اقتصادی

صعود تولید خودروی انگلیس – تیتر اول

تولید خودرو بریتانیا در ماه فوریه در اولین افزایش ماهانه خود در سه ماه گذشته و به کمک کاهش مشکلات زنجیره تامین و تولید قوی در بازارهای داخلی و خارجی، ۱۳.۱ درصد افزایش یافت.

به گزارش تیتر اول، انجمن تولیدکنندگان و بازرگانان موتور انگلستان امروز(پنجشنبه) در بیانیه‌ای اعلام کرد که تولید خودرو بریتانیا در ماه گذشته با افزایش ۸۰۵۰ دستگاهی به ۶۹ هزار و ۷۰۷ دستگاه خودرو رسید و صادرات ۱۱.۵ درصد و تولید داخلی ۲۰.۳ درصد افزایش یافت.

این انجمن اعلام کرد که حدود ۸۱.۲ درصد از کل خودروهای تولید شده بیشتر به اتحادیه اروپا و مقدار کمتری به کشورهایی از جمله ژاپن، استرالیا و ترکیه صادر شده است که کاهش به ایالات‌متحده و چین را جبران می‌کند.

صنعت خودروی جهانی در دو سال گذشته با کمبود قطعات مهم به علت بیماری همه‌گیر مواجه بود و اختلالات زنجیره‌تامین در چین به دلیل محدودیت‌های شدید چند ماهه نیز بر این بخش تاثیر گذاشته است.

داده‌ها نشان می‌دهد که تولید خودروهای هیبریدی، پلاگین هیبریدی و برقی به رشد خود ادامه داد و با افزایش ۷۲.۲ درصدی به ۲۷ هزار و ۳۹۲ دستگاه در فوریه رسید.

بر اساس گزارش رویترز، انجمن تولیدکنندگان و بازرگانان موتورانگلستان اوایل این ماه اعلام کرد که بریتانیا باید به طرح‌های ایالات‌متحده و اتحادیه اروپا برای حمایت از صنعت واکنش نشان دهد، در غیر این صورت خطر عقب افتادن در رقابت برای ساخت وسایل نقلیه الکتریکی  وجود دارد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا