بهترین های کسب و کارعمومی

آموزش ثبت نقشه در اینستاگرام

ثبت لوکیشن در اینستاگرام به چه صورت است و چه کاربردی دارد؟ فرستادن لوکیشن در اینستا چگونه است؟ نحوه خرید لایک اینستاگرام چگونه است؟ ثبت لوکیشن یک ویژگی قدیمی اینستاگرام است که این روزها بسیاری از صاحبان پیج‌ها در پست یا استوری از آن استفاده می‌کنند. از طرفی به کار بردن صحیح تگ لوکیشن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. برای لایک هم میتوانید از طریق https://mymember.shop/خرید-لایک-اینستاگرام اقدام کنید. با ما همراه باشید تا در مقاله‌ی امروز همه چیز را در خصوص ثبت لوکیشن در اینستاگرام بدانیم.

لوکیشن در اینستاگرام چیست؟

لوکیشن در اینستاگرام به معنی موقعیت مکانی است. یعنی شما با فعال کردن لوکیشن در پست و یا استوری، به فالوور‌های خود نشان می‌دهید که استوری یا پست مورد نظر مربوط به کدام مکان می‌باشد.

فرستادن لوکیشن در اینستا با 2 روش

احتمالا برای شما این اتفاق افتاده است که بخواهید موقعیت مکانی کنونی خود را برای فرد دیگری در اینستاگرام نیز ارسال نمایید، اما از نحوه‌ی فرستادن لوکیشن در اینستاگرام آشنایی نداشته‌اید. ارسال لوکیشن از دایرکت اینستاگرام به سادگی ممکن است. برای انجام این کار دو روش پیش رو دارید: ارسال لوکیشن از طریق گوگل مپ و ارسال لوکیشن از طریق استوری. در ادامه ما هرکدام از این دو روش را آموزش خواهیم داد.

با استفاده از برنامه‌ی گوگل مپ، می‌توانید موقعیت مکانی خود را در تمام شبکه‌های اجتماعی، با افراد دیگر به اشتراک بگذارید که اینستاگرام هم از این قاعده مستثنی نیست. برای فرستادن لوکیشن دلخواه خود در اینستاگرام از طریق گوگل مپ، مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. برنامه‌ی گوگل مپ Google Map را باز کرده و در کادر بالا همانند شکل زیر، مکان مورد نظر خود را وارد نمایید.
  2. در مرحله‌ی دوم برای به اشتراک گذاشتن موقعیت مکانی خود، همانطور که در شکل زیر می‌بینید، صفحه را به سمت بالا بکشید.
  3. حال، گزینه‌ی Share Place را انتخاب کنید.
  4. سپس در نیم پنجره‌ی باز شده، با زدن دایرکت به قسمت چت‌های خود در اینستاگرام منتقل می‌شوید.
  5. در آخر دایرکت فرد مورد نظر را برای اشتراک گذاشتن لوکیشن خود، انتخاب کنید.

ارسال لوکیشن در اینستا از طریق دایرکت اینستاگرام

علاوه بر روش استفاده از گوگل مپ، شما می توانید برای ارسال لوکیشن در دایرکت، از روش زیر نیز استفاده کنید:

  1. در ابتدا اینستاگرام را باز کنید. در حین ورود به اینستاگرام بصورت خودکار به صفحه‌ی خانه (Home) منتقل خواهید شد.
  2. برای وارد شدن به قسمت دایرکت‌ها، آیکون موشک یا همان آیکون دایرکت را که در بالای صفحه و سمت راست مشاهده می‌کنید، بزنید.
  3. دایرکت فردی را که قصد ارسال لوکیشن به آن دارید، انتخاب نمایید.
  4. در مرحله‌ی بعدی پس از اینکه به چت طرف مقابل وارد شدید، آیکون دوربین در پایین صفحه را لمس کنید.
  5. حال اگر می‌خواهید عکس یا ویدیویی از گالری خود انتخاب کنید، همانند تصویر زیر آیکون مربع را که همان نشانگر کالری شماست لمس نمایید. اما در صورت گرفتن عکس یا ویدیوی جدید، آیکون دایره یا آیکون ضبط را مطابق شکل بزنید.
  6. در مرحله‌ی بعدی باید آیکون استیکر را انتخاب کنید.
  7. حال برچسب Location را بزنید.
  8. در نهایت مکان دلخواه خود را همانند شکل زیر انتخاب کرده و برای فرد مورد نظرتان ارسال نمایید.

رفع مشکل گذاشتن لوکیشن در اینستاگرام

گاهی اوقات، ممکن است با مشکل ثبت نشدن لوکیشن در اینستاگرام مواجه شوید. دلایل مختلفی وجود دارد که می‌تواند در کار نکردن لوکیشن اینستاگرام تاثیر داشته باشند. با استفاده از راه حل‌هایی که در ادامه‌ی مقاله مورد بحث و بررسی قرار می‌دهیم، مشکل گذاشتن لوکیشن در اینستاگرام برطرف خواهد شد.

دسترسی اینستاگرام به لوکیشن: یکی از مهمترین دلایلی که ممکن است در ثبت نشدن لوکیشن در اینستاگرام تاثیر داشته باشد، دسترسی نداشتن برنامه‌ی اینستاگرام به اطلاعات لوکیشن شماست. برای حل این مشکل، ابتدا موقعیت مکانی در گوشی خود را فعال کنید. سپس مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. از قسمت تنظیمات وارد بخش Apps شده و روی برنامه‌ی اینستاگرام بزنید. در گوشی های شیائومی، برای دسترسی به این منو، بعد از زدن گزینه‌ی Apps بایستی گزینه‌ی Manage apps را بزنید.
  2. در صفحه‌ی باز شده، گزینه‌ی Permissions را بزنید.
  3. در این بخش، مطابق تصویر روی گزینه‌ی لوکیشن بزنید.
  4. در صورتی که گزینه‌ی Allow while using this app را انتخاب کنید، اینستاگرام صرفا در مواقعی که از این برنامه استفاده می‌کنید، به اطلاعات مکانی شما دسترسی خواهد داشت. گزینه‌ی Deny به معنی عدم دسترسی بوده و در صورت انتخاب Ask every time، در هربار نیاز اینستاگرام به اطلاعات مکانی شما (از جمله هنگام تعیین لوکیشن برای پست و استوری) از شما پرسیده خواهد شد که آیا این دسترسی را به اینستاگرام اعطا می کنید یا خیر. توصیه می‌کنیم برای راحتی، گزینه‌ی مشخص شده در تصویر را انتخاب کنید.

در صورتیکه با این روش‌ها مشکل گذاشتن لوکیشن در اینستاگرام رفع نشد، اقدامات زیر را نیز انجام دهید:

  • گوشی خود را ریستارت کنید. در صورتی که مشکل صرفا یک ایراد کوچپ نرم افزاری باشد، با ریستارت کردن گوشی می‌توانید آن را رفع کنید.
  • ممکن است نسخه‌ی اینستاگرام نصب شده روی گوشی شما، قدیمی باشد. برای حل این مشکل، برنامه ی اینستاگرام خود را به آخرین نسخه بروزرسانی کنید.
  • اکانت خود را در گوشی دیگری باز کرده و اقدام به اضافه کردن لوکیشن کنید. در صورتیکه لوکیشن در گوشی دیگری کار کند، مشکل از حساب نیست و ممکن است آی پی دستگاه شما مسدود باشد.

لوکیشن‌های خاص درست کن!

احتمالا در اینستاگرام پیج‌های معروفی را دیده‌اید که نسبت به سایر پیج‌ها، از لوکیشن‌های متفاوتی استفاده می‌کنند. یه جایی بالاتر از شمال، همین حوالی، بهشت، مدرسه و … برخی از این لوکیشن‌های به اصطلاح شاخ!!! اینستاگرام هستند. اگر می‌خواهید این لوکیشن‌ها بر روی پست اینستاگرامی ثبت شوند، باید در ابتدا آنها را در گوگل مپ ثبت نمایید. البته برخی از این مکان‌ها قبلا ثبت شده‌اند که به سادگی می توانید با جستجو در گوگل، آن ها را پیدا کنید. اما چگونه در گوگل مپ، لوکیشن دلخواه خود را ثبت کنیم؟

در ابتدا برنامه‌ی گوگل مپ را باز کرده و بر روی نقشه مکانی که در آن قرار دارید، انتخاب کنید. برای راحتی بهتر است، زبان گوشی شما فارسی باشد. بر روی مکان مورد نظر انگشت خود را نگه دارید. طبق شکل زیر، آیکون مکان قرمز رنگی برای شما نمایش داده می‌شود. در مرحله‌ی بعدی طبق شکل زیر در کادر افزودن نام، نام لوکیشن مورد نظر خود را بنویسید. همچنین در کادر افزودن دسته، دسته‌ای را که مرتبط با نام لوکیشن شماست انتخاب نمایید. همانطور که در شکل زیر می‌بینید در این قسمت با افزودن تلفن، ساعت کاری و… موقعیت مکانی شما سریعتر ثبت خواهد شد. در آخرین مرحله، آیکون موشک که در بالا و سمت چپ می‌بینید، لمس کنید.

