جامعه

ظرفیت‌های مغفول در حوزه سلامت تحت عنوان مالکیت معنوی به سرمایه تبدیل می‌شوند

رئیس کمیته راهبری مالکیت فکری دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت در مراسم معارفه با تاکید بر اینکه برای سرمایه گذاری باید تمامی ظرفیت های مغفول مانده به ویژه در حوزه سلامت شناسایی شود. و محققان می توانند از ایده های خود استفاده کنند.

به گزارش تیتر اول، دکتر. دکتر محمدرضا منظم، رئیس دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت، رئیس کمیته مدیریت دارایی های فکری کمیته راهبری در مراسم معارفه جوسین رضایی زاده با اشاره به ویژگی های منحصر به فرد مدل پیشنهادی مالکیت فکری افزود: اختراعات مبتنی بر نیازهای جامعه برای تجاری سازی و بازاریابی آن، مدلی انعطاف پذیر و بسیار پیشرفته را ارائه و اجرا کرده است که تمامی زوایای ممکن را پوشش می دهد.

وی با تاکید بر اینکه مالکیت معنوی زیربنای ثروت یک کشور است، گفت:

دکتر. منظم با بیان اینکه این مدل برای اولین بار در قالب یک برنامه مدیریتی مدون، مالکیت معنوی را به سمت بازار و تجاری سازی سوق می دهد، افزود: در غیر این صورت بعید است که این ایده وارد بازار شود. اولین قدم، ارزیابی نیازها و ایجاد چالش‌های واقعی جامعه برای ایجاد مشوق‌ها و مسیرهایی برای سرمایه‌گذاری است.

وی گفت: دفاتر مالکیت فکری در دانشکده های علوم پزشکی راه اندازی شده است که با کمیته مدیریت مالکیت فکری برای تعیین خط مشی و برنامه راهبردی مرتبط هستند. این دفاتر بخشی از این شبکه هستند و باید از پتانسیل ها و فرصت های آنها استفاده کرد.

به گفته رئیس دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت، این کمیته همچنین در نظر دارد هسته حقوقی ایجاد کند که شرکت‌های دانش‌بنیان و موضوعات مالکیت معنوی را در قراردادهای آنها از منظر حقوقی پوشش دهد.

دکتر. نظام با بیان اینکه کمیته مدیریت مالکیت فکری تمام فناوری های سلامت کشور را هدف قرار داده است، گفت: ظرفیت دانشگاه های علوم پزشکی، دفاتر مالکیت معنوی دانشگاه ها و حامیان پژوهش و فناوری مانند نیماد و بنیاد INSF را در این راه داریم.

شناسایی توانایی های نادیده گرفته شده در زمینه سلامت و تندرستی

دکتر رضایی زاده رئیس کمیته مدیریت مالکیت فکری با تقدیر از اعتماد دکتر منظم در سپردن این مسئولیت به وی تاکید کرد که هنگام ایجاد طرحی جدید و ایجاد اولین خشت در حوزه مدیریت مالکیت فکری گفت: مغفول مانده ها را شناسایی کنید. توانمندی ها به ویژه در حوزه سلامت برای تبدیل شدن به سرمایه در مقوله مالکیت معنوی و استفاده محققان از ایده های آنها.

رئیس کمیته مدیریت مالکیت فکری با اشاره به اینکه در سیاست گذاری و سیاست گذاری در این حوزه پیشرو هستیم، گفت: در حال حاضر در مرحله گذار هستیم و نیاز به ارتقا، فرهنگ و آموزش فراوان داریم و همچنین نیازمند آموزش هستیم. فعالان مختلف در عرصه های مختلف». تجربیات مختلف خود را به اشتراک بگذارید.

کمیته مدیریت مالکیت فکری فعالانه به دنبال حمایت از ایده ها است

مهندس عبدالناصر آزادبخت، رئیس بخش فناوری های ویژه دفتر توسعه فناوری سلامت افزود: تثبیت شده و یک پیشرفت موفق و یک رکورد است.

وی با بیان اینکه دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت تمام تلاش خود را به کار می گیرد تا این کمیته تمام تلاش خود را بکند، افزود: پیش از این کمیته علاقه مند به ارتقای ثبت نام معلمان، استعدادها و ژن ها بود. اما اکنون ما فعالانه روی مدل جدید کار می‌کنیم، همه فناوری‌ها و اختراعات را آزمایش می‌کنیم و از آن‌هایی حمایت می‌کنیم که می‌توانند تجاری‌سازی شوند تا به بازار عرضه شوند.

نیماد آماده سرمایه گذاری بر روی ایده هایی است که قابلیت تجاری سازی دارند

به نقل از دکتر بیتا مسگرپور، مشاور معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، به نقل از روابط عمومی معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، موسسه نیماد آماده سرمایه گذاری است هرچند این آیین نامه هم اکنون نیاز به بررسی دارد.

به نظر او، محققان ما از تجاری سازی فاصله زیادی دارند. می توان امیدوار بود که این کمیته بتواند این خلأ را پر کند.

دکتر نیماد با اشاره به کمک های مالی بین المللی موسسه نیماد. مسگرپور گفت: موسسه نیمادا بورسیه‌های متنوعی ارائه می‌کند، اما در بخش بین‌الملل و در کمک‌های بلاعوض که با سایر کشورها داریم، نیاز به یک گروه مشاور در کمیته مدیریت مالکیت فکری برای حفظ حقوق محققان ایرانی در سراسر جهان داریم. ” مراقب باش.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا