فرهنگ و هنر

روایت مردی در کنار غول و پری با دغدغه‌های قرن بیستمی

علیرضا کرم زاده می گوید: “مستند” همان غول های قدیمی “در مورد جهان شاعر عجیبی است که در قلب افسانه ها زندگی می کند ، اما نگرانی های مدرن دارد.

به گزارش تیتر اول ، این روزها یک مستند پرتره به کارگردانی علیرضا کرم زاده با عنوان “همان غول های قدیمی” در مورد زندگی شاعر محمده باقرا کلاچیا اهاری در وب سایت هاشور منتشر شده است.

این فیلم می گوید: “همان غول های قدیمی شاعر عجیب و درخشان هستند.” محمد باقر کلاهیاری بیش از 16 کتاب شعر سروده و طرح های بی شماری را نقاشی کرده است. چرا او برای چاپ کتاب ها و طرح های خود مستقیماً اقدام نکرد؟ در دنیای شعرش ، جهان انسان با مراقبت از قرن بیستم ، نشسته در قلب یک افسانه ، در کنار غول ها و جن ها ، او از خودش و آنها صحبت می کند.

برخی از عوامل ساخت این مستند عبارتند از: تهیه کنندگان: علیرضا کرم زاده و مسعود قداش پور ، کارگردان و تدوینگر: علیرضا کرم زاده ، نویسنده و پژوهشگر: علیرضا کرم زاده و مسعود قداش پور ، عکاس: محمد ادیبی و آرش آزیروس ، آهنگساز مسعود قارداش پور ، انیماتورها: محمد صادق فروغی. “

محمدباقر کلاهی اهاری ، شاعر ، طراح و نویسنده 71 ساله از مشهد ، نامزد دریافت جایزه شعر شاملو ، جشنواره شعر فجر و جایزه کتاب سال شعر ایران برای انتخاب روزنامه نگاران در سال 1399 و سرانجام چه بود او یک عمر برنده شد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا