جامعه

رونمایی از سازه حجمی عروج در عباس‌آباد

مراسم افتتاحیه «سازه حجمی اروج» همزمان با سومین سالگرد شهادت سردار دلها حاج قاسم سلیمانی به همت حوزه فرهنگی و گردشگری عباس آباد برگزار شد.

به گزارش تیتر اول، سید محمد حسین حجازی; مدیرعامل شرکت نوسازی عباس آباد درباره افتتاح عروج یادواره مردان حوزه توضیح داد و گفت: طرح عروج یکی از آثار ماندگار هنری این عصر و این سال ها در عرصه فرهنگی و گردشگری در عباس آباد است. سعی کرده است فعالیت خود را با منظر زندگی عمومی تطبیق دهد، فرهنگی و هنری باشد و از منظر فضای دینی از منظر هنر نگریسته شود. این اثر با الهام و اقتباس از مینیاتوری از معراج حضرت محمد (ص) اثر سلطان محمد نقش در قرن شانزدهم میلادی و با عناصر معماری و اسلامی برگرفته از هنر ایرانی-اسلامی و نمادهایی مانند محراب، گنبد، ترکیب شده است. کتیبه ها، نقوش گیاهی مانند درختان و بوته ها طراحی شده است. در ترکیب بندی اثر سعی شده از شکل مارپیچ به عنوان زمینه اصلی استفاده شود که یکی از اصیل ترین و مفهومی ترین نمادهای اسلام ایرانی است.

مدیرعامل شرکت نوسازی عباس آباد در ادامه به انتخاب رونمایی از اثر در این مورد و استفاده از چنین آثار هنری اشاره کرد و گفت: برای پاسداشت مقام شهید و مقام فرمانده دل و معرفی جوانان به ابعاد. از نظر شخصیتی، قالب هنری بهترین گزینه بود و امیدواریم با این افتتاحیه کار، این اثر برای گذار فرهنگی باشد تا اثری ماندگار و مناسب مخاطبان منطقه فرهنگی و گردشگری داشته باشیم. از عباس آباد شاید 6 فصل در قطعه فرهنگ وجود داشته باشد که هر فصل موضوعی متفاوت دارد و فصل اول با ساختار اسروج آغاز شد.

فضاسازی فرصت مناسبی برای معرفی شخصیت سردار به نسل جدید است

مهدی چمران; رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز پیام چنین ساختاری را با معرفی تصویر سردار دلها با عنوان معراج تشریح کرد و گفت: در واقع هدف از ایجاد چنین ساختار هنری نمایش و جاودانگی است. و این اثر هنری زیبا با الهام از یک اثر هنری قدیمی و سنتی. ، در منطقه فرهنگی و گردشگری عباس آباد بسیار زیباست و قطعا چنین کاری در چنین مکانی. مکانی که انتخاب نسل جدید است، همه بینندگان به خصوص جوانان را بیشتر به فکر فرو می برد و به عمق وجود این شخصیت توجه می کند.

علیرضا نادعلی; نماینده شورای اسلامی شهر تهران نیز با تاکید بر مناسب بودن موقعیت این سازه در منطقه فرهنگی و گردشگری عباس آباد اظهار داشت: بر اساس گزارش ها روزانه تعداد زیادی گردشگر از این منطقه بازدید می کنند و کار انجام می شود. سایت با دقت انتخاب شده است، اما من معتقدم که تا جایی که امکان دارد می توانیم نمونه هایی از این گونه آثار را در مکان های عمومی مانند میادین، آبنماها و پارک ها به نمایش بگذاریم، در واقع در تهران مکان های کافی در شهر وجود دارد و تعداد زیادی نیز وجود دارد. هنرمندان و جاهای خالی خوبی برای راه اندازی شرکت وجود دارد که در حال حاضر در کمیسیون فرهنگی و اجتماعی در کنار این سوالات پیگیر هستیم که خلق آثار هنری مانند سردیس، تندیس، المان های حجمی در شهر انجام شود و شاهد باشیم. تأثیر شناختی آنها بر افراد و تجربه جهان نشان داده است که آثار هنری مفهومی باید تا حد امکان به مردم نزدیکتر باشد.

