اقتصادیبهترین های کسب و کار

صعود خفیف دلار جهانی

به گزارش ایسنا، به نقل از رویترز، آمار منتشر شده از سوی وزارت بازرگانی چین نشان می دهد که صادرات این کشور در ماه نوامبر به بالاترین میزان خود از فوریه 2018 رسیده است که می تواند رشد اقتصادی این کشور را بیش از پیش تقویت کند. این در حالی است که تراز تجاری این کشور با ایالات متحده در این ماه دوباره به نفع چین افزایش یافته است. به دلیل این رشد قابل توجه، انتظار می رود اقتصاد چین در سه ماهه آخر سال بیشتر از سایر رقبای خود از جمله ایالات متحده رشد کند.

دفتر اداره ارز چین گفت: ذخایر ارزی چین همچنین به دلیل افزایش صادرات در ماه نوامبر به بالاترین سطح خود در چهار سال گذشته رسید و ذخایر ارزی این کشور نسبت به ماه قبل 50 میلیارد دلار افزایش یافت. و 178 به یک میلیارد دلار رسید. با این حال، چین در پایان ماه نوامبر 110.41 میلیارد دلار ذخایر طلا داشت که 48 میلیارد دلار کمتر از ماه قبل بود.

امیدها برای بهبود روابط بین آمریکا و اروپا از زمان روی کار آمدن دولت بایدن در اوایل سال آینده افزایش یافته است و مقامات اروپایی از بایدن خواسته اند تا در اجرای پروژه های بحث برانگیز مانند نورد استریم 2 انعطاف بیشتری از خود نشان دهد.با این حال، تحرکات جدید جمهوری خواهان، به ویژه در سنا، برای اعمال فشار بیشتر بر اروپایی ها و توقف این پروژه می تواند بار دیگر روابط آمریکا با اروپا، به ویژه اقتصاد برتر قاره، یعنی آلمان را تیره کند.

علیرغم رویکرد دولت ترامپ برای کاهش شدت کسری حساب تجاری آمریکا که با اعمال تعرفه های سنگین واردات و جنگ تجاری با چین همراه بود، این کسری در ماه اکتبر دوباره افزایش یافت و به 62.1 میلیارد دلار رسید که دومین ترازنامه بزرگ است. کسری حساب تجاری فوق در دو سال اخیر در نظر گرفته شده است. در این مدت واردات با رشد 2.1 درصدی به 245.1 میلیارد دلار رسید که در مقابل صادرات 182 میلیارد دلاری سنجیده شد که نسبت به ماه قبل 2.2 درصد افزایش داشت. کمترین کسری تجاری آمریکا در سال جاری مربوط به ماه فوریه با 37 میلیارد دلار بوده است.

قانونگذاران آمریکایی هنوز نتوانسته اند بسته دوم حمایت از اقتصاد این کشور در برابر کرونا را اجرا کنند. اگرچه شرایط مالی برای مقابله با کرونا چندان مطلوب نیست، اما دستاوردهای جدیدی در حوزه دارویی حاصل شده و انگلیس نیز مجوز لازم برای استفاده از واکسن تولید فایزر در این کشور را صادر کرده است.پیش بینی می شود تا پایان فصل بهار، کار واکسیناسیون اولیه در آمریکا و اروپا به پایان برسد که در مرحله اول شامل سالمندان و گروه های حساس آسیب پذیر به این بیماری می شود.

به نظر می رسد در کوتاه مدت شاهد تغییرات قابل توجهی در رویکرد دولت بایدن نسبت به دولت ترامپ نخواهیم بود. جو بایدن، رئیس جمهور تازه منتخب این کشور در مصاحبه ای جدید اعلام کرد که قصد ندارد فوراً تغییرات اساسی در سیاست دولت قبلی ایجاد کند. بایدن اولویت اصلی دولت خود را احیای اقتصاد آمریکا دانست و با ابراز تأسف از وضعیت کنونی ناشی از شیوع ویروس کرونا گفت: انتظار دارم حتی قبل از روی کار آمدن دولت جدید، سنا و کنگره لایحه جدید بسته حمایتی اقتصادی را تصویب کنند. و برای اجرا به آن اطلاع دهید.

گروهی از نمایندگان کنگره آمریکا از هر دو حزب جمهوری خواه و دموکرات طرحی را آماده کرده اند که در صورت تصویب، 908 میلیارد دلار دیگر برای حمایت از بخش های مختلف اقتصاد این کشور در برابر کرونا اختصاص خواهد یافت. طبق برنامه اولیه، 288 میلیارد دلار برای حمایت از مشاغل کوچک و 16 میلیارد دلار به توزیع واکسن کرونا در آمریکا اختصاص خواهد یافت. همچنین یارانه هفتگی 300 دلاری به بیکاران ناشی از کرونا تعلق می گیرد.پیش از این، جمهوری خواهان می خواستند بسته کمکی 500 میلیارد دلاری را تصویب کنند و دموکرات ها می خواستند بسته 2.2 تریلیون دلاری را تصویب کنند و پیشنهاد جدید می تواند هر دو طرف را به عنوان یک راه میانه راضی کند.

در ژاپن نیز رئیس بانک مرکزی آن کشور از آمادگی آن موسسه برای اجرای بسته های حمایتی بیشتر در صورت نیاز خبر داد. چینی ها نیز به حمایت از اقتصاد خود ادامه می دهند، هرچند فعالیت های اقتصادی در سطح مطلوبی قرار دارد و بانک مرکزی این کشور حدود 200 میلیارد دلار به بازار تزریق کرده است. در اروپا، زمان برای بریتانیا و اتحادیه اروپا به سرعت در حال سپری شدن است و کشورها هنوز در مورد چارچوب روابط آینده خود با یکدیگر به توافق نرسیده اند. نخست وزیر اسکاتلند با انتقاد از روند جاری مذاکرات برگزیت، از همه پرسی استقلال این منطقه از انگلیس دفاع کرد. سخنگوی دولت بریتانیا در گفتگو با CNBC از پیشرفت در مذاکرات خبر داد، اما گفت بعید است تا پایان ضرب الاجل به توافق برسد.

تاکنون بیش از 67 میلیون و 717 هزار و 504 مورد ابتلا به کرونا گزارش شده است که از این میان یک میلیون و 546 هزار و 888 نفر جان خود را از دست داده‌اند.در میان کشورهای مختلف، بیشترین قربانیان در آمریکا با 289 هزار و 430 نفر، برزیل با 177 هزار و 10 نفر، هند با 140 هزار و 994 نفر، مکزیک با 109 هزار و 717 نفر و انگلیس با 61 هزار و 434 نفر است.

تشدید شیوع ویروس کرونا باعث شد تا روز دوم آذرماه با ثبت 12 هزار و 431 مورد فوتی در شبانه روز شاهد ثبت رکوردهای جدید مرگ و میر روزانه ناشی از ویروس کرونا باشیم و رکورد قبلی که با این ویروس همراه بود شکسته شود. روز آبان 11 هزار و 10 تلفات، شکست. کیت یوکیس – استراتژیست ارزی سوسیته جنرال گفت: به عبارت ساده، ارزش فعلی دلار از نظر معامله گران بیش از آن چیزی است که باید باشد و بنابراین فکر می کنم روزهای بد دلار همچنان ادامه دارد. سیاست پولی و در شرایط فعلی فشار زیادی بر دلار وارد شده است. در مقایسه با ماه های ابتدایی سال، جذابیت دلار برای بسیاری از معامله گران کاهش یافته است.

شاخص دلار

شاخص دلار که برابری آن را در برابر سبدی از ارزهای جهانی اندازه گیری می کند، در معاملات امروز 0.02 درصد نسبت به روز گذشته در سطح 90 افزایش یافت.797 واحد تعطیل است. نرخ برابری هر فرانک سوئیس نیز 1.124 دلار اعلام شد (نرخ های فوق بر اساس ساعات باز بودن بازارهای ارز در نیویورک محاسبه شده است).

ارزهای اروپایی: در آخرین دور معاملات، پوند با 0.38 درصد کاهش نسبت به روز گذشته، با 1.344 دلار معامله شد. یورو با 0.07 درصد افزایش به 1.213 دلار رسید و در کانال 1.21 باقی ماند.

ارزهای آسیایی: در بازارهای ارز آسیایی، هر دلار با 0.2 درصد کاهش به 103.969 ین رسید. در برابر ارز استرالیا، هر دلار آمریکا 1.343 دلار مبادله شد. همچنین نرخ دلار برابر با 6530 یوان چین اعلام شد.

قیمت دلار کانادا در تورنتو

در سفر به کانادا باید دقت داشته باشید که ارز خانگی خود را به دلار کانادا تبدیل کنید. این فرآیند یا مبادله زمانی که نیاز به خرید کالا یا خدمات در کانادا در حین سفر دارید، کار را برای شما آسان‌تر می‌کند. دلایل مختلفی وجود دارد که ممکن است نیاز به انتقال پول از ایران به کانادا یا بالعکس داشته باشید. از جمله پرداخت شهریه، کمک به هزینه های قبل از مهاجرت و کمک به اقوام می باشد. به دلیل تحریم ها و عدم دسترسی به شرکت های بین المللی انتقال پول مانند پی پال و وسترن یونیون، انتقال دلار کانادا از ایران به کانادا از طریق صرافی انجام می شود.

با خدمات آنلاین یا تلفنی صرافی، می توانید اطلاعات قیمت دلار کانادا در تورنتو  را به دست آورید و به راحتی و بدون محدودیت فیزیکی و جغرافیایی، تنها با یک تماس تلفنی، انتقال ارز را در سراسر جهان انجام دهید.راه های مختلفی برای ارسال پول از ایران به کانادا وجود دارد. این معمولاً شامل روش‌های پرکاربرد بین بانکی و روش‌های دیگری مانند انتقال الکترونیکی می‌شود. در تورنتو، می‌توانید از طریق ارسال پول (برای مقادیر زیاد) یا ارسال پول (در صورتی که گیرنده حساب بانکی ندارد) ارسال پول در داخل کشور را انتخاب کنید.

با این حال، ارسال پول از طریق انتقال وجه الکترونیکی یا انتقال سیمی معمولاً قیمت دلار کانادا در تورنتو گران‌تر است زیرا از طریق شبکه سوئیفت انجام می‌شود. حواله ها ارزان تر هستند اما نیاز به تلاش بیشتری دارند. این روش مستلزم آن است که مستقیماً به صرافی بروید، حواله بخرید و با پول نقد، کارت اعتباری یا کارت نقدی پرداخت کنید.

از تعبیر بالا می توان نتیجه گرفت که ارسال و دریافت دلار به کانادا و اطلاع از قیمت دلار کانادا در تورنتو از طریق صرافی ها بهترین و مطمئن ترین گزینه برای ایرانیان است. در تورنتو، صرافی های قابل اعتماد ارز خارجی شما را در سریع ترین زمان ممکن منتقل می کنند.

دکمه بازگشت به بالا