عمومی

ضرورت تبیین مفاهیم دفاع مقدس در جامعه نیاز جامعه امروز

استاندار لرستان:دفاع مقدس گنجینه‌ای بزرگ برای تداوم پیشرفت کشور است.

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان لرستان؛استاندار لرستان گفت:دفاع مقدس گنجینه‌ای عظیم و تمام نشدنی از شکوه، اقتدار، موفقیت و توانمندی ایران است که برای همیشه در تاریخ جاودانه خواهدماند.

فرهاد زیویار در شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان افزود: در ایران با فرهنگ مقاومت در مقابل تجاوز و مقاومت در مقابل تحریم با تکیه بر توان داخلی در بخش‌های مختلف غیر نظامی و نظامی شاهد پیشرفت در کشور هستیم.

زیویار با بیان اینکه مناسبت‌های مختلف مانند اربعین حسینی (ع)، عاشورا، هفته دفاع مقدس و اعیاد در تقویم، در زمره مؤلفه ‌های اعتقادی، تاریخی،فرهنگی و ملی کشور به شمار می‌آیند،بیان کرد:این مؤلفه ‌ها را با همبستگی در کنار هم قرار می‌دهند و ذخایری هستند که اگر از کشور کم شوند، شاید چیزی از کشور باقی نماند. 

استاندار لرستان با تاکید برضرورت تلاش بیشتر در مسیر استفاده از مفاهیم دفاع مقدس گفت:تبیین مفاهیم دفاع مقدس و خاطرات شهدا برای نسل جوان نیاز ضروری جامعه امروز است. 

زیویار  اجرای برنامه های هفته دفاع مقدس تداعی‌گر روزهای حماسه و دفاع است،افزود: همایش سراسری تکریم جهاد و مقاومت از دیروز تا امروز، اجتماع ۴ هزار نفری جوانان نقش‌آفرینان گام دوم انقلاب، رونمایی از ۳۰ عنوان کتاب، جشنواره‌های مختلف در استان،افتتاح پروژه‌های محرومیت‌زدایی در استان،همایش‌های علمی و فرهنگی از جمله برنامه‌هایی هستند که با همکاری دستگاه‌های مختلف در هفته دفاع مقدس در استان برگزار می‌شوند.

فرهاد زیویار گفت: ترویج فرهنگ ، ارزش‌های دفاع مقدس و روحیه ایثارگری به یک ارزش مهم در جامعه تبدیل و این فرهنگ باید در پیچیدگی و مشکلات امروز، برای نسل جدید بیان شود.

دکمه بازگشت به بالا