جامعه باید اسطوره ها را از طریق آثار هنری معرفی کند

نرگس ماندری پور; رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با حضور در مراسم افتتاحیه سازه معراج در منطقه فرهنگی و گردشگری عباس آباد در خصوص ساخت چنین سازه ای هنری با موضوع شهید حاج قاسم سلیمانی صحبت کرد. گفت: شهید قاسم سلیمانی به معنای واقعی سرور دلها بود که محبوبیتش در بین مردم کشورمان در این میان زیاد بود و چنین افراد ممتازی نیازی به معرفی ندارند. اما برای ترویج فرهنگ به ویژه فرهنگ ایثار و شهادت می توان با معرفی این گونه اسطوره ها و استفاده از ابزار هنر کارهای خوبی انجام داد. حجم تابلوهایی که امروز با عنوان معراج رونمایی شد، الهام گرفته از آثار هنری بسیار تاثیرگذار استاد گرانقدر محمود نکش است. در این زمینه باید توجه داشت که می توان از ابزارهای هنری دیگر در قالب های مختلف مانند نقاشی های دیواری، حجم نگاری و حجم ها در قالب آثار حجمی، هنری، موسیقی یا تئاتر استفاده کرد.

ماندری پور در ادامه تاکید کرد: بنابراین با کنار هم قرار دادن فرهنگ و هنر می توان نتیجه خوبی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به دست آورد و به ویژه اگر از این روند برای معرفی قهرمانان و اسطوره هایمان استفاده شود. به نظر می رسد اثر کشف شده امروز به برکت الهام از اثر گرانبهای هنری در خور شأن این شهید بزرگوار است و می تواند از نظر ابعاد مختلف تاثیر خود را ایجاد کند. آماده شده.

وی همچنین به استقرار این حجم هنری در منطقه فرهنگی و گردشگری عباس آباد اشاره کرد و گفت: منطقه فرهنگی و گردشگری عباس آباد یکی از مراکز فرهنگی پایتخت محسوب می شود و قرار دادن چنین اثری در چنین مکانی است. فضا مفهوم خوبی دارد و اگر باید یک طرح جامع انتقال فرهنگی در این منطقه اجرا شود، این اثر و سایر آثاری که در آینده قرار خواهد گرفت، ممکن است از نظر حجم مرجع برای این منطقه ارزش داشته باشد.

منطقه فرهنگی و گردشگری عباس آباد پتانسیل خوبی برای آثار هنری دارد

حمید جوانی; شهردار منطقه 3 همچنین با رونمایی از سازه معراج در منطقه فرهنگی و گردشگری عباس آباد به تأثیر چنین المان جدیدی در مرکز گردشگری تهران اشاره کرد و گفت: منطقه فرهنگی و گردشگری عباس آباد به لطف برخورداری از چنین پتانسیلی برخوردار است. استقلال در حوزه گردشگری و فرهنگی تهران، این توانایی را دارد که از طریق برنامه های مختلف و احتمالاً سایر تأثیرات فرهنگی دیگر، بر همه اقشار جامعه تأثیر عمیقی بگذارد و مجموعه های گردشگری مانند دریاچه خلیج فارس و برج میلاد را نمی توان نادیده گرفت. البته ناگفته نماند که چنین المان هایی با تکنولوژی روز همراه بوده و به شکلی بهینه ساخته شده اند به نتایج مورد نیاز دست خواهند یافت و در هر صورت توان های خوبی مانند استفاده از نور و حجم و فلز به دست آمده است در این کار به خوبی انجام شده است و این جزئیات در قسمت ارائه فرهنگ شهادت و نماد تقدیم سردار حاج قاسم با توجه به ترافیک و گردشگری عباس آباد می تواند بسیار موثر باشد. حضور شما زیرا در چنین مکان هایی شاهد حضور تهرانی ها، مهمانان تهرانی، گردشگران خارجی و داخلی هستیم.»

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا