بهترین های کسب و کارعمومی

عوامل موثر بر قیمت خانه هوشمند

خانه های هوشمند به طور فزاینده ای محبوب می شوند و شیوه زندگی ما را تغییر می دهند. با پیشرفت های تکنولوژی، اکنون می توانید همه چیز را در خانه خود تنها با یک انگشت بر روی تلفن خود کنترل کنید. اما در حالی که خانه های هوشمند مزایای بسیاری را ارائه می دهند، هزینه راه اندازی می تواند سرمایه گذاری قابل توجهی باشد. در این مقاله به عوامل موثر بر قیمت خانه هوشمند می پردازیم. اگر می خواهید شروع به هوشمندسازی خانه خود کنید حتما این مقاله را بخوانید و متوجه شوید هزینه هوشمند سازی خانه تقریبا به چه عواملی بستگی دارد.

۸ عامل مهمی که بر هزینه هوشمندسازی خانه ها تاثیر می گذارد

۱. نوع سیستم اتوماسیون خانگی

نوع سیستم هوشمند سازی خانگی که انتخاب می کنید به طور قابل توجهی بر هزینه خانه هوشمند شما تأثیر می گذارد. انواع مختلفی از سیستم های اتوماسیون موجود است، از سیستم های ساده و محدود تا سیستم های پیچیده و حرفه ای امروزه به راحتی در دسترس و قابل تهیه هستند.

به سیستم‌های ساده و محدود  DIY که کوتاه شده DO DO IT YOURSELF هست هم گفته می شود و معمولاً ارزان‌تر هستند، اما ممکن است عملکردی مشابه سیستم‌های نصب شده حرفه‌ای نداشته باشن و نمی توانند انتظارات شما را برآورده کنند. از طرف دیگر هزینه هوشمند سازی خانه با سیستم های حرفه ای و جامع کمی بیشتر است اما در عوض قابلیت کنترل بر همه چیز در خانه را به شما می دهد.

نمونه هایی از سیستم هوشمندسازی خانه با قابلیت های محدود که توسط شخص نیز می تواند نصب و استفاده شود عبارتند از:

یک سیستم اتوماسیون خانگی محبوب DIY است که به شما امکان می دهد دستگاه های مختلفی را در خانه خود کنترل و خودکار کنید. برخی از این دستگاه ها می توانند شامل چراغ ها، ترموستات ها و دوربین های امنیتی باشند. این سیستم با یک هاب مرکزی کار می کند و با استفاده از یک برنامه گوشی هوشمند قابل کنترل است. با وجود اینکه امکانات بسیار کمی دارد اما هزینه هوشمندسازی خانه با این سیستم در ایران می تواند بالا باشد زیرا تا زمانی که به دست شما رسیده و نصب شود باید مقدار زیادی هزینه کنید.

Wink

یکی دیگر از سیستم های اتوماسیون خانگی DIY است که به شما امکان می دهد دستگاه های مختلف را در خانه خود متصل و کنترل کنید. این سیستم با یک هاب مرکزی کار می کند و می توان آن را با استفاده از اپلیکیشن گوشی هوشمند یا دستورات صوتی کنترل کرد.

چند نمونه از سیستم های هوشمندسازی جامع و حرفه ای نیز عبارتند از:

یک سیستم اتوماسیون خانگی است که به طور حرفه ای نصب شده است که مجموعه ای جامع از ویژگی ها، از جمله کنترل روشنایی، امنیت خانه، و یکپارچه سازی سیستم سرگرمی را ارائه می دهد. این سیستم توسط یک نصاب حرفه ای نصب می شود و می توان آن را با استفاده از طیف وسیعی از دستگاه ها از جمله صفحه نمایش لمسی، دستگاه های تلفن همراه و دستیار صوتی کنترل کرد.

Crestron

یکی دیگر از سیستم های اتوماسیون خانگی حرفه ای است که سطح بالایی از سفارشی سازی و کنترل را ارائه می دهد. این سیستم را می توان برای کنترل همه چیز از نور گرفته تا سیستم های صوتی و تصویری استفاده کرد و می توان آن را با سایر دستگاه ها و سیستم های خانه شما ادغام کرد. سیستم‌های Crestron معمولاً توسط متخصصان معتبر نصب می‌شوند که می‌توانند پشتیبانی و نگهداری مداوم را برای مشتریان ارائه دهد.

Ovio

نمونه ایرانی سیستم های جامع هوشمندسازی است. دقیقا مشابه نمونه های خارجی، اویو نیز می تواند قابلیت هوشمندسازی را در تمامی بخش های خانه پیاده کرده و امکان کنترل همه چیز را از طریق یک اپلیکیشن با رابط کاربری ساده و حرفه ای در اختیار شما قرار دهد. هزینه هوشمند سازی خانه با اویو و با تجهیزاتی که کاملا ساخته این برند هستند به نسبت نمونه های خارجی به مراتب پایین تر است.

۲. اندازه خانه شما

اندازه خانه شما عامل دیگری است که می تواند بر هزینه خانه هوشمند شما تأثیر بگذارد. خانه های بزرگتر به دستگاه های بیشتری نیاز دارند که می تواند هزینه هوشمندسازی خانه را به صورت کلی افزایش دهد. علاوه بر این، خانه های بزرگتر ممکن است نیاز به تکنیک ها نصب پیچیده تری داشته باشند که این می تواند هزینه را نیز به نوبه خود افزایش دهد.

۳. تعداد دستگاه ها

تعداد دستگاه هایی که برای هوشمندسازی در خانه خود نیاز دارید نیز بر هزینه خانه هوشمند شما تأثیر می گذارد. هرچه دستگاه های بیشتری داشته باشید، سیستم گران تر خواهد بود. دستگاه ها می توانند از لامپ های هوشمند و ترموستات گرفته تا دوربین های امنیتی و قفل های هوشمند و … متغیر باشند.

۴. کیفیت دستگاه ها

کیفیت دستگاه هایی که انتخاب می کنید نیز بر هزینه هوشمند سازی خانه شما تأثیر می گذارد. دستگاه‌های با کیفیت بالاتر ممکن است گران‌تر باشند، اما اغلب عملکرد، قابلیت اطمینان و عملکرد بهتری ارائه می‌دهند.

۵. یکپارچه سازی با سیستم های موجود

اگر قبلاً سیستم‌هایی در خانه خود دارید (مانند سیستم امنیتی یا سینمای خانگی و …) ادغام آنها با سیستم خانه هوشمند می‌تواند هزینه را افزایش دهد. با این حال، یکپارچه سازی همچنین می تواند عملکرد و راحتی بیشتری را ارائه دهد و ارزش صرف هزینه را دارد.

۶. نصب و راه اندازی حرفه ای

نصب حرفه ای توسط کارشناسان و نصابان حرفه ای هزینه اضافی است که می تواند به طور قابل توجهی بر هزینه هوشمند سازی خانه شما تأثیر بگذارد. در حالی که نصب DIY ممکن است هزینه کمتری داشته باشد، اما نصب حرفه ای سیستم ها می تواند اطمینان حاصل کند که سیستم شما به درستی تنظیم شده و به درستی کار می کند و بنابراین صرف هزینه در این خصوص می تواند ارزشش را داشته باشد.

۷. سفارشی سازی

شخصی سازی عامل دیگری است که می تواند بر هزینه خانه هوشمند شما تأثیر بگذارد. سفارشی سازی به شما این امکان را می دهد که سیستم خود را مطابق با نیازهای خاص خود تنظیم کنید و انواع و اقسام سناریوها را برای آن پیاده کنید. اما همچنین می تواند به هزینه هوشمند سازی خانه شما اضافه کند.

۸. نگهداری و پشتیبانی

در نهایت، تعمیر و نگهداری و پشتیبانی هزینه‌های مستمری هستند که باید در هنگام راه‌اندازی یک خانه هوشمند در نظر گرفته شوند. تعمیر و نگهداری و پشتیبانی منظم می تواند تضمین کند که سیستم شما به درستی کار می کند و سطح مطلوبی از راحتی و عملکرد را فراهم می کند.

با انتخاب سیستم جامع خانه هوشمند اویو کیفیت خانه هوشمند خود را بالا ببرید

مراحل آماده سازی و نصب تجهیزات هوشمند و به طور کلی هوشمندسازی خانه هزینه بردار است مخصوصا اگر آن را به تنهایی انجام دهید. شما می توانید برای هوشمند کردن خانه خود به صورت رایگان از کارشناسان شرکت اویو مشاوره دریافت کنید و در مقرون به صرفه ترین حالت (طوری که از کیفیت چیزی کم نشود) خانه و هر نوع ساختمان دیگری که متعلق به شماست را هوشمند کنید. برای دریافت مشاوره رایگان و برآورد هزینه هوشمند سازی خانه هم اکنون با کارشناسان ما در اویو تماس بگیرید.

پاسخ به سوالات رایج درباره هزینه خانه هوشمند

آیا سرمایه گذاری در خانه هوشمند ارزشش را دارد؟

سرمایه گذاری در یک خانه هوشمند می تواند برای کسانی که برای راحتی و کارایی در زندگی روزمره خود ارزش قائل هستند ارزش داشته باشد. خانه‌های هوشمند می‌توانند به صرفه‌جویی در مصرف انرژی، افزایش امنیت خانه و مدیریت‌پذیرتر کردن وظایف روزمره کمک کنند. از همه مهم تر اینکه به ارزش مالی خانه شما هم اضافه می کند. به طور کلی قیمت خرید و فروش خانه های هوشمند به مراتب بیشتر از خانه های غیر هوشمند است.

۲. آیا می توانم خودم سیستم خانه هوشمند نصب کنم؟

بله، امکان نصب سیستم خانه هوشمند توسط خودتان وجود دارد. با این حال، نصب حرفه ای ممکن است برای سیستم های پیچیده تر یا برای کسانی که با فناوری و الکترونیک آشنا نیستند توصیه شود.

۴. چه دستگاه هایی را می توان در خانه هوشمند خودکار کرد؟

بسیاری از دستگاه ها را می توان در یک خانه هوشمند خودکار کرد، از جمله روشنایی، ترموستات، دوربین های امنیتی، قفل های هوشمند و سیستم های سرگرمی.

۵. هر چند وقت یکبار یک سیستم خانه هوشمند نیاز به تعمیر و نگهداری دارد؟

نرخ تعمیر و نگهداری برای سیستم خانه هوشمند بسته به دستگاه ها و سقیمت خانه هوشمند و عوامل موثر بر آن

قیمت خانه هوشمند بر اساس یک سری معیار تعیین می شود که برای خرید خانه هوشمند حائز اهمیت می باشند. در این مقاله عوامل موثر بر ارزش ساختمان و تاثیر هوشمند سازی بر قیمت خانه می پردازیم. عوامل زیادی بر قیمت هوشمند سازی ساختمان موثر است که از جمله می توان به موقعیت ملک، قیمت مصالح، دستمزد نیروی انسانی، هزینه خدمات شهرداری و نظام مهندسی اشاره کرد.

یکی دیگر از فاکتورهایی که بر ارزش افزوده ساختمان موثر است هوشمند سازی ساختمان می باشد.
هوشمند سازی ساختمان علاوه بر اینکه جلوه ی زیبا و لوکسی به خانه می بخشد به دلیل مزایا و ویژگی های منحصر به فردش باعث شده قیمت خانه هوشمند نسبت به قیمت ساختمان معمولی بیشتر شود. در زیر به بیان برخی از آپشن ها و مزایای آن می پردازیم.

مزایای هوشمند سازی ساختمان

موضوع امنیت یکی از مسائل مهم در ساخت و ساز ساختمان ها بوده که توجه به آن از اهمیت ویژه ای برخور دار است.
یکی از تجهیزاتی است که برای ایجاد امنیت در ساختمان استفاده می شود و قادر است درب را برای افراد خاصی باز کند و اجازه ورود به آن ها را بدهد.

افراد منزل می توانند با کارت هوشمند، رمز عبور، اثر انگشت و یا تشخیص چهره درب منزل خود را باز کنند. همچنین کنترل بر ورود و خروج افراد به وسیله تبلت و تلفن همراه امکان پذیر می باشد. همچنین سنسورهای دود و گاز در خانه می تواند نشتی را تشخیص دهد و از بروز اتفاقات ناگوار جلوگیری نماید.

بهینه سازی در مصرف انرژی و کاهش هزینه ها

یکی از مزیت های خانه هوشمند کاهش مصرف انرژی است که می تواند مبلغ پرداخت قبض ها را به شدت کاهش دهد.
با یکبار هزینه کردن برای خرید و نصب تجهیزات هوشمند می توانید در طولانی مدت با کاهش هزینه های زندگی مواجه شوید.

به عنوان مثال سیستم های سرمایشی و گرمایشی هوشمند در ساختمان می تواند به طور خودکار با توجه به شرایط محیطی خاموش و یا روشن شود. زمانی که دمای محیط به میزان تعیین شده برسد و یا اینکه افراد از منزل خارج شوند این سیستم به طور اتوماتیک خاموش می شود و بدین گونه از هدر رفت انرژی جلوگیری می کند. در نتیجه باعث کاهش هزینه قبوض می شود.

راحت و آسان شدن انجام کارها و مدیریت آن ها

تسهیل در انجام کارها و مدیریت آن ها در خانه هوشمند یکی دیگر از دلایلی که باعث شده قیمت این گونه خانه ها افزایش یابد، می باشد.

امروزه به دلیل مشغله زیاد افراد نیاز به سیستمی که بتواند بر کارها در خانه نظارت داشته باشد بیش از پیش احساس می شود.

با رشد و پیشرفت تکنولوژی در عصر حاضر می توان بسیاری از امور خانه را از طریق اپلیکیشن و به وسیله لپ تاپ، تبلت و گوشی هوشمند و در فاصله ای دور تر انجام داد؛ همچنین با تعریف سناریوهایی بسیاری از کارها می توانند به صورت خودکار انجام شوند.

بر این اساس ساکنین می توانند به راحتی و بدون نیاز به حضور فیزیکی با تجهیزات هوشمند کار کنند و از اتلاف وقت و انرژی جلوگیری نمایند.

جلوگیری از به هدر رفت زمان افراد

برخی از افراد به دلیل نداشتن وقت کافی بعضی از کارهای خود را به فرد دیگری می سپارند تا به این صورت بتوانند وقت بیشتری داشته باشند تا آن را صرف کارهای مهم تری کنند. بنابراین سپردن برخی از کارهای منزل به یک سیستم هوشمند باعث می شود تا حدود زیادی در وقت و انرژی صرفه جویی شود.

در نتیجه هوشمند سازی ساختمان برای افرادی که مشغله کاری زیادی دارند و نمی توانند برخی از کارهای خانه را مدیریت کنند بسیار کارا و مفید می باشد.

دکمه بازگشت به بالا