عمومی

سامسونگ در برابر شیائومی در سال 2021

سامسونگ بزرگترین مارک الکترونیکی مصرفی در جهان است. این شرکت محصولات بسیار متنوعی از جمله تلفن های هوشمند، پوشیدنی، لپ تاپ، تلویزیون، لوازم خانگی و دستگاه های هوشمند مختلف را به فروش می رساند. نام تجاری دیگری که در گسترش سبد محصولات خود از سامسونگ پیروی کرد Xiaomi است. پس از ورود به بازار گوشی های هوشمند، مارک چینی سرانجام در سایر محصولات مختلف، به ویژه در بازارهایی مانند هند، آسیای جنوب شرقی و اروپا با سامسونگ شروع به رقابت کرد.

سامسونگ و شیائومی براساس خط تولید و استراتژی های خود کاملاً شبیه هم هستند. اکنون بیایید ببینیم این دو شرکت بزرگ چگونه در برابر هم ایستاده اند. سامسونگ یکی از بهترین رهبران بازار الکترونیکی بوده است که از آن زمان به طور چشمگیری توسعه یافته و گروه بزرگی از رقابت را برای پیشگامان معتبر بازار ارائه داده است.

اما وقتی صحبت از تلفن های هوشمند می شود، در حالی که پیش از این درگیری بین سامسونگ و اپل وجود داشت، از آن زمان این حوزه تغییر کرده و مارک هایی مانند شیائومی را در خود جای داده است. سامسونگ از مدت ها قبل صادقانه به تلفن های هوشمند در هر محدوده قیمت کمک کرده است، اما با توجه به اینکه شیائومی تعداد زیادی مدل را ارائه می دهد که ارزش خوبی برای مشتری دارند، سامسونگ از هر جنبه با رقابت واقعی روبرو است. شیائومی به غیر از تلفن های هوشمند پا در محدوده الکترونیکی نیز گذاشته است.

سری Redmi توسط شیائومی معرفی شد تا مصرف کنندگان سطح اقتصادی پایین تری را در نظر بگیرد و در ساخت گوشی های هوشمند مجهز به جدیدترین ویژگی ها و عملکردهای به روز مفید بوده است. به هر حال، در مبارزات نوپای سامسونگ در مقابل ردمی، سامسونگ به راحتی تسلیم نمی شود.

سامسونگ و شیائومی در سال 2020: یک مبارزه سخت در گوشی های هوشمند، دسته پوشیدنی ها

در حالی که سامسونگ سال هاست بازار جهانی تلفن های هوشمند را اداره می کند، چند سالی است که در بازار مهمی مانند هند با رقابت سخت شیائومی روبرو شده است. تلفن های هوشمند شیائومی در مقایسه با تلفن های هوشمند گلکسی، مشخصات بالاتری را با قیمت کمتری ارائه می دهند.

این همان رویکردی است که سامسونگ هنگام رقابت با اپل از آن پیروی می کرد. خوشبختانه، سامسونگ با کمک محصولات میان رده بهتر (در مقایسه با تلفن های نسل قبلی گلکسی) مانند Galaxy M31 Galaxy M51 و Galaxy A51 توانست راس سهم بازار خود را از Xiaomi در هند پس بگیرد.

با این حال، هنوز جنگ تمام نشده است. در سه ماهه سوم، سهم جهانی گوشی های هوشمند سامسونگ 22٪ بود. شیائومی به سرعت فضای خالی را که توسط هواوی پشت سر گذاشته بود، بدست آورد تا به سومین مارک بزرگ گوشی های هوشمند جهان (با سهم بازار 12.1٪) تبدیل شود.

طراحی، کیفیت ساخت، کیفیت صفحه نمایش یا دوربین تلفن های هوشمند گران قیمت سامسونگ کیفیت بهتری نسبت به گوشی های سطح بالای شیائومی ارائه می دهند. با این حال، بخش عمده ای از محموله های گوشی های هوشمند سامسونگ از طریق تلفن های میان رده ای است که در سراسر جهان به فروش می رساند و باید در این بخش عملکرد بهتری داشته باشد.

ما نشانه هایی از این شرکت دیده ایم که می خواهد عملکرد بهتری داشته باشد، به طور مثال گوشی Galaxy M51 کیفیت صفحه نمایش و عمر باتری را در سطح خود ارتقا داده است و همه این کارها را با قیمت عالی انجام گرفته است. حتی برای ادامه کار بهتر، سامسونگ باید شروع به ارائه پردازنده های سریعتر کرده و صفحه هایی با نرخ تازه سازی بالاتری را معرفی کند.

رابط کاربری سامسونگ نیز بهتر است و One UI طراحی منسجم تری را در مقایسه با MIUI ارائه می دهد و آن بلات ویر های آزار دهنده شیائومی را ندارد. علاوه بر این، سامسونگ امسال از نظر بروز رسانی نرم افزار ها بسیار قدرتمند وارد بازار شده است. این شرکت قبلاً به روزرسانی مبتنی بر اندروید 11 One UI 3.0 را برای دسته ای از تلفن های هوشمند منتشر کرده است و قصد دارد تا چند ماه آینده آن را در تلفن های ارزان قیمت میان رده عرضه کند.

سامسونگ همچنین قول داده است که سه مورد عمده به روزرسانی اندروید را برای تلفن های هوشمند و تبلت های پیشرفته خود ارائه دهد. در حالی که شیائومی چندین سال تلفن های خود را به نسخه های جدیدتر MIUI به روز می کند، اما در مورد به روزرسانی های نسخه Android نمی توان همین حرف را زد.

در بخش پوشیدنی، سهم بازار شیائومی 13.6 درصد است و در رده دوم قرار دارد، در حالی که سامسونگ با سهم بازار 9 درصد در جایگاه چهارم عقب است. ساعت های هوشمند و گوشی های بی سیم سامسونگ کیفیت بالاتری نسبت به گوشی های شیائومی می باشند، اما از قیمت بالاتری برخوردارند و تنوع کمتری دارند.

پوشیدنی های Galaxy Buds +  Galaxy Buds Live و Galaxy Watch 3 از بهترین محصولات این دسته هستند، اما شیائومی پوشیدنی های ارزان قیمت را منتشر می کند که این امر منجر به فروش بیشتر محصولاتش شده است. بنابراین، مارک کره جنوبی باید اقدامات لازم را برای جلوگیری از نام تجاری چینی به ویژه در آسیای جنوبی و اروپا انجام دهد.

در حالی که شیائومی بسیاری از مفاهیم جالب و آینده نگرانه تلفن های هوشمند مانند Mi MIX Alpha و تلفن هوشمند دوگانه تاشو را به نمایش گذاشت، این سامسونگ بود که در واقع موفق شد گوشی های هوشمند آینده نگرانه را به بازار عرضه کند.

این شرکت در سال 2020 چندین گوشی هوشمند تاشو از جمله Galaxy Z Flip Galaxy Z Flip 5G و Galaxy Z Fold 2 را به بازار عرضه کرد. میزان پیشرفتی که در Galaxy Z Fold 2 نسبت به Galaxy Fold دیدیم، تأثیر بسیاری بر ما گذاشت و ما را بر این باور داشت که سامسونگ در طولانی مدت در این مسیر قرار خواهد گرفت.

این شرکت صفحه های تاشو و شیشه های تاشو خود را تولید می کند که هر دو برای ساخت گوشی های هوشمند تاشو بسیار مهم هستند. Xiaomi در قسمت تاشو به هیچ وجه به سامسونگ نزدیک نیست. اکثر دستگاه های آینده نگرانه که این شرکت چینی نمایش داد، همین مفاهیم بودند و این شرکت هرگز موفق به ارسال آنها به مصرف کنندگان واقعی نشد. از طرفی در سال 2020، سامسونگ در این مسابقه بسیار مهم برای آینده پیروز شد.

سامسونگ و شیائومی در سال 2020: هیچ رقابت در تلویزیون، لوازم خانگی و دستگاه های خانه هوشمند وجود ندارد

در حالی که شیائومی تلویزیون های هوشمند، پخش کننده های رسانه، مانیتور و لوازم خانگی می فروشد، از نظر میزان فروش، سهم بازار و حتی کیفیت به هیچ وجه به سامسونگ نزدیک نیست. تلویزیون های این شرکت کره جنوبی کیفیت صوتی و تصویری بسیار بهتری را ارائه می دهند و سیستم عامل Tizen آن در مقایسه با نرم افزار PatchWall (یا حتی Android TV) شیائومی از وضوح و زیبایی بیشتری برخوردار است.

غول فناوری کره جنوبی همچنین از بهترین مانیتورهای بازی در جهان استفاده می کند. دامنه آن بسیار گسترده تر از لوازم خانگی شیائومی است، از جمله AC، ماشین لباسشویی، یخچال، تصفیه هوا، دامنه های پخت و پز و موارد دیگر. سامسونگ همچنین دارای اکوسیستم بسیار بهتری از وسایل خانگی هوشمند و دستگاه های اینترنت دارد. در حقیقت، تولیدکنندگان مختلف وسایل خانگی هوشمند پشتیبانی از پلتفرم SmartThings سامسونگ را شامل می شوند. شما می توانید دوربین های امنیتی سازگار با SmartThings، سنسورهای خانه هوشمند،  ترموستات، روشنایی هوشمند، کلیدها و موارد دیگر را خریداری کنید.

بیش از 180 مارک (از جمله مارک Yeelight متعلق به خود شیائومی) محصولات هوشمند هوشمند با SmartThings سامسونگ سازگاری دارند. در یک قدم بزرگ به جلو، گوگل اخیراً اعلام کرد که پلت فرم خانه هوشمند خود با SmartThings سازگار است. این بدان معناست که اکنون همه محصولات Google Nest را می توان با برنامه SmartThings کنترل کرد و از ویژگی SmartThings Scenes پشتیبانی کرد. در مقایسه، فقط شیائومی محصولی می سازد که با پلتفرم خانه هوشمند آن (Mi Smart Home) سازگار باشد.

علی رغم اینکه سال 2020 سال سختی برای بسیاری از مارک ها بود، هر دو سامسونگ و شیائومی عملکرد بسیار خوبی در دسته گوشی های هوشمند و پوشیدنی ها داشتند. سامسونگ با داشتن گوشی های هوشمند تاشو گام مهمی در پیش گرفت، اما اگر می خواهد Xiaomi را در بازارهای جهان از لحاض قیمت در سراسر آسیا و اروپا شکست دهد، باید تلفن های هوشمند میان رده خود را نیز بهبود بخشد.

با اطمینان می توان گفت که سامسونگ در بخشهای دیگر مانند تلویزیون، لوازم خانگی و محصولات خانه هوشمند عملکرد بهتری داشته است. و باید امیدوار باشیم که سامسونگ در سال 2021 همچنان جنبه های سخت افزاری و نرم افزاری محصولات خود را بهبود بخشد.

هر دو مارک تلفن همراه هر چند وقت یکبار مدل های بیشتری را در مقایسه با قبل معرفی می کنند و این باعث افزایش درگیری شیائومی در مقابل سامسونگ می شود. در حالی که چند مورد برجسته Xiaomi از Samsung بهتر است، به خصوص در مورد سخت افزار، سامسونگ می تواند از طریق تلفن های همراه که نرم افزار بهتری دارند مقاومت کند.

اما در پایان راه، این بستگی به گوشی هوشمندی دارد که کاربران خریداری می کنند و نیازهای فردی آنها به عنوان مشتری تعیین کننده است، با این حال، هر دو مارک تجاری قادر به عملکرد ثابت در طول این رقابت هستند. محصولات این دو برند بی نظیر در وبسایت می مالز موجود می باشند.

دکمه بازگشت به بالا