اقتصادی

سال با تورم ۳۶.۴ درصدی تمام شد

پایان سال 1399 با افزایش تورم همراه بود و نرخ تورم سالانه به 36.4 درصد رسید.

به گزارش تیتر اول ، در ماه مارس سال 2017 فنلاند گزارش رسمی تغییر در شاخص قیمت کالاها و خدمات را اعلام کرد.

بر اساس این گزارش ، نرخ تورم سالانه خانوارهای کشور در ماه مارس به 2.8 درصد رسیده است که نشان دهنده افزایش 2.8 درصدی در مقایسه با اطلاعات مشابه ماه گذشته است. نرخ تورم سالانه درصد تغییر در ارقام شاخص قیمت متوسط ​​برای سال منتهی به این ماه در مقایسه با مدت مشابه قبلی است.

افزایش تورم خانوار

نرخ تورم در مارس 2010 به 1.8 رسید. به عبارت دیگر ، خانوارهای عمومی به طور متوسط ​​2.7 درصد بیشتر از ماه مارس ١٣٩٨ برای خرید “مجموعه کالاها و خدمات یکسان” هزینه کرده اند.

نرخ تورم نقاط اسفند نسبت به ماه قبل 1.8 واحد درصد افزایش یافته است. نرخ تورم اصلی در گروه اصلی “غذا ، نوشیدنی و دخانیات” با 1.8 واحد درصد کاهش به 2.7 درصد رسیده است ، اما در گروه “کالاها و خدمات غیر غذایی” – با 2.8 درصد درصد به 2.8 درصد.

در عین حال نرخ تورم نقاط خانگی شهری 3.8 درصد است که نسبت به ماه قبل 2.8 واحد درصد افزایش دارد. این شاخص برای خانوارهای روستایی نیز 1.8 درصد بود که نسبت به ماه قبل 2.8 واحد درصد کاهش دارد.

نرخ تورم ماهانه خود را کاهش دهید

نرخ تورم ماهانه در تاریخ 26 مارس به 1.8 درصد رسید که در مقایسه با اطلاعات مشابه ماه گذشته 3.8 واحد درصد کاهش دارد. تورم ماهانه برای بزرگترین گروه های “غذا ، نوشیدنی و دخانیات” و “کالاها و خدمات غیر غذایی” به ترتیب 2.8 و 3.8 درصد بود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا