عمومی

عدم توجه به موضوع «تبیین» باعث بروز فتنه است – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین حجت الاسلام روح الله خریزوی وی در نشستی که عصر پنجشنبه با فعالان قرآنی استان کردستان در خصوص تحلیل و تبیین مسائل روز در سنند برگزار شد، از برگزاری این جلسات در شرایط کنونی که جامعه نیازمند تحلیل و تبیین است، قدردانی کرد. بیشتر و بیشتر: بر اساس آیات قرآن، خداوند مهربان از مسلمانان عهد گرفت که قرآن را شرح دهد، هر چند آنها عهدشکنی کردند و به بهای ناچیز معامله کردند.

وی افزود: اصل جهاد تبیین به عنوان یک تکلیف قرآنی بدیهی است زیرا خداوند قرآن را بر پیامبر نازل کرده تا برای مردم تبیین کند پس وظیفه ما تبیین است.

خریزوی وی با اشاره به اینکه علاقه مندان به قرآن کریم سه دسته هستند، افزود: گروهی هستند که قبول دارند این کتاب آسمانی بدون تغییر و تحریف کتاب خداست.اهل کتابهر چند با این مقاله نورانی ارتباطی ندارند.

وی خاطرنشان کرد که دسته دومکتاب اکتبریعنی کسانی که کتابی به آنها داده شده به گونه ای که با آن کتاب ارتباط داشته باشند هر چند سطحی باشد، فرمود: دسته سوم.آتینا القطابیعنی کسانی که وظیفه ای نسبت به قرآن بر عهده گرفته اند، وظیفه ای بالاتر از جهاد تبیین، که نیازمند مشاهده و تأمل هستند تا بدانند کدام وظیفه از تبیین مهمتر است.

خریزوی وی افزود: گاهی فضا غبارآلود می شود یعنی نمی توان حق را از باطل تشخیص داد و در واقع آشوب در جامعه ایجاد می شود، از این رو وضعیت کنونی که تعداد زیادی از مردم بی گناه اعم از بسی، زنان و رهگذران وجود دارد. -توسط. – به خاطر مرگ یک نفر کشته می شوند، این بیان عصیان است، در صورت حق از باطل است سر از نصره قابل تشخیص نیست.

فرمود: اگر ذره‌ای از باطل به مقدار زیادی آب وارد شود، آب را از بین می‌برد و اگر ذره‌ای از شبهه وارد ایمان شود، تمام اطمینان او متزلزل می‌شود.

حجت الاسلام خریزوی وی با اشاره به علت اصلی این اغتشاشات گفت: قطعاً عدم توضیح علت این اغتشاشات است و ما کاری به سران شورشیان خارج از کشور نداریم و تأسف و تأمل ناشی از پاک و پاک ایرانی است. جوانی که ناخواسته در این بستر آب می افتد.» به آسیاب دشمن می افتند.

معاون سازمان تبلیغات اسلامی افزود: نفوذ و سرعت قوی دشمن در حرکت به سمت بی دینی یا بی حجابی دو مقوله جداگانه است.

وی بیان کرد: در سال های اخیر تعداد زیادی کلیسا در اقلیم کردستان ساخته شده است، تعداد نمازگزاران نماز عید فطر (فطر و قربان) در اقلیم کردستان به شدت کاهش یافته است و همه اینها هیچ مبنایی ندارد. به جز عدم توضیح

وی افزود: از جامعه اهل سنت به عنوان یک جامعه عرفانی درخواست می شود که برای روشن شدن این جایگاه، یک سلسله مباحثی در خصوص جایگاه، رتبه و جایگاه زن در قرآن برگزار کنند. نتیجه تبیین این ارزش ها قطعاً چیزی جز تغییر موضع و دیدگاه نخواهد بود، افرادی که بدون بزرگواری از مسیر قرآن کریم و اصول دین منحرف شده اند.

حجت الاسلام رازیانی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان نیز در این دیدار اظهار داشت: همانطور که می دانید علت این دیدارها درگذشت یکی از هموطنان عزیزمان است که همه را به شدت متاثر کرد اما اخیرا چالش ها و مسائل. و مسائل را افرادی مطرح کردند که متأسفانه به دلیل شرایط اخیر به نفع دشمن هستند، دین به کار آمد.

وی با اشاره به اینکه فضای مجازی به میدان تبلیغاتی دشمن تبدیل شده است که گویی مدت هاست در صدد تعرض به نظام هستند، گفت: بی شک در این بحران و شرایط دست گرفتن، سرعت عمل درست نیست. تغییر موضع از درگذشت مهس امینی به از طرفی طبیعی نیست، بنابراین برگزاری این جلسات برای روشن شدن تکلیف و جایگاه ما لازم و ضروری است تا بدانیم به عنوان یک فعال قرآنی باید چه کار کنیم. در اين زمينه. موقعیت و محیط

دکمه بازگشت به بالا