جامعه

رگبار و رعدوبرق در برخی استان‌ها/ وزش تندباد لحظه‌ای در مناطق ساحلی و فراساحل

سازمان هواشناسی در مورد رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید در برخی استانها و همچنین وزش باد شدید و افزایش ارتفاع موج در مناطق ساحلی و ساحلی هشدار داد.

به گزارش تیتر اول ، آماده رنگ زرد سازمان هواشناسی اعلام کرده است که از امروز (26 مرداد) ظهر در مازندران ، در استانهای جنوبی تهران ، هرمزگان و کرمان ، باران و رعد و برق ، وزش باد شدید کوتاه مدت و تگرگ پیش بینی می شود. همچنین پیش بینی می شود این شرایط جوی تا فردا (17 مرداد) علاوه بر مناطق استانهای گلستان ، جنوب سیستان و بلوچستان و بوشر ادامه یابد.

همچنین در روز پنجشنبه (28 مرداد) بارش باران و رعد و برق و وزش باد شدید کوتاه مدت در استانهای کرمان ، هرمزگان ، بوشر ، استانهای جنوبی سیستان و مناطق بلوچستان و فارس پیش بینی می شود.

در چنین شرایطی ، رواناب در کانال ها ، وزش باد شدید کوتاه مدت ، افزایش ناگهانی فصلی سطح آب رودخانه ها ، سیلاب های کوتاه مدت و محدود امکان پذیر است. بنابراین هنگام عبور از رودخانه ها و کانالها بدون حرکت عشایر عشایر باید احتیاط کرد ، مخصوصاً بعد از ظهر ، هنگام چرای دامها در بزرگراهها و مناطق احتیاط شود و اقدامات صعودی انجام شود.

سازمان هواشناسی نیز در حالت آماده باش است رنگ زرد یکی دیگر گزارش داد: از امروز تا پنجشنبه (26 تا 28 اوت) در شرق خلیج فارس ، تنگه هرمز ، در غرب دریای عمان ، مناطق ساحلی و در سواحل بوشر ، هرمزگان و سیستان و بلوچستان ، رعد و برق ، وزش باد شدید کوتاه ، افزایش ارتفاع موج در ساحل از 1 تا 1.5 متر و در دریا از 1.5 تا 2 متر خواهد بود.

سازمان هواشناسی در مورد احتمال غرق شدن شناگران و قایق های کوچک و احتمال آسیب رساندن به کشتی های سبک و نیمه سنگین ، قفس ها و تورهای ماهیگیری هشدار داده و هنگام شنا در ساحل و ممنوعیت شنا در دریا احتیاط را توصیه کرده است.

به گزارش تیتر اول ، یک هشدار رنگ زرد هواشناسی بدین معنی است که پدیده های جوی وجود دارد که می تواند در سفر و فعالیتهای روزانه اختلال ایجاد کند. این هشدار برای افزایش آگاهی عمومی صادر می شود تا آمادگی مقابله با پدیده های جوی را داشته باشد که کمی شدیدتر از حد معمول است. از سوی دیگر ، مقامات از این هشدارها مطلع هستند تا در صورت لزوم اقدامی صورت گیرد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا