استان ها

سنگ های بزرگترین آسیاب آبی ایران دوباره از چرخش ایستاد

تیتر اول / تهران در حالی که بزرگترین آسیاب آبی ایران ، معروف به آسیاب خان زواره ، پس از 60 سال در مارس 2017 سنگها را چرخاند ، اما دوباره به بن بست رسیده است.

سید احسان ایزدی ، مالک بزرگترین آسیاب آبی ایران ، علت تعطیلی مجتمع گردشگری هندوانه خان زواره را توسط مسئولان تشریح کرد و گفت: انتقال آب و … معرفی کرد.
وی با شکایت از برخی مسئولان افزود: مسئولان حتی آماده پاسخگویی به تماس های تلفنی من نیستند.
به گزارش تیتر اول ، یکی از شش آسیاب زواره که به آسیاب خان معروف است توسط سید احسان الله ایزدی تابا زواره بازسازی شده و به یک مجموعه غذاخوری سنتی برای مسافران و گردشگران داخلی و خارجی تبدیل شده است.
ایزدی به منظور حفظ میراث فرهنگی و توسعه گردشگری در شهر تاریخی زواره ، ششمین آسیاب آبی معروف به آسیاب خان از مجموع شش آسیاب قدیمی زواره که قدمت آنها 1000 سال است را خریداری و بازسازی کرده است.
در مرحله اول بازسازی ششمین هندوانه “خان” زواره ، غذاخوری سنتی در این مجموعه نصب شد و آسیاب آبی با تبدیل گندم به آرد کار خود را آغاز کرد.
کارشناسان میراث فرهنگی معتقدند قدمت ساختمان اصلی ششمین هندوانه زواره که در عمق 10 متری ساخته شده است. این کارشناسان قسمت های بعدی این آسیاب آبی را مربوط به دوران پیش از صفویه می دانند.

به گزارش تیتر اول ، بازسازی بزرگترین آسیاب آبی ایران ، قسمت های سقف این ساختمان که مربوط به 1000 سال پیش است ؛ ذخیره.
در سال تولید ، پشتیبانی و بازدارندگی ، مسئولان باید با هم همکاری کنند تا مشکلات و رونق این مجموعه گردشگری را جبران کنند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا