جامعه

شمار بستری‌های کرونایی در گلستان به 522 نفر رسید

تیتر اول/ گلستان رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان با اشاره به روند کاهشی بستری شدن بیماران عروق ویروس کرونا در مراکز درمانی گلستان، گفت: تعداد بیمارستان های عروق ویروس کرونا در استان هم اکنون به 522 مورد رسیده است.

به گزارش تیتر اول، سعید گل فیروزی با اشاره به آخرین وضعیت کرونا در استان گلستان، گفت: امروز تعداد بستری‌های عروق ویروس کرونا نسبت به روز گذشته کاهش یافته و هم‌اکنون تعداد بیماران کرونایی در مراکز درمانی گلستان 552 نفر است. ” تعداد کاهش یافته است. به 522 نفر که 96 نفر در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان قرار گرفتند و 41 نفر از دستگاه تنفس مصنوعی برای تنفس بهتر استفاده کردند.

وی با اشاره به اینکه رنگ تاج شهرهای گلستان تغییر نکرده است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر 12 شهر گلستان شامل گرگانا، علی آبادکتول، بندرگز، کلاله، کردکوی، بندرترکمن، گمیشان، آق. قلعه، آزادشهر، مینودشت، گالیکش و مراوه تپه در ایالت سرخ کرونا و رامیان و گنبدکاووس دو شهرستان با تاج نارنجی در گلستان هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان با تاکید بر اینکه واکسیناسیون جهانی باید برای همه افراد واجد شرایط آزاد باشد، افزود: بالای 12 سال تنها 80 هزار نفر دریافت کردند که نوبت سوم واکسن کرونا را دریافت کردند که آمار خوبی نیست. و استان گلستان از نظر تزریق دوز سوم واکسن از میانگین کشوری عقب است.

گل فیروس گفت: تزریق هر سه نوبت واکسن کرونا باعث افزایش مصونیت افراد در برابر پزشکی قانونی می شود و آمارها نشان می دهد افرادی که واکسن کرونا را دریافت نکرده اند ۶ برابر بیشتر در معرض خطر مرگ هستند. تاکنون بیش از 97.3 درصد از مردم استان گلستان نوبت اول و 83 درصد دوز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

وی با اشاره به اینکه در استان گلستان تمامی محدودیت های عروق ویروس کرونا بر اساس قرمز و نارنجی است، خاطرنشان کرد: ارائه خدمات به مردم در سطح بازار و دستگاه های اجرایی منوط به کارت واکسیناسیون و ورود کارکنان غیر واکسن است. . توصیه می کنم علاوه بر واکسیناسیون، پروتکل های بهداشتی و فاصله اجتماعی را رعایت کنند.

به گزارش تیتر اول، بر اساس اعلام وزارت بهداشت، روز گذشته ۱۹ هزار و ۱۱۰ بیمار کووید ۱۹ در کشور شناسایی شدند که متاسفانه در این مدت ۲۳۶ بیمار جان خود را از دست دادند و همچنین ۳۳۷ شهر قرمز، ۶۴ شهر نارنجی، ۴۷ شهر هستند. رنگ زرد و 0 شهر آبی است.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا