استان ها

غفلت از ظرفیت آموزش عالی در شرق کشور/ فعالیت 10 دانشمند تراز اول دنیا در مشهد

به گزارش خبرنگار گروه استان های خبرگزاری آنا از مشهد، محسن مرادی در مراسم افتتاحیه سمینار آسیب شناسی و ارتقای سطح روانی و اجتماعی دانش آموزان به ویژه مشاوران مدارس در تمامی نواحی و مناطق آموزشی مشهد اظهار داشت: چه گذشت. در دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد: 10 نفر از دانش پژوهان تراز اول جهانی که جزء دو درصد برتر جهان هستند در رشته های زیست شناسی، شیمی و فیزیک این واحد دانشگاهی فعالیت می کنند. هیئت علمی مشهد به اندازه هر دانشگاه غیرانتفاعی مقاله نوشته است و این نیروگاه عظیم آموزش عالی شرق کشور مغفول مانده است.

وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد بیش از 3 هزار دانشجو در رشته های پزشکی، پرستاری، مامایی، علوم آزمایشگاهی، تکنسین اتاق عمل، هوش، زیست شناسی و میکروبیولوژی دارد. 110 پزشک و متخصص کادر آموزشی این واحد دانشگاهی هستند و دو بیمارستان آریا با 160 تخت و 22 بهمن با 100 تخت متعلق به دانشگاه آزاد اسلامی است. گروه علوم پزشکی مشهد نسبت به 23 استان دیگر از ضریب قبولی بالاتری برخوردار است و در رشته پزشکی رتبه اول کشوری در تعداد رشته های تخصصی گذرانده شده است که نشان از برتری آموزش پزشکی دارد. جدی تر از بسیاری از دانشگاه های دولتی علوم پزشکی است و به صورت کیفی تر انجام می شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی گفت: 60 هزار و 900 دانشجو در این استان تحصیل می کنند که از این تعداد 30 هزار نفر در دانشگاه آزاد اسلامی مشهد تحصیل می کنند و نسبت به بزرگترین دانشگاه دولتی استان 9 هزار دانشجو و 200 هیأت علمی دارد. در رشته های غیرپزشکی در این واحد دانشگاهی تقریباً 300 کارگاه و آزمایشگاه داریم و حدود 500 میلیارد تومان تجهیزات و سرمایه در قالب تجهیزات و امکانات سخت افزاری و نرم افزاری داریم.

بی توجهی به ظرفیت آموزش عالی شرق کشور/ فعالیت 10 دانشمند درجه یک جهان در مشهد

مرادی به دستاوردها و افتخارات علمی پژوهشی اشاره کرد و گفت: بر اساس رتبه بندی کشوری، دانشگاه آزاد اسلامی مشهد پس از گروه علوم و تحقیقات در رتبه دوم قرار دارد. رتبه اول پژوهش و فناوری را در بین واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی کشور کسب کردیم. بر اساس رتبه بندی سال گذشته و بومتریکس، این واحد دانشگاهی در بین تمامی دانشگاه های دولتی رتبه 30 را به خود اختصاص داده است، با احتساب اینکه 2 هزار و 536 دانشگاه در کشور داریم که در هر مرکز استان حداقل دو دانشگاه برتر دولتی وجود دارد.

وی ادامه داد: حدود 65 درصد از مدیران عامل سازمان های استانی فارغ التحصیل دانشگاه آزاد اسلامی در یکی از رشته ها هستند. در سال های اخیر که کیفیت کار مدیران ارشد دانشگاه آزاد در سرلوحه کار قرار گرفته است، دفاع از دکتری بسیار دشوارتر از دانشگاه دولتی شده و شرایط تغییر کرده است. به گونه ای که پذیرش دانشجوی بی کیفیت در مقطع کارشناسی ارشد به سادگی غیرممکن است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی گفت: دانشکده‌های معماری، حقوق و علوم سیاسی این دانشگاه قطب‌های دانشگاهی کشور و از پیشروترین و مؤثرترین دانشکده‌های این دانشگاه هستند. دانشکده حقوق از نظر آموزش حقوقی و عدالت در بین دو درصد برتر کشور قرار دارد. 35 نفر از اساتید دانشکده دانشگاهی با توجه به توانایی های خود در سطح ارگان شهرستان سمت هایی را بر عهده داشته اند و پنج نفر از کادر آموزشی این دانشگاه از اعضای کانون وکلای شهرستان هستند و سازمان مهندسی معدن به طور کامل توسط اساتید اداره می شود. از این دانشگاه

وی ابراز امیدواری کرد: امکانات دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی در اختیار عموم مردم به ویژه متولیان امر آموزش و پرورش و فرهنگ قرار گیرد تا بتوانیم با کمک آنها سهم کوچکی در توسعه این منطقه داشته باشیم.

سازمان دانشکده تعلیم و تربیت واحد مشهد

معاون آموزش عمومی و فنی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد در این سمینار از ساماندهی دانشکده علوم تربیتی خبر داد و گفت: با دکتر با برنامه ریزی طهرانچی و کمک محسن مرادی، دانشکده علوم تربیتی را سامان دادیم. مدارس تابستان امسال و رسالت این دانشکده را مشخص کردند. گفتیم که موضوع آموزش کودکان را از این دانشکده می خواهیم.

احمد اکبری تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی مشهد یکی از پیشگامان در این زمینه است و این دانشکده با وجود ساختار آکادمیک به مسائل آموزشی می پردازد و جای نگرانی است که دانشکده علوم تربیتی به طور جدی وارد عرصه آموزشی شده است. با هزینه های پرداخت شده جایگزین شود

انتهای پیام/4121/

دکمه بازگشت به بالا