ثبت لوکیشن در پروفایل اینستاگرام

اما چگونه در بیو، لوکیشن قرار دهیم؟

  1. ابتدا وارد اکانت اینستاگرام خود شوید. به پروفایل خود رفته و گزینه‌ی Edit Profile را بزنید.
  2. در پایین صفحه، گزینه‌ی Contact‌ ‌Option را لمس کنید.
  3. در مرحله‌ی بعدی پس از زدن گزینه‌ی Contact Option، با صفحه‌ای جدید روبرو می‌شوید. برای قرار دادن آدرس در بیو، کافیست گزینه‌ی Business Address را بزنید. نام شهر و آدرس خود را وارد کرده و تیک آبی رنگ را که در بالای صفحه و سمت راست قرار دارد، لمس کنید. در آخر برای اعمال تغییرات، مجددا تیک آبی را بزنید.

آموزش اضافه کردن لوکیشن در پست اینستاگرام

برای اینکه تعیین کنید هر پست مربوط به کدام موقعیت مکانی است، کافیست مراحل زیر را دنبال کنید:اینستاگرام را باز کنید. هنگام ورود به طور خودکار، وارد صفحه اصلی (Home) می‌شوید. آیکون + را همانند تصویر بزنید.در این مرحله دو روش پیش رو دارید. در مرحله‌ی اول شما عکسی را از گالری خود انتخاب می‌کنید.

اما در مرحله‌ی دوم می‌توانید از طریق دوربین در همان لحظه عکسی را گرفته و آن را منتشر کنید. حال یکی از راه‌های موجود برای انتخاب عکس یا ویدیو را انتخاب کرده و تیک آبی را که در بالا و سمت راست قرار دارد، بزنید. در مرحله‌ی بعدی تغییرات گرافیکی را انجام داده و دوباره گزینه‌ی (Next) را بزنید تا وارد آخرین مرحله‌ی پست گذاری شوید.

سپس در صورت روشن نبودن لوکیشن گوشی، اعلانی با عنوان فعال کردن لوکیشن برای شما ظاهر می‌شود. باید این اعلان را فعال کنید تا بخش لوکیشن اینستاگرام کار کند. اگر فعال نیست باید به صورت دستی، لوکیشن گوشی را روشن کنید. بعد از اضافه کردن مکان، حال میتوانید تغییرات نهایی را برای پست مربوطه اعمال کنید. سپس تیک آبی در بالا، گوشه‌ صفحه را لمس کنید تا پست شما منتشر شود. بعد از انتشار پست میتوانید با مراجعه به صفحه‌ی پروفایل اینستاگرام خود و باز کردن پست، مکان اضافه شده را در بالای پست مشاهده نمایید.

نکته: قابلیت جدید اینستاگرام است. در صورت استفاده از این ویژگی و با دسته بندی پست‌هایتان، مخاطبین شما دسترسی آسان و سریع به پست‌هایتان خواهند داشت. حتی می‌توانید پست‌های با لوکیشن‌های متفاوت را از یکدیگر جدا کنید. به عنوان مثال در برخی از پست‌ها لوکیشن خود را تهران و در برخی دیگر، تبریز انتخاب کرده‌اید. بدین منظور در یک دسته، پست‌های دارای لوکیشن تهران را قرار داده و در دسته‌ی دیگر پست‌های دارای لوکیشن تبریز. همچنین می‌توانید از گاید اینستاگرام برای زیبا و جذاب کردن ظاهر پیجتان نیز استفاده کنید.

ثبت لوکیشن در استوری اینستاگرام

یک آپشن جالب اینستاگرام است. وقتی شما می‌خواهید به صورت یک روزه داستان انتشار کنید، سراغ استوری می‌روید. برای اضافه کردن لوکیشن در استوری، کافیست مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید: وارد برنامه‌ی اینستاگرام شوید. هنگام ورود به طور خودکار، وارد صفحه اصلی (Home) می‌شوید.

در مرحله‌ی بعدی همانند تصویر، با انگشت صفحه را به سمت راست بکشید. سپس عکس یا ویدیویی را که قصد انتشار آن را دارید، انتخاب نمایید.  حال، آیکون استیکر را که در بالای صفحه وجود دارد، بزنید.با انتخاب این برچسب وارد قسمت ثبت مکان می‌شوید که برای کار کردن آن باید لوکیشن گوشی فعال باشد. سپس می‌توانید مکان دلخواه را انتخاب نمایید. بعد از انتخاب و ثبت لوکیشن در استوری، حال میتوانید استوری مربوطه را انتشار دهید.

دکمه بازگشت به بالا