جامعه

ربات ها اینستاگرام را فتح می کنند؟!

به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری تیتر اول، شاید بسیاری از وبلاگ نویسان و وینرها را در صفحه اینستاگرام خود دنبال کنید و بارها شنیده باشید که ویترینی مصنوعی از زندگی خود را به شما نشان می دهند، اما همچنان کنجکاو هستید که فعالیت های آنها را ببینید، حالا اگر روزی شنیدید که یک وبلاگ نویس یا یک اینستاگرام viner که می‌شناختید و حتی صفحه V-Tick در اصل از پلتفرم بود، اساساً وجود خارجی ندارد و توسط هوش مصنوعی ایجاد شده است، با شما چه می‌کند؟

این دقیقاً همان چیزی است که برای ۱۳۰ هزار دنبال کننده وبلاگ نویس کره ای اینستاگرام روزیا اتفاق افتاده است، اخبار جدید نشان می دهد که صفحه منتسب به او اساساً برای یک شخص نیست و توسط متخصصان هوش مصنوعی ایجاد شده است. آنها فالو کردند، لایک کردند و با یک ربات مجازی به اشتراک گذاشتند. !

رزی یک “اینفلوئنسر مجازی” در کره جنوبی است، یک وبلاگ نویس دیجیتال به قدری هوشمندانه که او را با یک شخص واقعی اشتباه می گیرند.

“آیا شما یک شخص واقعی هستید؟ یا یک ربات؟ یا یک موجود مجازی؟” این سوال را یکی از طرفدارانش در اینستاگرام از او پرسیده است که در پاسخ او شرکت کره ای سازنده این ربات پاسخ داده است. رزی ترکیبی از هر سه است که در دنیای واقعی، مجازی و روباتیک قرار دارد.

طبق گفته Sidus Studio X در وب سایت خود: رزی می تواند هر کاری را که انسان انجام می دهد به بهترین شکل شبیه سازی کند. اقدامات او منجر به سود چند میلیارد دلاری این شرکت در دنیای تبلیغات و سرگرمی شده است.

رزی از زمان تولدش در سال 2020 موفق به بستن بسیاری از معاملات تجاری و اسپانسر Sidus Studio X شده است، این وبلاگ نویس ربات اینستاگرام حتی در این مدت چندین بار در نمایش های مد مجازی ظاهر شده و تاکنون دو تک آهنگ منتشر کرده است. نیز منتشر شده است.

رزی

رزی تنها نیست

سی ان ان گزارش می دهد که صنعت «انسان مجازی» در سراسر جهان در حال رشد است و به زودی صنعت جدید و تأثیرگذاری را به اقتصاد جهانی معرفی خواهد کرد. افراد مجازی که توسط هوش مصنوعی ایجاد می شوند پیر نمی شوند، نقص دارند و خراب نمی شوند، بنابراین حتی افرادی که به شدت از کلمه “زیبا” استفاده می کنند از این افراد مجازی استقبال می کنند.

اینفلوئنسرهای مجازی چگونه کار می کنند؟

فناوری CGI (تصاویر تولید شده توسط رایانه) که Rosie بر آن استوار است امکان جدیدی نیست. پیش از این از این فناوری در فیلم ها، بازی های رایانه ای و موزیک ویدیو استفاده می شد.

خانواده بزرگ رزی

فروشگاه بزرگ کره ای Lotte Home Shopping اخیراً اینفلوئنسر مجازی خود را به نام لوسی ایجاد کرده است که 78000 دنبال کننده در اینستاگرام دارد.

اینفلوئنسرهای مجازی نیز مانند افراد عادی، با نمایش رویدادهای زندگی روزمره خود از طریق شبکه های اجتماعی، فالوورهای خود را جذب می کنند، روزی بارها عکس هایی از زوایای مختلف زندگی خود ارسال می کنند و با طرفداران خود در تعامل هستند.

برای نسل های قدیمی تر، تعامل با یک انسان مصنوعی ممکن است عجیب به نظر برسد. اما کارشناسان می‌گویند اینفلوئنسرهای مجازی به خوبی با جوانان کره‌ای که بیشتر زندگی خود را آنلاین می‌گذرانند، ارتباط برقرار می‌کنند.

لی نا کیونگ، 23 ساله ساکن اینچئون، حدود دو سال پیش شروع به دنبال کردن رزی کرد و فکر می کرد که او یک شخص واقعی است. رزی او را دنبال می‌کرد، گاهی اوقات در مورد پست‌هایش نظر می‌داد و دوستی مجازی برقرار می‌کردند که حتی پس از فهمیدن حقیقت ادامه داشت.

لی گفت: «ما به عنوان دوست با هم ارتباط برقرار کردیم و من با او احساس راحتی می‌کردم، بنابراین او را یک هوش مصنوعی نمی‌دانم، او را یک دوست واقعی می‌دانم.

شخص مجازی، پول واقعی

رسانه های اجتماعی نه تنها به اینفلوئنسرهای مجازی اجازه می دهند تا یک پایگاه طرفداران ایجاد کنند، بلکه درآمد سرشاری نیز برای آنها فراهم می کند، به عنوان مثال اینستاگرام رزی پر از محتوای تبلیغاتی مرتبط با محصولات مراقبت از پوست و مد است.

Baek Seung-yup، مدیر عامل Sidus Studio X در این رابطه گفت: “بسیاری از شرکت های بزرگ در کره می خواهند از Rosie به عنوان الگو استفاده کنند. امسال قصد داریم به راحتی به بیش از دو میلیارد وون کره (حدود 1.52 میلیون دلار) برسیم. رزی.

وی افزود: همراه با افزایش محبوبیت رز، این شرکت حمایت مالی بیشتری از برندهای لوکس مانند شانل، هرمس و همچنین مجلات و دیگر شرکت های رسانه ای دریافت کرده است. تبلیغات او اکنون در تلویزیون و حتی در مکان‌های آفلاین مانند انبارها و کنار اتوبوس‌ها نمایش داده می‌شود.

به گفته لی بو هیون، رئیس بخش تجارت رسانه Lotte Home Shopping، Lotte امسال سودهای مشابهی از لوسی دارد که پیشنهادات تبلیغاتی از شرکت های مالی و ساختمانی ارائه کرده است.

وی خاطرنشان کرد: Lotte Home Shopping در ابتدا قصد داشت از بازیگران معمولی برای تبلیغ محصولات خود در تلویزیون استفاده کند، اما هزینه های آنها بسیار بالا بود و با افزایش سن بازیگران، تغییراتی در ظاهر آنها ایجاد می شود. بنابراین این فروشگاه تصمیم گرفت “لوسی” را برای این کار استخدام کند. چون همیشه 29 ساله است. لوسی محدود به زمان یا مکان نیست و می تواند در هر جایی ظاهر شود.

انتهای پیام/

خبرنگار: زهرا ودجانی

دکمه بازگشت به بالا