فرهنگ و هنر

رعایت موارد بهداشتی عین تقوا است

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در دیدار با رئیس انجمن ملی پزشکی بسیج اظهار داشت: یکی از گفتمان های مکتب امامیه (ره) گفتمان جهادی است و مجاهدین همواره کلید حل مشکل بوده اند.

به گزارش تیتر اول ، به نقل از سازمان تبلیغات اسلامی ، شاهین محمد صادقی ، رئیس بسیج جامعه پزشکی کشور ، امروز با حجت الاسلام محمد قمی ، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی دیدار و گفتگو کرد و درباره هم افزایی های این دو نهاد صحبت کرد.

در ابتدای این نشست ، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی حجت الاسلام والمسلمین قمی ضمن استقبال از این جلسه گفت: همکاری و همکاری بین دو نهاد موجب تقویت قدرت هر دو طرف می شود.

وی افزود: مهمترین خطوط درک اسلام ناب متأثر از آموزه های امام و ولی فقیه است.

کومی افزود: سلامتی یکی از نعمت ها و مظاهر خداوند است و از آنجا که ما در سازمان تبلیغات اسلامی خود را واعظان اسلام می بینیم ، ما نیز واعظان سلامت خواهیم بود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی به موضوع عزاداری در ماه محرم پرداخت و ادامه داد: مراقبت از و پیگیری موضوعات بهداشتی در ماه محرم همان تقوی است؛ یکی از مأموریت های یک سازمان تبلیغات اسلامی ترویج اسلام ناب توسط خود مردم است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی یادآور شد: “در عین حال ما به اقدامات مؤمنان و همچنین حمایت و رعایت آنها اشاره کردیم و درک دین از سوی بیشتر مردم باعث شده تا مردم در طول ماه محرم موارد بهداشتی را رعایت کنند.”

قمی در ادامه با اشاره به اهمیت گفتمان جهادی در پرداختن به موضوعات گفت: یکی از گفتمان های مکتب امام خمینی (ره) گفتمان جهادی است و یک مجاهد همواره موضوعی بوده است.

وی ادامه داد: حضور جو جهادی در یک جامعه آینده دیگری را برای آن جامعه به وجود می آورد.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی بر اهمیت تزریق اخلاق به جامعه تأکید کرد و یادآور شد: پیروی از اخلاق بالا در معالجه بیماری ها و مشکلات همیشه بزرگترین تأثیر را در پیشگیری از این بیماری ها و مشکلات داشته است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: روحیه سرشار از معنویت از سایر اراده ها قوی تر و قوی تر است و اراده میزبانان جهان یکی از اراده های قوی است.

دین و سلامتی تابع یکدیگر هستند و باید با هم به آنها پرداخت
در ادامه این جلسه ، شاهین محمد صادقی ، رئیس انجمن ملی بسیج گفت: انتصاب حجت الاسلام قمی به عنوان رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شاهدی بر حسن نیت مقام معظم رهبری (مضضاله العالی) در جوانان بود.

وی افزود: وقتی تصمیم گیری در مورد مسئولیت توسط شخصی مانند مقام معظم رهبری (مضضاله العالی) صادر شود ، مسئولیت سنگین تر از سایر وظایف خواهد بود.

محمد صادقی ادامه داد و خطاب به رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: تبلیغ دین و اسلام کار دشواری است و امیدواریم که شما و همکارانتان در این مسئولیت موفق باشید.

رئیس انجمن پزشکی بسیج تصریح کرد: جامعه پزشکی ملی از خصوصیات و خصوصیات خاصی برخوردار است که باعث می شود در جامعه جلوه ویژه ای پیدا کند.

وی یادآور شد: جامعه پزشکی دولتی بعد از آموزش و نیروهای مسلح سومین خانواده بزرگ کشور است؛ این سازمان در مقابل مرزهای کشور و حتی فراتر از مرزهای ایران ، به عنوان مثال با دفاع از حرم مطهر ، به افرادی که به آن نیاز دارند ، خدمت می کند.

وی به نقش جامعه پزشکی در عصر دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: “از نخستین روزهای جنگ اجباری ، جامعه پزشکی کشور بسیاری از شهدا را به اسلام فدا کردند.”

محمد صادقی افزود: در زمینه علم و فناوری ، این جامعه همیشه پیشرو بوده است و اکنون 40 درصد از بازده علمی کشور بر عهده جامعه پزشکی است؛
وی همچنین توضیح داد: مقام معظم رهبری در سخنان خود اظهار داشتند كه جمهوری اسلامی ایران باید در موقعیتی قرار بگیرد كه اگر كسی به دانش نیاز داشته باشد ، ابتدا باید فارسی را بیاموزد.

رئیس سازمان بسیج جامعه ملی پزشکی در ادامه با تشریح نمونه ای از پیشرفت دانش پزشکی ملی گفت: در ابتدای انقلاب از هر هزار تولد در کشور 45 مادر و 150 نوزاد درگذشتند ، اما اکنون 9 نفر به ازای هر 1000 زایمان تبدیل شده اند.

وی به اقدامات این سازمان در جامعه اشاره کرد و توضیح داد: محرومیت یکی از اقدامات در دستور کار برای بسیج جامعه پزشکی دولتی است؛ سبک زندگی و طب سنتی از دیگر مواردی است که این سازمان به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

در بخش بعدی سخنان خود رئیس جامعه پزشکی کشور به اهمیت حفظ سلامت انسان در ماه محرم اشاره کرد و گفت: “دین و سلامتی تابع یکدیگر هستند و باید با هم مقابله شود.”

وی ادامه داد: دستورالعمل هایی مانند شستن دست ، عدم خوردن غذای گرم و موارد دیگری که در نام مادران ذکر شده همان دستورالعمل های پزشکی هستند که اکنون در جامعه پزشکی مورد تاکید قرار گرفته است.

محمد صادقی در پایان سخنان خود اظهار داشت: هماهنگی و هم افزایی ایجاد شده بین دو دستگاه باعث بهبود عملکرد و کیفیت عملکرد هر دو طرف می شود.

در پایان این نشست ، کارگروهی با اعضای هر دو نهاد برای ادامه همکاری و امضای تفاهم نامه بین انجمن پزشکی و سازمان تبلیغات اسلامی تشکیل شد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا