استان ها

خواب نمایندگان سنگین است، صنعتگران ما را از خواب بیدار کنند

به گزارش خبرنگار اقتصادی تیتر اول از قزوین; مراسم گرامیداشت روز ملی صنعت و معدن و تجلیل از واحدهای نمونه استانی شامگاه چهارشنبه با حضور محمدمهدی علایی استاندار، رجب رحمانی و فاطمه محمد بیگی نمایندگان استان در شورای اسلامی میشا پیله فروش معاون اقتصادی رئیس جمهور، عزیزالله افضلی رئیس جمهور سازمان صمت، رضا صفری، مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان، مهدی بخشنده، رئیس اتاق بازرگانی قزوین و جمعی از صنعتگران در سالن اجتماعات دانشکده برگزار شد. ادامه تحصیل در دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین.

رجب رحمانی در این مراسم گفت: اگر با موضوع خودکفایی و تولید مواجه نشویم و وابسته نشویم اقتدار و عظمت ایران اسلامی زیر سوال می رود.

وی افزود: به برکت نظام جمهوری اسلامی اقداماتی انجام شده اما بخش خصوصی کمتر مورد توجه قرار گرفته است و امروز باید بپذیریم که کاری که مردم می توانند انجام دهند باید به آنها واگذار شود و دولت فقط نظارت و انجام دهد. سیاست‌ها چون هر جا که کار به مردم سپرده شد، به موفقیت رسیدیم.

نماینده تاکستان در شورای اسلامی تصریح کرد: کسانی که جان و سرمایه خود را صرف تولید کرده اند نباید متضرر شوند و توجه همه مسئولان به تولید باید جدی گرفته شود.

image_2022_7_7-0_38_9_57_U1C

رحمانی تصریح کرد: اگر معاون وزیر به مراسمی که دعوت شده است نیاید نشان از بی احتیاطی او نسبت به تهیه کننده دارد و این بی توجهی نیاز به پاسخگویی دارد.

نماینده تاکستان در شورای اسلامی گفت: قانون برنامه پنج ساله هفتم در این مجلس تصویب می شود و از سرمایه گذاران حمایت جدی می کنیم و برای تدوین قانون جامع از همه تولیدکنندگان و صنعتگران می خواهیم. نظرات و پیشنهادات خود را به نمایندگان اعلام کنند.

رحمانی گفت: مجلس به مسائل صنعت و تولید توجه جدی دارد و 32 هزار میلیارد تومان برای کمک به تولید اختصاص داده است و مدیران بانکی باید توجیه کنند که سود 30 درصدی امروز کارخانه ها منطقی نیست.

این نماینده تصریح کرد: بر اساس نظرسنجی کارشناسان، نقش تحریم ها در مشکلات فعلی کشور حدود 24 درصد و نقش سوء مدیریت حدود 74 درصد است.

وی بیان کرد: در خصوص واگذاری زمین به بخش صنعتی و تولیدی، نرخ ها باید منطقه ای باشد نه کارشناسی تا متقاضی در گام اول تمام نشود.

رحمانی گفت: قانون معادن در حال اصلاح است و می بینیم که سرمایه گذاران توانمندی در این حوزه وجود دارد که باید از آنها حمایت شود.

نماینده تاکستان در شورای اسلامی افزود: یکی از مصادیق امنیت اقتصادی وجود قوانین ثابت است تا مثلاً اگر فردی سرمایه گذاری می کند تا 5 سال نگرانی نداشته باشد.

وی گفت: رایزن های اقتصادی سفارتخانه ها باید فعال شوند تا بتوانند در صادرات مشارکت داشته باشند و به رونق اقتصادی کشور کمک کنند.

رحمانی خاطرنشان کرد: با تمرکز بر گیاهان مشکل دار و جستجوی راه حل برای آنها باید از کارخانه های پیشرو مراقبت کرد تا این واحدها با چالش مواجه نشوند.

این نماینده تصریح کرد: گاهی اوقات تکرارها به دلیل مشغله زیاد می خوابند و شما دست اندرکاران باید با ایده ها، پیشنهادات و نظرات خود به ما گوشزد کنید تا بتوانیم مشکلات را برطرف کنیم.

image_2022_7_7-1_29_57_289_bJy

وی در ادامه بیان کرد: منطقه اقتصادی تاکستان یک فرصت فوق العاده است که انتظار داریم صنعتگران در این زمینه سرمایه گذاری کنند.

در ادامه 43 طرح و نمونه صنعتی برای واحدهای صنعتی و تولیدی استان قزوین تجلیل شد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا