استان ها

شناسایی و معرفی ۸۰۰ ایده فناورانه در رویداد گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی

گروه استانی خبرگزاری آنا; رویداد ملی فاز دوم دانشگاه آزاد اسلامی فرصتی است تا تیم های شرکت کننده در این رویداد ایده های فناورانه و محصولات دانش بنیان خود را به صنایع بزرگ کشور، صندوق های سرمایه گذاری، شتاب دهنده های خصوصی و بنیاد پژوهش و فناوری دانشگاه ارائه کنند. جذب مکان و سرمایه گذاری


بیشتر بخوانید:

گام دوم رویداد ملی؛ فرصت های سرمایه گذاری و پشتیبانی فن آوری

دانشگاه آزاد آذربایجان غربی با 93 گروه آموزشی راهی مرحله دوم شد

دانشگاه آزاد بناب فاز دوم 25 گروه فناوری را ارائه کرد

شناسایی 259 تیم در ستاد مرحله دوم این رویداد در دانشگاه آزاد مازندران


دومین رویداد ملی به مدت چهار روز از تاریخ 8 لغایت 11 خرداد 1401 در تهران برگزار شد و در قالب اربعین سالگرد تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه های مختلف آموزشی و فرهنگی منابع انسانی، اقتصاد، علوم پزشکی، علوم انسانی مهندسی و غیره

در اوایل آبان 1400 روح الله دهگانی معاون پژوهشی فناوری و نوآوری در آستانه چهلمین سال تاسیس این دانشگاه، دانشگاه آزاد اسلامی یک رویداد سراسری «گام دوم» را اعلام کرد و این پیشنهاد در آذرماه 1400 به شورای دانشگاه ارائه و به تصویب اعضا رسید. در سرتاسر کشور اعلام شد که همه باید یکسان برای این رویداد مهم آماده شوند.

خبرنگار خبرگزاری آنا در سلسله گزارش ها و گفت وگوهایی به بررسی فعالیت ها و عملکرد علمی دانشگاه آزاد اسلامی در استان های کشور برای حضور در دور دوم این رویداد پرداخت.

جواد بهارآرا در گفت و گو با خبرنگار آنا درباره شناسایی و اجرای 800 ایده فناورانه گفت و گو کرد. مرحله دوم اندازه گیری دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی گفت: این ایده‌ها در سازمان مرکزی شهر تهران نیز منعکس شده و انتظار می‌رود از 28 خردادماه به دست صاحبان صنایع و صاحبان ایده و همچنین سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و دولتی در مجتمع مصلی تهران برسد. تا 30 ژوئن 1401. توافقی در مورد آنچه صاحبان صنعت نیاز دارند یا دوست دارند.

وی درباره اقدامات دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی برای تحقق شعار سال بیان کرد: در زمستان سال 1400 دانشگاه آزاد اسلامی به بررسی حوزه های جدید پژوهشی، ایده ها و موضوعات این حوزه پرداخت. خراسان رضوی و مشهد 80 مرکز تحقیقاتی جدید شناسایی و دسته بندی شده اند. برای این تعداد مرکز تحقیقاتی ساختمانی به نام مرکز میثاق و گروه های تحقیقاتی آنها به زودی آنجا خواهند بود. در حوزه اقتصاد دانش بنیان، معاونت مدیریت دانش بنیان دانشگاه نیز از شرکت های فناور فعال در دانشگاه که در شرایط فعلی به محصول رسیده اند و امکان فعال سازی یا تحویل سریعتر محصولات خود را بررسی می کنند، دعوت به عمل آورده است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی ادامه داد: در سال جاری فعالیت‌های متعددی را انجام می‌دهیم که از جمله آنها می‌توان به جلسات مستمر با فعالان دانش و صاحبان صنایع اشاره کرد که با مسئولان این دانشگاه و تفاهم‌نامه‌هایی انجام شد. در این خصوص امضا شده است.

واردات بی رویه محصولات داخلی را عقیم می کند

بهارآرا در تشریح موانع فعالیت دانشگاه آزاد اسلامی در استان خراسان رضوی گفت: مهمترین موانعی که باید مورد توجه قرار گیرد کاهش واردات در بخش‌های مختلف و تضمین تولید داخلی در سطح کیفی بالا و قابل قبول است. بدون نیاز به واردات این کار باید با ارزهای ارزان نیز انجام شود تا محصولات داخلی استریل نشود. بنابراین واردات بی رویه در همه بخش ها عامل بازدارنده اصلی برای تولید داخلی است.

وی افزود: دومین مشکل کشور صادرات مواد اولیه و در واقع خام فروشی است؛ در حالی که این مشکل در کشور ایجاد می شود. بنابراین لازم است مواد اولیه وارد بخش تبدیل شود تا با ارزش افزوده به فروش برسد که باید از تبدیل مواد اولیه به ترکیبات مناسب‌تر حمایت کند. ادارات دولتی باید برای صدور مجوزها و کاهش بوروکراسی اداری از حمایت های لازم برخوردار شوند.


بیشتر بخوانید:

تحول دانشگاه آزاد مشهد با معرفی 160 گروه در رویداد کشوری گام دوم

انجام 3 برابر تعهد و 228 گروه برای معرفی سامانه اقدامات ملی مرحله دوم + جدول

حضور دانشگاه آزاد اسلامی رودهن در مرحله دوم با معرفی 37 گروه

132 گروه در سامانه رویدادهای مرحله دوم دانشگاه آزاد کرمانشاه بارگذاری می شوند


معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی و واحد مشهد با تاکید بر تخصیص بودجه دولتی به این دانشگاه، گفت: دانشگاه دولتی از بودجه دولتی حمایت قاطع می کند. بسته شدن بودجه های دولت بر دانشگاه آزاد اسلامی برای حمایت از پژوهشگران و فناوران متمرکز نیست. بنابراین همه دستاوردها با حمایت دانشگاه به دست می آید. لازم است توجه لازم به تخصیص ردیف بودجه به دانشگاه آزاد اسلامی صورت گیرد تا دانشجویان، پژوهشگران و فناوران نخبه دانشگاه از توان و دانش خود به مطلوب ترین شکل برای تولید استفاده کنند. دانش محور آنها استفاده خواهند شد و دولت می تواند از آنها استفاده کند.

بهارآرا گفت: تاکنون پیشرفت های دانش معطوف به بودجه اندک دانشگاه آزاد اسلامی بوده است. بنابراین از ردیف بودجه دولت انتظار می رود محققین و به نخبگان و فناوران این دانشگاه تقسیم می شود.

به گزارش آنا، دومین گام دانشگاه آزاد اسلامی، رویدادی ملی برای معرفی و ارائه تجهیزات، محصولات، دستاوردها و فعالیت های حوزه فناوری و نوآوری دانشگاه با هدف بسترسازی برای استارت آپ ها است. و کارآفرینی دانش بنیان و ایجاد فرصت های اشتغال برای دانشجویان در چهلمین سالگرد آن با شعار هزار تیم تحقیقاتی و زیرساخت، هزار ایده و استارت آپ و هزار شرکت فناور و خلاق برنامه ریزی شده است.

انتهای پیام/4121/4062/

دکمه بازگشت به بالا