بهترین های کسب و کارعمومی

رنگ نمای ساختمان

انواع رنگ نما ساختمان

رنگ های ساختمان بر پایه های مختلفی ساخته شده اند. از خانواده رزین های مختلفی از جمله : رنگ نما پایه آب ( آکریلیک ) ، رنگ نما پایه حلال ( فوری ) ، رنگ نما پایه روغنی ( اتومبیلی ) و رنگ نما سیلیکونی یونیورسال اشاره کرد.

هر کدام از این پایه ها در شرایط مختلف برای قسمت های مختلف نمای ساختمان استفاده میشوند. که به صورت مختصر آنها را توضیح و مقایسه میکنیم.

  • رنگ نما ساختمان پایه آب آکریلیک 

رنگ های پایه آب یکی از پر مصرف ترین و پر کاربرد ترین رنگ های مورد استفاده در ساختمان میباشند که یکی از شاخه های رنگ آکریلیک پایه آب ( Water based acrylic ) . رنگ مخصوص نما پایه آب برای نمای ساختمان میتوان استفاده کرد که مزایا و معایب خود را دارد:

معایب رنگ پایه آب برای نما

رنگ های پایه آب برای نما ساختمان یکی از مشکلات اساسی و ضعف میتوان به عدم مقاومت کافی در برابر آب و بارندگی اشاره کرد. معمولا در مناطق شمال کشور به دلیل تداوم بارندگی و رطوبت بالای هوا رنگ های پایه آب عمر کوتاه چند ماه تا نهایت یک سال را دارند.

  • رنگ نما روغنی یا فوری

رنگ های خودرویی ( فوری ) و رنگ های پایه روغنی ( آلکیدی ) در نمای ساختمان معمولا برای رنگ آمیزی فلاشینگ ها یا پروفیل های فلزی در نما های مدرن استفاده میشود و این دسته از رنگ ها برای رنگ آمیزی دیوار های سیمانی اقتصادی و مناسب نیستند.

معایب رنگ های پایه حلال در نما ساختمان

به دلیل عدم مقاومت به نور خورشید در رنگ آمیزی فلاشینگ های فلزی و گالوانیزه نما ساختمان عمر کوتاهی داشته و بعد از حدود 2 سال از نما ساختمان پوسته میشوند.

سنگ های ساختمانی مشکی – تیره و سیاه به علت رنگ خنثی و البته زیبایی که دارند همیشه جز  سنگ مشکی پر طرفدار در بین معماران و طراحان ساختمان به شمار می روند. در این مقاله سعی داریم انواع سنگ ساختمانی مشکی را با ویژگی های هر کدام به مختصر توضیح دهیم.

در بین انواع سنگ ها، رنگ مشکی در سنگ های مرمریت و گرانیت بیشتر دیده می شود.  وجود ترکیبات کربن‌ دار علت تیرگی و رنگ سیاه در سنگ‌ های مرمریتی مشکی بوه است

لاتکس یک ماده پر کاربرد در صنایع می باشد . وجود لاتکس در انواع پوشش و رنگ خواص مناسبی از جمله سرعت خشک شدن بیشتر , کشسانی و چسبندگی و… را به وجود می آورد . رنگ های نمای پایه لاتکس از نمونه های پایه اب کیفیت و کارایی بیشتری دارند . با اینحال بهترین گزینه برای نمای خارجی نمی باشند . چراکه به گذشت زمان تغییر رنگ داده و در شرایط نامساعد آب و هوایی دوام کمی دارند .

  • رنگ نما سیلیکونی ( Silicon )

رنگ های سیلیکونی مخصوص نما ساختمان طراحی و تولید شده اند . این رنگ های به دلیل وجود سیلیکون در پایه رنگ به صورت کامل نما ساختمان را ضد آب میکنند. مقاومت به نور خورشید و خاصیت کشسانی بالا باعث ایجاد برتری در مقایسه با سایر رنگ ها شده است.

رنگ نما پایه سیلیکونی بایومرک

رنگ های بایومرک به صورت تخصصی برای رنگ آمیزی پروژه های ساختمان با طول عمر بالا طراحی شده اند. استفاده از سیلیکون صنعتی در رنگ باعث ایجاد خاصیت الاستیک و ایجاد مقاومت کامل به آب میشود.

انواع رنگ سیلیکونی مخصوص نما بایومرک

رنگ های مخصوص نما ساختمان ( رنگ های بیرونی ) بایومرک در مدل های مختلفی با توجه به نوع استفاده دسته بندی و تولید شده اند. دو مدل از محبوب ترین رنگ های ارائه شده توسط شرکت بازرگانی ریژنه را بررسی میکنیم.

دکمه بازگشت به بالا