استان ها

ضرب‌الاجل یک هفته‌ای استاندار گیلان به مسئولان مربوطه برای رفع نواقص ثبت جهانی ماسوله

استاندار گیلان برای رفع خلأهای ثبت جهانی ماسوله یک هفته به مسئولان مربوطه مهلت داد.

استاندار گیلان برای رفع خلأهای ثبت جهانی ماسوله یک هفته به مسئولان مربوطه مهلت داد.

به گزارش خبرگزاری تیتر اول از گیلان؛ دکتر. اسدالله عباسی امروز (پنجشنبه) پس از بازدید از شهر تاریخی ماسوله در جلسه پیگیری ثبت جهانی این شهر، با بیان اینکه ماسوله با قدمت 700 ساله خود تنها مانده است، از تلاش مسئولان استانی خبر داد. همه چیز در توان آنها برای رفع موانع است. وارد عمل شوید و با تدابیر جهادی و اهتمام لازم از ثبت جهانی این شهر تاریخی اطمینان حاصل کنید.

وی با اشاره به اینکه ثبت جهانی ماسوله از اهمیت ویژه ای برای استان و کشور برخوردار است، خاطرنشان کرد: با توجه به پیگیری های انجام شده در ابتدای حضورم در گیلان و درخواست وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری. . و 13. تلاش های دولت ماسوله یک گزینه است ثبت جهانی پیشنهاد شده است.

دکتر عباسی با بیان اینکه تاکنون بیش از 90 درصد از اقدامات رفع خلأهای ثبت جهانی توسط مراجع نگهبانی انجام شده است، افزود: برای رفع 10 درصد باقی مانده یک هفته به ادارات مربوطه فرصت دادم. .

وی با اشاره به اینکه مدیران باید ظرف یک هفته گزارش نهایی رفع نواقص را به اینجانب اعلام کنند، ادامه داد: در خصوص مبله و بازسازی منازل با توجه به بافت تاریخی شهر ماسوله، اشیاء پشتیبانی تا یکصد نفر می باشد. میلیون تومان. در نظر گرفته شده.

نماینده عالی دولت در گیلان همچنین از شهر تاریخی ماسوله دیدن کرد و در فضایی صمیمی با اهالی، تجار، گردشگران و مسافران گفتگو کرد.

وی همچنین نماز مغرب و عشا را در مقبره مبارکه عون بن علی (ع) در شهر تاریخی ماسوله اقامه کرد.

IMG-20220714-WA0115

IMG-20220714-WA0114_0

IMG-20220714-WA0112

انتهای پست/

دکمه بازگشت به بالا