قزوین؛ معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، سید جواد حسینی در اولین جلسه شورای هماهنگی، حمایت و توسعه آموزش و پرورش استثنایی استان قزاقستان گفت: قالب طرح مدیریت یکی از استان های پیشرو در کشور است. .

در این جلسه با حضور مدیرکل و اعضای شورای حمایت از آموزش و پرورش استثنایی استان قزوین، سید جواد حسینی در خصوص فلسفه تشکیل شورای هماهنگی، حمایت و توسعه آموزش و پرورش استان ها صحبت کرد. و مناطق و گفت: آموزش و پرورش استثنائاً کلیه ماموریت های عادی آموزشی را در تمامی زمینه های آموزشی بر عهده دارد و یکی از تخصصی ترین سازمان های زیرمجموعه وزارت آموزش و پرورش است.

حسینی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش استثنایی نیز در چهار حوزه خارج از سازمان خدمات ارائه می کند، گفت: برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی تمامی دانش آموزان خردسال ورودی ابتدایی و پیش دبستانی است که هر ساله در بیش از 2500 پایگاه به دانش آموزان بیشتری خدمت می کند. با بیش از 800 مرکز آموزشی ویژه، طرح جامع یکپارچه با پوشش بیش از 70000 دانش آموز در 21000 مدرسه معمولی و برنامه مدیریتی برای ارائه تسهیلات آموزشی هوشمند برای همه دانش آموزان کم درآمد، چهار حوزه ای است که آموزش و پرورش و آموزش استثنایی در آن خدمات عادی ارائه می کنند. تحصیلات.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه آموزش فراگیران با نیازهای ویژه به 5 تا 10 برابر فرصت، زمان، اعتبار و دانش بیشتری نیاز دارد، گفت: حساسیت ویژه در حوزه آموزش ترجیحی عدالت است.

وی گفت: رسیدن به جامعه ای بدون ریسک، عادلانه، انسانی و سازگار بخشی از ماموریت تعالی است.

حسینی خاطرنشان کرد: سازمان آموزش و پرورش استثنایی ساختار خوبی در حوزه ستادی و در سطح ادارات کل دارد.

حسینی گفت: ساختار آموزش و پرورش استثنایی در 760 منطقه استثنایی حلقه مفقوده است و راه اندازی این شورا در سطح منطقه می تواند این حلقه مفقوده را جبران کند.

معاون وزیر با اشاره به اینکه با استفاده از ظرفیت های موجود سعی شده است با پرداختن به موضوعات آموزش و پرورش استثنایی سهم ظرفیت آموزش و پرورش استثنایی در استان ها افزایش یابد که با ارتقای آموزش های ویژه همراه خواهد بود.

حسینی با اشاره به محورهایی که شورای هماهنگی، پشتیبانی و توسعه استان می تواند وارد آن شود، گفت: شوراها می توانند از برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی، طرح جامع تلفیقی، تنوع مناسب سازی در همه ابعاد برای دانش آموزان ممتاز استفاده کنند. ” و تطبیق نیروی انسانی، ارتقای کیفیت آموزش دیرآموزان، ارتقای کمی و کیفی مراکز آموزش با نیازهای ویژه و تبیین بسته های تحول آموزش و پرورش استثنایی.

وی در تشریح برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی دانش آموزان خردسال در دوره ابتدایی و پیش دبستانی گفت: وزارت آموزش و پرورش، بهزیستی و بهداشت با استفاده از داده های سنجش و پژوهش، ظرفیت های لازم را برای اجرای یادگیری ایجاد می کند. روند. مبانی ارزش گذاری دائمی است

معاون وزیر آموزش و پرورش درباره جهت‌گیری نظام‌های آموزشی پیشرفته دنیا گفت: نظام‌های آموزشی پیشرفته دنیا به جای بزرگسالان بر کودکان تمرکز دارند، با تاکید بیشتر بر مناطق محروم با رویکرد عدالت‌خواهی در آموزش و با تاکید بر مهارت‌آموزی. و توجه ویژه ای به حرکت به سمت یکپارچگی و شمول از طریق آموزش شخصی شده است.

حسینی افزود: طرح تلفیقی فراگیر در آموزش و پرورش استثنایی گامی در جهت فراگیر شدن است که از بدو آغاز تاکنون این برنامه 80 برابر شده و قزاقستان یکی از استان های پیشرو در این زمینه است.

وی افزود: توسعه سامانه مکالمه تلفن همراه و راه اندازی سمینارهای توانمندسازی معلمان، اولیا و دانش آموزان یکی از گام های ارتقای کیفی طرح جامع یکپارچه است.

حسینی خاطرنشان کرد: سه بسته توسعه مدارس تطبیقی، مداخلات طلای اولیه و مشارکت در آموزش و پرورش استثنایی در سال گذشته تدوین و اجرا شد تا تحولی اساسی حاصل شود. توسعه و اجرا شده است.

معاون وزیر کشور با اشاره به تکلیف نهضت برای ارائه 105 تسهیلات آموزشی و توانبخشی 70 هزار دانش آموز ممتاز، گفت: در سال گذشته 145 میلیارد تومان کمک خیرین به حوزه در سراسر کشور کمک کردند که در مجموع به 31.5 درصد نیاز دانش آموزان رسید. استثناء برای تابلو برق برداشته شد.

معاون وزیر گفت: اکوسیستم کرونا آموزش را به سمت آموزش مجازی سوق داد، اما حدود 30 درصد دانش‌آموزان به شبکه‌های ارتباطی یا دستگاه‌های هوشمند برای اتصال به شبکه شاد دسترسی ندارند، گوشی هوشمند به دانش‌آموزان کم‌درآمد داده می‌شود.

وی افزود: استان قزاقستان یکی از استان های برتر در زمینه تامین تجهیزات پرورش فکری دانش آموزان کم درآمد است و امسال برای تامین این تجهیزات 4 میلیارد و 500 میلیون تومان وام به استان قزاقستان اعطا می شود.

لازم به ذکر است که هزار و 88 دانش آموز با نیازهای ویژه در 59 مدرسه استثنایی و 1250 دانش آموز در مدارس ادغام فراگیر معمولی در استان قزوین تحصیل می کنند.

48

دکمه بازگشت به بالا