استان ها

تایید صلاحیت نهایی ۱۰۲۴ کاندیدا در خراسان رضوی برای انتخابات مجلس

تیتر اول/خراسان رضوی سخنگوی ستاد انتخابات خراسان رضوی گفت: آمار نهایی تایید صلاحیت نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان ۱۰۲۴ نفر است.

امیر فریدنیا ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: ثبت اطلاعات نماینده نامزد در شعب، از تاریخ یکم اسفند آغاز شده و تا ششم اسفند در سامانه جامع انتخابات بخش داوطلب از ساعت ۸:۳۰ تا ۲۲ ادامه دارد. بر این اساس طی این فرآیند تاییدیه هیات نظارت شهرستان در تاریخ ۷ و ۸ اسفندماه انجام خواهد شد. در ادامه صدور کارت از سامانه و نصب هولوگرام توسط هیات نظارت شهرستان صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به آغاز زمان تبلیغات نامزدها عنوان کرد: تبلیغات نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی از ۳ اسفندماه آغاز و تا ساعت ۸ صبح پنجشنبه ۱۰ اسفندماه ادامه دارد. بر این اساس نامزدها می‌بایست براساس مواد فصل ششم قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، تبلیغات خود را در بازه زمانی مشخص انجام دهند.

سخنگوی ستاد انتخابات خراسان رضوی اضافه کرد: کمیته‌های امحاء در سطح فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها فعال و تبلیغات فاقد استانداردهای قانونی را با فوریت امحاء خواهند کرد.

دبیر هیات استانی بررسی تبلیغات اعلام کرد: شهرداران و دهیاران موظفند محل‌هایی را برای نصب تبلیغات نامزدهای انتخاباتی در حوزه جغرافیایی خود تهیه و مشخص کنند و نامزدها نیز می‌بایست پوسترهای تبلیغاتی خود را در این محل‌ها الصاق کنند.
 
به گزارش روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، فریدنیا با بیان اینکه آمار نهایی تایید صلاحیت نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان ۱۰۲۴ نفر است، بیان کرد: ۲۴ نفر متقاضی تغییر حوزه در بین حوزه‌های انتخابیه داخل استان، ۱۲ نفر اقدام به تغییر حوزه به خارج از استان و ۵ نفر هم تغییر حوزه به داخل استان داشته‌اند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا