استان ها

فعالیت های حوزه هنری گنج‌های پنهان شده را آشکار می‌کند

به گزارش خبرگزاری تیتر اول از قزوین؛ به گزارش ستاد برگزاری نماز جمعه قزوین، آیت الله عابدینی در مراسم اختتامیه اولین دوره آموزشی در حوزه هنری گفت: یعنی همان کار انبیا و پیامبران الهی که گنج های نهفته وجود انسان را بیدار کرد و هنر را پیدا کرد.

آیت الله عبدالکریم عابدینی افزود: از برنامه هایی که در این مراسم اجرا شد بسیار لذت بردیم و در واقع این اقدام ارزشمند و پدیده نوین باعث شد تا گام های امیدوارکننده تری در رسالت های اعتقادی خود در رسانه و فضای مجازی برداریم.

058A0955

وی با اشاره به آیه 37 سوره نور خاطرنشان کرد: ما می توانیم بسیاری از کارهای خود را با نام و یاد خدا آغاز کنیم. اما قرآن کریم در این آیه ی متعالی که شامل همه ی مردان و زنان می شود، به ما می آموزد که توکل به خدا و احساس نیاز به خدا، آغاز نیست و باید در هر شرایطی وجود داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در قزاقستان تصریح کرد: اقامه دین که ترویج و شناخت دین است، از وظایف اساسی این دسته از مردم است و این آیه شریفه به ما می گوید که ما فقط نباید مواظب باشیم. مال ما. معیشت خانواده؛ همچنین باید به مسائل اقتصادی و معیشتی خانواده های فقیر توجه کرد.

امام کاظم روز جمعه یادآور شد: خداوند متعال در قرآن کریم می خواهد برای اولین بار خود را معرفی کند، جلال خود را بیان می کند; یعنی سرچشمه همه ارزش ها خداست و همه ما برای عزت می کوشیم. شجاعت مردم ما در پاسداری مقدس نیز حفظ کرامت انسانی بود و تقوا اوج کرامت است.

آیت الله عابدینی اعلام کرد: در عصر حاضر در تهاجم فرهنگی با این حرکت هنری یاد خدا را زنده کردید، پس باید ابتدا ثابت قدم، قوی و مطمئن باشید و به یاد خدا باشید. همان چیزی که از ارواح بزرگ دفاع مقدس بسیار می دانیم و امروز ستارگان درخشان آسمان شکوه هستند.

058A1031

فرمود: همه عالم آیات خداست; اما فقط برای کسانی که “اول الفبا” هستند. این ویژگی به افراد اجازه می دهد همه چیز را به خوبی ببینند. از خدا می پرسیم «اول قبایل» کیست؟ خداوند می فرماید آنها هستند که ایستاده اند. یعنی در قدرت هستند، چه روی زمین نشسته باشند و چه در موقعیتی که مجبور به خوابیدن شوند و در هر موقعیتی که باشند، مدام به یاد خدا هستند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: این مجموعه بسیار ارزشمند از هنرمندان و متولیان حوزه هنری انقلاب اسلامی قابل تقدیر است و از رهبری و دست اندرکاران حوزه هنری استان که با این ذوق و روحیه در این خدمت تلاش می کنند تشکر می کنیم. .

امام کاظم روز جمعه یادآور شد: کاری که شما هنرمندان انجام می دهید کار انبیا و پیامبران الهی است که گنج های نهفته انسان ها را بیدار می کند.

امامگلی مدیر حوزه هنری استان قزوین نیز گزارشی از فعالیت های این سمینار ارائه کرد.

دکمه بازگشت به بالا