استان ها

فاصله ۳۶ میلیون قطعه جوجه یک‌روزه در لرستان با نیاز واقعی

تیتر اول / لرستان رئیس سازمان جهاد کشاورزی لورینت می گوید: تأمین جوجه یک روزه در استان به عنوان یکی از اصلی ترین مواد اولیه تولید مرغ مهمترین اولویت توسعه صنعت پرورش مرغ گوشتی است.

اسفندیار حسنی ، مقدم ، امروز 2 اردیبهشت ماه به خبرنگاران افزود كه طبق گفته مرغ های گوشتی استان ، این استان سالانه تا 27 میلیون تخمك بارور تولید می كند كه می تواند به مرغ گوشتی یك روزه تبدیل شود.

وی ادامه داد: اولویت ما توزیع و عرضه جوجه های یک روزه تولید شده برای واحدهای گوشتی در استان است.

حسنی مقدم گفت: نیاز واحدهای مرغ گوشتی در استان به مرغهای یک روزه 40 میلیون واحد در سال است اما در حال حاضر این استان فقط 6 میلیون جوجه یک روزه تولید می کند و لرستان بین 36 تا 38 میلیون جوجه یک روزه نیاز دارد. .

وی افزود: بر این اساس از علاقه مندان به سرمایه گذاری در این بخش دعوت می شود تا به سازمان جهاد کشاورزی لرستان مراجعه کنند و بیشترین همکاری را با سرمایه گذاران خواهیم داشت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لورین گفت: یکی از اولویت های این صنعت نیز ساخت و توسعه 200 هزار مرغ گوشتی جدید با اعتماد به نفس در تولید مرغ است.

حسنیس همچنین مرغداری سویا آریان را در استان معرفی کرد و با توجه به آمادگی شرکت مرغداری دوربر برای پرورش و اداره واحد مرغ اجداد آریان لاین ، بر تسریع و بهره برداری از آن تأکید کرد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا