اقتصادی

تورم کره جنوبی در حال صفر شدن!

نرخ تورم کره جنوبی به 0.1 درصد رسیده است.

به گزارش تیتر اول ، با ادامه روند نزولی تورم در کره جنوبی ، تورم در دوازده ماه تا آوریل به 0.1 درصد کاهش یافت که پایین ترین سطح از اکتبر سال گذشته است.

تورم مواد غذایی و نوشیدنی با 0.9 درصد کاهش به 1.7 درصد در بین بخش های مختلف رسید. تورم به منفی 2.4 درصد و رستوران ها و هتل ها به 1 درصد کاهش یافت. از طرف دیگر بیشترین تورم مربوط به درمان پزشکی با 2.1 درصد و لوازم خانگی با دو درصد بوده است.

اکنون نرخ تورم در چهارمین اقتصاد بزرگ آسیا با هدف تورم 2٪ تعیین شده توسط بانک مرکزی این کشور فاصله دارد. در این دوره ، تورم که به دلیل نوسانات زیاد تغییرات قیمت مواد غذایی و انرژی را در نظر نمی گیرد ، به 0.2 درصد رسید. در ماه آوریل ، تورم 0.2 درصد در ماه آوریل اندازه گیری شد.

از آنجایی که اقتصاد صادرات محور کره جنوبی از قبل تحت تأثیر رسوایی کورونا و تعطیلی گسترده مشاغل قرار گرفته است ، خبر سقوط تورم ممکن است بیشتر فعالان کره ای را از انجام این کار دلسرد کند.

متوسط ​​نرخ تورم کره جنوبی از سال 1966 تا 2019 معادل 7.22 درصد بود که کمترین میزان ثبت شده در سپتامبر 2019 با منفی 0.4 درصد و بیشترین تورم ثبت شده در اکتبر 1980 با 32.5 درصد بود.

دولت کره جنوبی تاکنون سه بسته حمایتی را برای حمایت از بخش های اقتصادی این کشور در برابر اثرات تاج ویروس ارائه کرده است ، که درمجموع حدود 50 میلیارد دلار ارزش دارد. رشد اقتصادی کره جنوبی در سه ماهه نخست امسال منفی بوده و انتظار می رود این روند در سه ماهه دوم ادامه یابد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا