بهترین های کسب و کارعمومی

هزینه شارژ کارتریج به چه عواملی بستگی دارد؟

تاثیر هزینه تونر بر قیمت شارژ کارتریج

و ، حیاتی‌ترین مواد مصرفی کارتریج به‌حساب می‌آیند و شما بدون وجود آنها قادر به انجام فرایند چاپ نیستید. تنوع موجود در خود این مواد و شرکت‌های سازنده آن‌ها، انتخاب تونر را کمی دشوار کرده است؛ با‌این‌حال انتخاب یک تونر باکیفیت بسیار مهم است و ارتباط مستقیمی نیز با کیفیت چاپ دارد. استفاده از تونرهای غیراصل و تقلبی، نه‌تنها کیفیت موردانتظار را برای شما به‌دنبال ندارد، بلکه منجر به تعداد چاپ کمتری نیز نسبت به تونرهای اصل خواهد شد. کیفیت چاپ، شفافیت و وضوح اسناد چاپ شده هم از موارد دیگری هستند که بر اهمیت استفاده از تونرهای اصل برای شارژ کارتریج می‌افزایند.

برخلاف باور عموم که استفاده از تونرهای غیراصل را برای شارژ کارتریج، مقرون‌به‌صرفه می‌دانند، این تونرها، با آسیب رساندن به قطعه‌های مختلف کارتریج مانند هد، درام و فیوزر، نه‌تنها باعث افزایش هزینه‌های شما می‌شوند، بلکه عمر مفید دستگاه را نیز کاهش می‌دهند؛ بنابراین استفاده از تونرهای اصل، با وجود افزایش هزینه شارژ کارتریج، منجر به کیفیت و ماندگاری بیشتر تجهیزات اداری می‌شود و شما را از پرداخت خسارات سنگین در آینده، بی‌نیاز می‌کند.

عامل مهم و تاثیرگذار دیگر در قیمت شارژ کارتریج، اطمینان از پرشدن کارتریج تا حداکثر ظرفیت خود است. حصول اطمینان از این مورد، تضمین می‌کند که پرینتر، صفحه‌های بیشتری را بعد از هربار شارژ کارتریج چاپ می‌کند و این امر موجب صرفه‌جویی قابل‌توجه در هزینه‌های شما خواهد شد.

نقش قیمت درام بر هزینه شارژ کارتریج

درام، استوانه‌ای با بار الکتریکی است که تونر را از کارتریج، جهت انتقال تصویر به کاغذ، می‌گیرد. درام‌ها، بسته به طراحی و مدل پرینتر به دو‌صورت در آن‌ها قرار گرفته‌اند؛ در برخی از پرینترها، درام در کارتریج تعبیه شده است و در برخی دیگر، به‌صورت واحدی مستقل و جداگانه قرار دارد. قیمت کارتریج‌های مجهز به درام داخلی، کمی گران‌تر از دستگاه‌هایی با درام‌های مستقل است.

دستگاه‌های دارای درام مستقل از کارتریج، معمولا پس از سه یا چهاربار شارژ یا تعویض کارتریج، نیازمند تعویض درام هستند؛ این درحالی است که درام ادغام شده با کارتریج، ممکن است پس از هربار شارژ کارتریج نیاز به تعویض داشته باشد. درواقع نسبت به سایر قطعات کارتریج، درام، در هربار شارژ زودتر از سایرین نیاز به تعویض پیدا می‌کند.

سطح درام، در اثر استفاده دچار خراشیدگی یا آسیب می‌شود و درصورتی‌که با یک درام جدید جایگزین نشود، شما با خطوط نازک و عمودی و همچنین نقاط و لکه‌های زیادی در صفحه چاپی خود مواجه می‌شوید؛ بنابراین قیمت درام می‌تواند ارتباط مستقیمی با قیمت شارژ کارتریج داشته باشد.

نقش تعویض مگنتدر قیمت شارژ کارتریج

مگنت، میله‌ای با خاصیت مغناطیسی و به‌شکل استوانه است. این قطعه، بین کارتریج و درام قرار دارد و تونر، تحت تاثیر بارهای الکتریکی موجود بین مگنت و درام، به درام منتقل می‌شود. مگنت هم، درست مانند درام، باید هنگام شارژ کارتریج بررسی شود؛ چراکه پس از درام، دومین قطعه‌ای است که احتمال آسیب‌دیدگی آن در اثر استفاده مکرر افزایش پیدا می‌کند و باید به‌موقع تعویض شود.

آسیب مگنت، موجب بروز لکه‌های سیاه، کمرنگ‌شدن چاپ و حفره‌های سفید در نسخه چاپی خواهد شد. تعویض مگنت در هنگام شارژ نیز گزینه‌ی دیگر است که هزینه شارژ کارتریج را، به‌صورت مستقیم، تحت تاثیر قرار می‌دهد.

اثر قیمت فوم رولر روی قیمت شارژ کارتریج

همیشه توصیه می‌شود که هنگام شارژ کارتریج، قطعه‌هایی که اصطکاک بیشتری در طی فرایند چاپ دارند، با قطعات نو جایگزین شوند. تاکید بر این موضوع، به‌دلیل حفظ کیفیت چاپ، انجام تعداد چاپ بیشتر و افزایش عمر دستگاه است. فوم رولر هم، پس از درام و مگنت، ازجمله قطعاتی است که تعویض آن در هنگام پرکردن مجدد کارتریج، اولویت دارد.

فوم رولر، علاوه بر کمک به انتقال تونر روی کاغذ در هنگام چاپ، وظیفه‌ی زدودن آلودگی‌ها و ضایعات برجای‌مانده روی درام را نیز برعهده دارد. چنانچه این قطعه آسیب ببیند، با نسخه‌های چاپی بی‌کیفیت و اختلالات بسیار دیگری مواجه خواهید شد؛ به‌همین‌‌خاطر نیز توصیه می‌شود که هنگام شارژ کارتریج، سلامت این قطعه را هم به‌دقت بررسی و درصورت نیاز، آن را با یک قطعه‌ی نو، جایگزین کنید. با توجه به این موضوع، می‌توان گفت که قیمت فوم رولر هم روی هزینه شارژ کارتریج تاثیرگذار است.

نقش تعویض چیپستها بر قیمت شارژ کارتریج

تراشه‌های الکترونیک نصب‌شده روی کارتریج، با ظاهرکردن پیام هشدار روی رایانه شخصی شما، از کاهش سطح تونر پرینتر خبر می‌دهند. این تراشه‌های هوشمند، برای نظارت روی ذخیره و سطح فعلی تونر کارتریج استفاده می‌شوند و علاوه بر کاهش میزان تونر دستگاه، در صورت بروز هر مشکل دیگری نیز هشدارهایی را به رایانه ارسال می‌کنند.

در بیشتر مواقع، این چیپست‌ها، برای تونرهای خاص برنامه‌ریزی شده‌اند و گاهی با وجود نصب کارتریج شارژشده، همچنان اخطار می‌دهند و فرایند چاپ را متوقف می‌کنند. از بزرگترین مشکلات شارژ کارتریج نیز می‌توان به همین مورد اشاره کرد؛ برای حل این مشکل، پس از پرکردن مجدد کارتریج، باید این چیپست‌ها را بازنشانی یا تعویض کرد تا چاپگر شما بتواند به کار خود ادامه دهد.

در برخی از مدل‌های چاپگر، از طریق بازنشانی یا reset می‌توان حافظه این تراشه‌ها را صفر کرد؛ درحالی‌که برخی از این تراشه‌ها، سطوح تونر را به‌طور دائم در حافظه خود ثبت می‌کنند و ما اجازه دسترسی به داده‌های آن را نداریم. اگر چنین چیپستی در پرینتر شما وجود دارد، هنگام شارژ کارتریج خود باید این تراشه الکترونیک را نیز تعویض کنید و درصورتی‌که مجبور به این کار شوید، باید هزینه خرید چیپست را هم به قیمت شارژ کارتریج خود اضافه کنید.

شارژ کارتریج، باوجود به‌صرفه‌بودن نسبت به خرید کارتریج، هزینه‌های خاص خود را نیز به دنبال دارد. بیشتر قطعه‌های کارتریج‌های امروزی، مصرفی هستند و در هر بار پرکردن مجدد، از نظر صحت و سلامت باید مورد بررسی قرار گیرند. تعویض به‌موقع هر یک از این قطعات، باوجودآنکه ممکن است موجب افزایش هزینه شارژ کارتریج شود، اما افزایش کیفیت چاپ و عمر مفید دستگاه را به‌دنبال خواهد داشت.

فراموش نکنید که با  نو و شارژ کارتریج در مراکز معتبر مانند شرکت و به کمک متخصصین این حوزه، با توجه به رعایت نکاتی مانند پرکردن کارتریج تا حداکثر ظرفیت و چک‌کردن سالم‌بودن قطعات آن، می‌توانید قیمت شارژ کارتریج را کاهش دهید و سلامت و عملکرد دقیق دستگاه پرینتر خود را نیز تضمین کنید.

قیمت شارژ کارتریج به چه عواملی بستگی دارد؟ با گران شدن قیمت دلار و بالارفتن هزینه ها خیلی از مجموعه ها و سازمان ها و شرکت ها تا چند مرحله کارتریج های خود را شارژ میکنند اما برای شارژ کارتریج لیزری هم باید اطلاعات دقیقی داشته باشیم.

دکمه بازگشت به بالا