فرهنگ و هنر

رونق دوباره گالری‌ها در روزهای نخست بهمن

کاهش نسبی شیوع ویروس کرونا در کشور و از سرگیری برخی از برنامه های هنری باعث شده تا گالری ها با برگزاری نمایشگاه های هنری با جدیت بیشتری کار خود را ادامه دهند. البته برخی ترجیح داده اند در شرایط فعلی نمایشگاه های آنلاین را ادامه دهند.

در همین راستا ، این گزارش تیتر اول مروری دارد بر برخی از نمایشگاه هایی که این روزها بصورت آنلاین و حضوری برگزار می شود.

********

“فاصله” در گالری اعتماد

نمایشگاه انفرادی آثار فلورا فیضباخ با عنوان “فاصله” جمعه (23 فوریه) در گالری اعتماد افتتاح می شود و تا 5 فوریه ادامه دارد.

وی در توضیح این نمایشگاه آماده است بگوید: “گویی جمعیت چاره ای جز رفتن نداشتند. طبیعت تغییر كرد و بسیاری از گیاهان از بین رفت. آنها كه مقاومت بیشتری داشتند اما با زندگی سازگار بودند به زندگی ادامه دادند.” این مجموعه نمای دور این رها شده است زمین و رویاها و خاطرات باقی مانده در آن. “

بازدید از این نمایشگاه همه روزه امکان پذیر است ، به جز دوشنبه ها از ساعت 12:00 تا 20:00.

گالری اعتماد 1 در میدان هفت تیر ، جنوب مفتح ، در بن بست شیرودی ، پ. 25

گالری اوسیا در کاما

نمایشگاه اوسیا از 2 تا 3 فوریه با نمایشگاه نقاشی های فرنوش قربانی در گالری کاما برگزار می شود. مجموعه نقاشی های فرناز قربانی “اوسیا” تلاش می کند تا جهان ناملموس را که الهام گرفته از فلسفه نورپردازی است به طور رسمی به تصویر بکشد.

برای اولین بار در این نمایشگاه 12 نقاشی ایجاد شده با تکنیک ترکیب مواد روی بوم به نمایش گذاشته می شود.

فرنوش قربانی در بیانیه ای به این نمایشگاه می گوید: مجموعه پیش رو نمایشی رسمی از جهان ناملموس است. فرم به یک برداشت انتزاعی از وجود تبدیل می شود و با فضای نامحدود کمال می یابد ، در حرکت وجود دارد و از مرز رکود می گذرد ، تقابلی از فرم ، رنگ ، خط و سطح ، سکوت و سر و صدا و مجموعه ای از مخالفت های ذات اصلی وجود را ایجاد می کند. جاودانگی و قداست ایجاد می شود و این جهان غوطه وری با انعکاس سایه های افلاطونی ترکیب می شود و این آثار در پی کشف رمز و راز هستی از طریق عمق رنگ و فرم هستند. با بازگشت به نقش روانشناختی ، جادوی رنگ را هدف قرار می دهم و در بینهایت زمان و مکان بیننده را دعوت می کنم تا با س questionالی بی پاسخ از عظمت جهان آگاه شود …

نمایشگاه نقاشی “اوسیا” فرنوش قربانی از 3 تا 8 فوریه در گالری کاما برگزار می شود. مایل به حضور در این نمایشگاه به جز روزهای یکشنبه می توانند به شماره 10 پاسداران گلستان 10 مراجعه کنند. 44 ، طبقه دوم.

نمایشگاه بین المللی خوشنویسی در فرهنگستان هنر

روز جمعه (23 فوریه) نمایشگاه و کنفرانس بین المللی خوشنویسی “جاده ابریشم” با آثاری از تقریبا 30 کشور در آکادمی هنر افتتاح می شود.

در این مراسم محمدحسن طالبیان (معاون میراث فرهنگی) ، سید مجتبی حسینی (معاون هنری و فرهنگی) ، علیرضا اسماعیلی (رئیس فرهنگستان هنر) ، غلامحسین امیرخانی (دبیر شورای عالی انجمن خوشنویسان ایران) و حجت الله ایوب حضور خواهند داشت. كمیسیون ملی یونسكو).

همچنین قرار است مراسم نخستین نمایشگاه و جشنواره خوشنویسی “جاده ابریشم” در این مراسم رونمایی شود.

این مراسم جمعه (23 فوریه) از ساعت 15:00 تا 17:00 در فرهنگستان هنر واقع در خیابان ولیعصر ، تقاطع خیابان طالقانی برگزار می شود.

201 اثر هنری چوبی در فرهنگسرای نیاوران

دوازدهمین نمایشگاه نقاشی های چوبی (هیما) در کشور 201 اثر از 121 هنرمند را به نمایش گذاشته است. در این نمایشگاه که با همکاری م Instituteسسه تحقیقات هنر سنتی و فرهنگسرای نیاوران در فرهنگسرای نیاوران در روز دوم در فرهنگسرای نیاوران افتتاح می شود ، آثاری از هنرمندان چوب منبت کاری شده ، مشبک ، منبت ، گره چینی ، نجاری ، ابزار ، و حجم چوب. درج شده است.

در مجموع 201 اثر از جمله 81 اثر حجیم ، 16 ساز و 104 نقاشی از هنرمندان از مناطق مختلف ایران به نمایش گذاشته شده است.

این نمایشگاه روزانه از پنجشنبه (2 فوریه) تا جمعه (6 فوریه 2010) از ساعت 10:00 تا 18:00 دایر است. این نمایشگاه همچنین آخر هفته ها از ساعت 14:00 تا 18:00 پذیرای بازدیدکنندگان است.

آثاری از کامبوجا دارمباچاچ در گالری هو

نمایشگاهی از آثار پیشکسوت کارتونیست کامبیزیا درماباح پنجشنبه و جمعه (2 و 3 فوریه) در گالری هو هو به نمایش در می آید.

این گالری در نبش خیابان کریم خان ، ویلا ، پرویزی ، شماره 8 واقع شده است. 2 و از ساعت 5 عصر تا 7 بعدازظهر برای عموم آزاد است.

پس از نمایش آثار ، به مدت دو هفته در @ hooartgallery به فروش می رسند.

نمایشگاه “پری هانی” در گالری Artibition

نمایشگاه “پری هانی” با نمایشگاهی از آثار پروین هانی طبایی روز جمعه (23 فوریه) در گالری Artibition برگزار می شود.

پروین هانی طبایی نگاه ویژه ای به طبیعت ساده دارد و اگرچه در آثارش آدم ها ، پرندگان ، درختان و … به تصویر کشیده شده و گاهی پر از سکوت است. وی مجموعه ای از تصاویر زندگی ترکمن ها و منطقه جنوب کشور ، روایت های شاعرانه فروغ فرخزاد و مجموعه کلاغ ها و طبیعت را به نمایش گذاشته و هم اکنون مجموعه درختان خود را در نمایشگاهی با عنوان “پری هانی” به نمایش می گذارد.

این نمایشگاه در روزهای تعطیل از ساعت 16:00 تا 20:00 و در روزهای عادی از 10:00 تا 20:00 دایر است.

این گالری هنری در خیابان شریعتی ، زیر حسینیه ارشاد ، نزدیک همت ، گلنابی (غرب) ، میدان احمدی-روشن (کتاب) ، خیابان ساسانی پور ، خیابان درجا واقع شده است. (قندی) ، نه. 6

گالری رایگان طراح Guillaume

نمایشگاه انفرادی “گیوم” با آثاری از سمیرا اسکندفر فر تا 30 بهمن ماه در گالری طراحان آزاد برگزار می شود.

در بیانیه این نمایشگاه آمده است: “در تلاش برای اشتیاق به زندگی ، که به نظر می رسد ذات انسان است و عشق به روح ، که اکنون مستلزم جدایی و انزوا است ، گاهی می توان به خود و یکدیگر نگاه کنیم.” حال که هرکدام تنها در قایق خود نشسته ایم و در حرکات دورانی زندگی می کنیم که دیگر امیدی به تغییر آنها نیست ، وقت آن است که دوباره به آنچه که داریم نگاه کنیم. بخشی از ثروت ما (طراحان مستقل) دوستی با هنرمندانی است که هر دو سال یکبار آثار خود را در نمایشگاه های انفرادی ارائه داده اند. در این حالت ، ما تصمیم گرفتیم هر هفته نور جدیدی به یکی از آنها بتابانیم. “ما از هر یک از آنها خواستیم که سه اثر آخر خود را به Gijoma تحویل دهند …”

گالری رایگان طراحان در میدان فاطمی ، میدان گلها ، میدان سلما واقع شده است.

گالری پنجشنبه ها تعطیل است. بازدید از این نمایشگاه در سایر روزهای هفته از ساعت 16:00 تا 20:00 امکان پذیر است.

نمایشگاه غزه در موزه هنرهای معاصر فلسطین

نمایشگاه پوستر و کارتون به موازات روز غزه در موزه معاصر فلسطین برگزار می شود.

در این نمایشگاه پوسترهایی از 43 هنرمند از سراسر کشور و 37 کارتون از هنرمندان داخلی و بین المللی ارائه خواهد شد.

مراسم افتتاحیه این نمایشگاه طبق پروتکل های بهداشتی عصر روز دوشنبه (19 دسامبر) ساعت 16:00 برگزار می شود. نمایشگاه “Light Bar” تا 29 فوریه همه روزه از ساعت 10:00 تا 18:00 دایر است.

علاقه مندان برای بازدید از این نمایشگاه می توانند به میدان فلسطین ، خیابان طالقانی ، خیابان برادران شهید مظفر ، نزدیک بزرگمهر ، پ. 74 ، موزه فلسطین.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا