جامعه

صیانت از املاک شهرداری به ارزش ۱۴ هزار میلیارد تومان در سال ۹۹

در سال 1399 ، زمین شهرداری یک میلیون و 380 هزار متر مربعی شهرداری تهران ، به ارزش تقریبی ریال 14 هزار میلیارد گوجه فرنگی ، توسط دادگاه اداری مورد حمایت قرار گرفت و به تعداد قابل توجهی رأی داد.

به گزارش تیتر اول ، مهدی حسن زاده شهریور ، معاون رئیس دادگستری اداره کل حقوقی شهرداری تهران گفت: یکی از مهمترین موارد در دادرسی علیه شهرداری تهران مطالبه قیمت املاک است. شاکی ابتدا به دادگاه اداری مراجعه می کند و اقدامات مالکیت ، تصمیمات ، پروتکل ها و مقررات شهرداری را لغو می کند. در مرحله بعد ، مدعی خواستار جبران خسارت و جبران خسارت در دادگاه های ملی می شود. به همین دلیل ، اجرای عدالت در اداره کل حقوقی شهرداری تهران از اهمیت بسیاری برخوردار است و در این راستا ، ساختار برای افزایش بهره وری مجدداً طراحی شده است.

به گفته وی ، در سال 1399 و پس از اجرای اصلاحات ساختاری از خطی به هرمی ، آرا برای شهرداری به 1081 رسید ، اما آرا against مخالف شهرداری – 786. پرونده های دادگاه های اداری مهم هستند زیرا مربوط به تصمیمات شهرداری هستند و شامل اقدامات و مصوبات زیرا ، اولاً ، آن مرجع حق دریافت عوارض از تابلوهای بزرگتر را دارد و اولاً تعیین عوارض به عهده شورای شهر است و اگر کسی هنوز عوارض را پرداخت نکرده باشد ، باید عوارض را پرداخت کند. به نرخ روزانه

حسن زاده گفت: از آنجا که مالیات های پایدار و درآمد پایدار برای شهرداری نتیجه تصمیمات و مصوباتی است که دادگاه های اداری ذکر کرده اند و تأثیر بین منطقه ای و فردی دارند ، باید توجه ویژه ای به این حوزه شود.

سند 2 پارک به نام شهرداری تهران تحویل داده شد

وی با بیان اینکه برای اولین بار تعدادی از تصمیمات مهم اداری با رویکرد اصلاح روندها و ادغام رویه ها بین اداره کل حقوقی و مناطق اتخاذ شده است ، تصریح کرد: وقتی پرونده هایی علیه شهرداری مطرح می شود ، تصمیمات و دفاعیات به طور متفکرانه مورد بحث قرار می گیرد و سپس مهم به طور مستقیم در اداره کل درگیر هستند.

با بیان اینکه در پرونده های مربوط به ادعاهای قیمت ، معاون مدعی اداره حقوقی شهرداری تهران ، دادگاه ها را ترغیب کردیم که طرف مقابل را محکوم به تحویل همزمان سند کنیم ، گفتیم: قیمت باید همزمان با ارائه سند باشد ؛ از آنجا که در برخی از پرونده های دادگاه ، زمین بخشی از ساکنین بود و در اصل مدعی حق مطالبه قیمت را نداشت ، سند وی باید لغو شود ، این امر به وی امکان داد قیمت را به دلیل امتناع از لغو نکردن اسناد مطالبه کند.

وی ادامه داد: یکی از موارد مهمی که بخش حقوقی عمومی در این قالب به آن رسیدگی می کند مربوط به پارک شهرآرا است و پرونده مشابه دیگری که سال گذشته از آن دفاع شد مربوط به پارک ارکیده در منطقه 4 بود که یک سندی که مطمئناً به نام شهرداری تهران نامگذاری شده است.

تخلفات مجریان بدون قرارداد

حسن آباد همچنین به حمایت از حقوق عمومی اشاره کرد و گفت: “در حال حاضر ، نظر قوه قضائیه در مورد حقوق عمومی حداقل است ؛ اما با تلاش اداره کل امور حقوقی ، این دیدگاه در دادگاه های ملی شکل می گیرد ، به عنوان مثال ، در گذشته ، اگر پیمانکاری بدون قرارداد کار می کرد ، شکایت کرد و شهرداری محکوم شد. اما اکنون ، اگر کاری بدون قرارداد انجام شود ، پیمانکار قوانین را نقض می کند و نمی تواند پول خود را با نرخ فعلی مطالبه کند ، و شخص مسئول مسئول جبران خسارت است ، و بنابراین دستورات تحت قانون قرار می گیرند.

معاون اداره کل حقوقی شهرداری تهران در مراحل دادرسی با اشاره به اینکه اقدام دیگری که برای اولین بار در تاریخ شهرداری تهران انجام شده مطالبه هزینه های پرداخت شده توسط شهرداری در دادخواست های ساختگی علیه وی بوده است ، افزود: گاهی شخصی ادعا می کرد ادعا می کند که شهرداری بر اساس یک سند جعلی ساخته شده است. “و شهرداری با پرداخت هزینه معاینه و اتلاف وقت کارشناس پرونده را در یک پروسه طولانی بررسی برنده می شود. اما او هزینه دادرسی پرداخت شده را دریافت نکرد. اما از سال 1399 ، شهرداری تهران در زمان طرح دادخواست حقوقی هزینه های دادرسی دریافت کرده است.

286 پرونده علنی علیه رهبران دولت محلی

وی با اشاره به “مساعدت قضایی” گفت: “اگر مدیران و کارمندان شهرداری تهران مورد ظلم واقع شوند و به دروغ متهم شوند ، اداره کل حقوقی طبق قانون از آنها محافظت می کند.” در واقع ، یکی از مهمترین اقدامات برای محافظت از رهبران اگرچه تحت فشار بودیم اما عقب ننشستیم و حتی واحد جداگانه ای را برای این منظور ایجاد کردیم. بخش کمک قضایی 286 پرونده علنی علیه رهبران و کارمندان دولت محلی دارد. در صورت سو m رفتار متولیان ، این کمک ها نه تنها شامل حال آنها نمی شود ، بلکه مطابق ماده 59 مقررات اجرایی سازمان بازرسی کل کشور ، اداره کل دادگستری به عنوان مدعی وارد می شود و از املاک شهر و شهرداری محافظت می کند.

گنجاندن اداره کل حقوقی در زمینه املاک شهرداری

حسن زاده اداره کل حقوقی را عملیاتی برای شهرداری تهران دانست و همچنین در مورد مسائل حقوقی املاک شهرداری توضیح داد: متولی املاک و مستغلات یک سازمان املاک و مستغلات است ، این سازمان به موضوعات اصلی املاک احترام می گذارد. با این حال ، با توجه به نظارت ، بیشتر پرونده های املاک و مستغلات مستقیماً درگیر اداره اداره کل حقوقی هستند یا نظارت می شوند ، و گاهی اوقات ما طرف دعوی هستیم یا خودمان اقدام قانونی می کنیم. به عنوان مثال ، زمین های ملی با انعقاد توافق نامه هایی با دولت به شهرداری منتقل شده است. برخی از ذی نفعان هنگام شناسایی این مناطق ، آرای ماده 56 کمیسیون مربوطه را لغو می کنند و سپس علیه شهرداری شکایت می کنند. یک معترض شخص ثالث از نقض حقوق دولت محلی جلوگیری می کند.

به گفته وی ، ما به طور مستقیم در امور زمین مرادآباد ، حصارک کن ، طرشت و ژاندارمری درگیر هستیم ، زیرا چنین مواردی تأثیر شهری دارد و شهرداری نقش بسیار موثری در شورای حفاظت دارد. وی دارای حقوق خزانه داری و حفاظت از شهرها بود زمین.

همانطور که حسن زاده گفت؛ در سال 1399 ، زمین شهرداری یک میلیون و 380 هزار مترمربعی شهرداری تهران به ارزش ریالی تقریباً 14 هزار میلیارد گوجه فرنگی ، توسط دادگاه اداری مورد حمایت قرار گرفت و به تعداد قابل توجهی رأی داد. از طرف دیگر ، با آرائی که اداره کل حقوقی توانست در برابر دادگاه های عمومی در برابر شهرداری پیروز شود ، 4100 میلیارد گوجه فرنگی در اداره کل حقوقی در سال 1399 از مالکیت شهرداری تهران محافظت شد ، صرف نظر از آنچه در قلمرو

پروژه های مشارکتی را رصد کنید

معاون متقاضی اداره کل حقوقی شهرداری تهران درباره پروژه های مشارکتی نیز گفت: اداره حقوقی عمومی برای اولین بار در پروژه های مشارکتی در مناطق دخالت مستقیم دارد و کارهای نظارتی مانند پروژه بم لند را انجام داده است. کار مشترک شهرداری و سرمایه گذار در قالب یک توافق نامه BOLT انجام می شود. اقدامات موثر قانونی و کیفری با همکاری سازمان سرمایه گذاری و مشارکت برای پروژه های صادقیه ، مژده سبلان و سایر پروژه ها انجام شده است.

وی همچنین از دخالت این ستاد در بحث گودال های متروکه در تهران خبر داد و گفت: در گذشته خندق ها مسائل توسعه شهری در نظر گرفته می شد ؛ اما در سال 1399 اداره کل حقوقی به طور مستقیم درگیر بود و این امر از مناطق مسئول درخواست و سازمانها ، از جمله “برج خوب میلاد” ، “سیستانیکا” در منطقه 9 و دیگر چاههای بزرگ.

حسنشاد همچنین از تهیه لایحه مربوط به “دکل های تخلیه گاز تهران” توسط اداره کل حقوقی خبر داد و افزود: توافق نامه ای بین شهرداری تهران ، شرکت ملی گاز ، استانداری تهران درباره برج های تخلیه اضطراری گاز در مواقع اضطراری انجام شده است. این یک مسئله است. “این یک سیستم بزرگ است و در سال 2017 به آرامی پیشرفت کرد ، اما در پیگیری های اداره کل حقوقی به طور مداوم توسط شورای شهر تهران تأیید شد.

بر اساس گزارشی در سایت شهر ، وی سرانجام از همه همکاران و روسای ادارات و کارشناسان حقوقی و همچنین مدیران حقوقی و همکاران در مناطق ، سازمان ها و شرکت های تابعه که به هر روشی دلسوز هستند برای محافظت از مالکیت و حقوق درخواست کرد Asra (AS) ) توجه ، حمایت مدیران ارشد ، به ویژه مدیر حقوقی شهرداری شاما ، و تلاش مداوم همکاران وی.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا