استان ها

شما دقیقا به چند ساعت خواب در هر روز نیاز دارید؟+ جدول و محاسبات

به گزارش خبرگزاري متولد؛ محققان معتقدند خواب ، مانند غذا و آب برای سلامتی انسان مهم است. خواب کافی می تواند به جلوگیری از بیماری و تقویت سیستم ایمنی بدن و بهبود سلامت روان کمک کند.

با این حال ، بسیاری از افراد خواب کافی ندارند. مراکز کنترل و پیشگیری از بیماریهای ایالات متحده تخمین می زند که حدود یک سوم از بزرگسالان به اندازه نیاز خود به خواب نمی روند.

همچنین ممکن است شما نیاز به تنظیم برنامه یا شیوه زندگی خود برای ایجاد یک خواب سالم داشته باشید. اگرچه این در ابتدا می تواند چالش برانگیز باشد ، اما مزایای دریافت مقدار مناسب خواب ارزش تلاش دارد.

فقط چند ساعت خواب نیاز دارید؟

اگرچه برای میزان خواب افراد دستورالعملهای کلی وجود دارد ، اما برخی از افراد به دلیل سبک زندگی ، سلامتی و وضعیت ژنتیکی نیاز به خواب بیشتری نسبت به سایرین دارند.

بنیاد ملی خواب (NSF) توصیه می کند افراد در هر سنی 24 ساعت بخوابند:

نوزادان (0 تا 3 ماه): 14 تا 17 ساعت

کودکان (4 تا 11 ماه): 12 تا 15 ساعت

کودکان خردسال (1 تا 2 سال): 11 تا 14 ساعت

کودکان دبستانی (6 تا 13 سال): 9 تا 11 ساعت

نوجوانان (14 تا 17 سال): 8 تا 10 ساعت

جوانان (18 تا 25 سال): 7 تا 9 ساعت

بزرگسالان (26 تا 64 سال): 7 تا 9 ساعت

سالمندان (64 سال و بالاتر): 7 تا 8 ساعت

چقدر برای ما کافی است؟

براساس صندوق خواب ملی ، به طور متوسط ​​10 تا 20 دقیقه طول می کشد تا افراد در خواب بمانند. جدول زیر می تواند به شما در درک زمان نیاز به رختخواب برای هشت ساعت خواب در شب کمک کند. محاسبات موجود در این جدول بر اساس این فرض است که فرد برای خوابیدن به 15 دقیقه زمان نیاز دارد ، اما اگر کسی به خواب بیشتری نیاز داشته باشد ، باید زمان خواب خود را بر این اساس تنظیم کند.

زمان بیداری

چرخه خواب

برای استراحت مناسب ، بدن شما باید هر شب چندین چرخه خواب را طی کند ، از جمله مرحله “حرکت سریع چشم” (REM) و “مرحله سریع حرکت” (غیر REM).

مراحل خواب

مرحله اول “غیر REM” فقط چند دقیقه طول می کشد. در این مرحله تنفس ، ضربان قلب و امواج مغزی شروع به کند شدن می کنند.

درجه دوم “حرکت غیر از REM” قبل از سقوط بدن در خواب عمیق اتفاق می افتد. در این مرحله ، ماهیچه ها شل می شوند و دمای بدن کاهش می یابد.

مرحله سوم حرکت چشم غیر از REM خواب عمیق است. فرد برای احساس استراحت باید به این مرحله از خواب برسد. تقریبا نیمی از کل زمان خواب ما در این مرحله سپری می شود. در این مرحله تنفس و ضربان قلب به پایین ترین حد ممکن آهسته است.

اما قدم به قدم “حرکت سریع چشم” (REM) ، نود (90) دقیقه پس از خواب. در این مرحله ، مغز فعال تر می شود و بیشتر رویاهایی که می بینیم در این مرحله اتفاق می افتد. در طی این مرحله از خواب ، بازوها و پاها به طور موقت فلج می شوند.

اگر بدن شبانه چند بار این مراحل را طی نکند ، ممکن است فرد احساس خستگی و عدم تمرکز کند.

بخوابید و وزن کم کنید

مطالعات اخیر حاکی از آن است که کمبود خواب می تواند منجر به افزایش وزن شود. به عنوان مثال ، یک مطالعه 30 مطالعه ای بین عدم خواب و افزایش وزن در کودکان و بزرگسالان ارتباط برقرار کرده است.مطالعه دیگر نشان داد پرستارانی که پنج ساعت یا کمتر می خوابند بیشتر از پرستارانی که به طور متوسط ​​هفت ساعت می خوابند ، مستعد چاقی هستند.

یکی از دلایل احتمالی این پیوند این است که خستگی می تواند عملکرد مغز را به روشی تغییر دهد که منجر به پرخوری شود. علاوه بر این ، یک مطالعه نشان داد که کمبود خواب با مشکلات عادی خوردن و مدیریت وزن همراه است.

یک مطالعه دیگر نشان داد که 4.5 ساعت خواب با افزایش گرسنگی و اشتها در شرکت کنندگان در مطالعه همراه بود. افرادی که به مدت 8.5 ساعت خواب بودند این مشکل را نداشتند.

به طور کلی ، در نظر گرفتن 7 تا 9 ساعت خواب در شب ایده خوبی برای افرادی است که می خواهند وزن کم کنند.

خواب و بیماری

خواب کافی به جلوگیری از برخی بیماری ها کمک می کند. انستیتوی ملی قلب ، ریه و خون می گوید ، کمبود خواب می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی ، دیابت ، بیماری کلیوی و افسردگی را افزایش دهد. کمبود خواب نیز خطر آسیب پذیری را افزایش می دهد.

علاوه بر این ، خواب بیش از حد خوب نیست. یک مطالعه نشان داد که در حالی که کمبود خواب خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را افزایش می دهد ، خوابیدن بیش از هشت ساعت در شب خطر را افزایش می داد.

دکمه بازگشت به بالا