جامعه

رایزنی شهرداری با ارتش برای بهره برداری از دومین موزه جنگ تهران

شهردار منطقه 11 با تشریح فعالیت های این ولسوالی در زمینه حفظ و حفاظت از بناهای تاریخی و میراثی ، از آغاز مذاکرات با ارتش برای تبدیل مهمانخانه دانشگاه امام علی (ع) به موزه خبر داد.

به گزارش تیتر اول ، نصراله آبادیان با بیان اینکه طبق برنامه های پنج ساله دوم شهرداری تهران ، شهرداری منطقه یازدهم اقدامات مربوط به حفظ و حفاظت از بناهای تاریخی و میراث فرهنگی را در چند بخش در پایان سال 2016 آغاز کرد ، گفت: برخی از پروژه ها توسط شهرداری منطقه کار می کنند. ، و برخی از افراد ، سازمان ها و نهادهای مرتبط شرکت کردند.

شهردار منطقه 11 اضافه کرد: از جمله پروژه های نوسازی انجام شده توسط شهرداری منطقه 11 می توان به پروژه های نوسازی مسجد مشیرالسلطنه و چهارسوق چوبی با چرخاندن میدان و مترو ، نوسازی املاک تاریخی خیابان ولیعصر اشاره کرد که از اولین اقدامات در این زمینه بود. “

مداحی ادامه داد: بهسازی هتل مهمان امام علی (ع) در خیابان پاستور قربی که ثبت نام دولتی است ، بهسازی بهسازی ساقاخانه عزیز محمد در خیابان فروز و کتیبه صلوات در خیابان کارگرا از جمله اقدامات فعلی منطقه طی سه سال گذشته است.

وی اضافه کرد: برای تمیز کردن مهمانخانه دانشگاه امام علی (ع) و تبدیل آن به موزه با ارتش در حال انجام است. این مهمانخانه ، یک ساختمان با ارزش و مجلل ، هم اکنون در محل کارکنان دانشگاه افسران قرار دارد و پس از مشاوره و تأیید ارتش ، به یک موزه جنگی تبدیل می شود.

شهردار منطقه 11 با بیان اینکه در بسیاری از پروژه ها این ولسوالی پروژه‌های تقویت توسعه را ارتقاء داده است ، افزود: دیوار خیابان وحدت بین مختاری و شوش یکی از این رویدادها بود که در طی آن هماهنگ کنندگان و جلسات فشرده برگزار شد که حدود 50 دیوار پلاک پلاک در منطقه وجود دارد. و که تعمیر ، طراحی و استاندارد شدند. علاوه بر این ، خواص در خیابان وحدت ، در گوشه خیابان اسدی منش و خیابان للاگر ، به عنوان تنها کوچه متقارن ترمیم شد.

وی در ادامه تصریح کرد: یکی از پروژه های مشترکی که منطقه با یک سازمان دکوراسیون انجام داده است ، مرمت و بازسازی ورودی شاپور آقایی به خیابان وحدت اسلامی است: علاوه بر این ، مرمت و بازسازی کل کوچه اول در خیابان هرکاس بعد از خیابان استاد شهریار ، جایی که تئاتر مهرگان واقع شده است. با همکاری و مشارکت مالکان واقع شده است. سایر پروژه های مشترک با سازمان زیبایی شامل نوسازی خانه مینا است.

آبادیان همچنین در مورد نوسازی میدان حسن آباد افزود: میدان حسن آباد ، یکی از مهمترین میادین تهران ، برای مناقصه گذاشته شده است و یک پیمانکار انتخاب شده است که در طی آن ، دیوار این میدان پس از آتش سوزی سال گذشته بازسازی می شود. بازسازی میدان وحدت اسلامی ، میدان رازی و مترو نیز ماه آینده به اتمام می رسد.

وی در مورد بافت و کارهای مرمت تاریخی بناهای تاریخی که طی یک ماه گذشته توسط شهرداری منطقه یازدهم انجام شده است ، بیان کرد: نقاشی یک دیوار قدیمی تهران در خیابان جمهوریوری در 1440 متر مربع ، به تصویر کشیدن یک عکس قدیمی از میدان حسن آباد و عناصر رنگی. و عناصر معماری سنتی و تاریخی بر روی دیوارهای جلوی بیمارستان نجمیه به پایان رسید.

شهردار منطقه 11 از احیای نقشه ساختمانهای تاریخی در منطقه خبر داد و افزود: امسال این نقشه به روز شده و نقشه ای با کیفیت منتشر شده است که به ساکنان و گردشگران تحویل داده می شود.

براساس وب سایت این شهر ، وی به این نتیجه رسیده است که نوسازی و روشنایی خانه تیمورتاش متعلق به ارتش در دانشگاه داووس در خیابان وست پاستور با همکاری ارتش انجام شده و از دوشنبه و جمعه به موزه ای برای ساکنان تبدیل شده است. از بین بردن

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا