جامعه

راهکاری برای طراحی شهرهای خنک‌تر

تیتر اول / خراسان رضوی محققان با استفاده از یک مدل دیجیتالی سه بعدی ، اثرات انسداد نور خورشید را مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند و دریافتند که سایه درختان و سایه ها تا چه اندازه در خنک سازی شهر و کاهش اثرات جزیره گرمایی شهر موثر است.

ScienceDaily می نویسد: افزایش استفاده از بتن ، آسفالت و وسایل نقلیه در شهرها باعث افزایش دما می شود و هنگامی که آفتاب تابستان در یک خیابان گرم می تابد ، اولین واکنش فرار به یک مکان سایه ایجاد شده توسط درختان یا ساختمان ها است. این اولین مطالعه برای محاسبه میزان دقیق این مناطق است که به کاهش تأثیر دما و جزیره گرمایی شهری کمک می کند.

محققان یک مدل پیشرفته دیجیتالی 3D برای بخشی از کلمبیا ، اوهایو (60 منطقه) ایجاد کرده اند ، زیرا سایه ساختمانها و درختان منطقه روی دمای سطح زمین در ساعات تابستان در طول روز تأثیر می گذارد.

“ژان میشل گلدمن” ، محقق استاد برنامه ریزی شهری دانشگاه ایالتی اوهایو ، گفت: “این نتایج می تواند تأثیر قابل توجهی بر دمای خیابان و محیط داشته باشد.” شبیه سازی انجام شده توسط محققان در یکی از محله های کلمبیا در دمای 93.33 درجه فارنهایت (34.7 درجه سانتیگراد) نشان داد که اگر درختان جوان منطقه (20 درخت) کاملا رشد کرده باشند ، می توانند تا چهار درجه حرارت داشته باشند. 87 درجه کاهش دهید.

مدتهاست که محققان اثرات جزایر گرمایی شهری را مورد بررسی قرار می دهند ، جایی که ساختمانها و سایر اشیا heat نسبت به حومه شهر خورشید را جذب و آزاد می کنند و باعث افزایش دما می شوند. محققان 60 شهر ایالات متحده را مورد بررسی قرار دادند و دریافتند که دمای شهرها در تابستان 2.4 درجه فارنهایت بالاتر از دمای روستاها است.

نتایج نشان داد که انتظار می رود ساختمانها گرمای منطقه را افزایش دهند ، اما سایه های ایجاد شده نیز اثر خنک کننده قابل توجهی بر دما دارند ، به خصوص اگر سقف ساختمان سایه بان باشد.

محققان گفتند که افزایش 1 درصدی ساختمان باعث افزایش دمای سطح 2.6 تا 3 درصدی می شود ، در حالی که با افزایش 1 درصدی رنگ سقف ، دما 0.13 به 0.31 درصد کاهش می یابد. سایه در جاده ها و پارکینگ ها نیز به طور قابل توجهی دما را کاهش می دهد. تجزیه و تحلیل محققان نشان داد که با به حداکثر رساندن سایه روی سقف و جاده ، حداکثر اثرات کاهش گرما را می توان به حداکثر رساند.

این مطالعات همچنین نقش فضای سبز و آب را در کاهش دما نشان داده است. مناطق علفی و سایه دار تأثیر قابل توجهی در کاهش گرما دارند ، اگرچه اثر چمن سایه بیشتر از دارویی است که در معرض نور مستقیم خورشید است. میزان سایه درخت و سطح آب نیز اثر خنک کننده قابل توجهی دارد.

گلدمنز گفت: “ما مدتهاست می دانیم که سایه های درخت و سایه می توانند خنک باشند ، اما اندازه گیری دقیق می تواند به انتخاب بهتر طراحی و استراتژی های سازگار با محیط زیست برای کاهش تأثیر گرمایش جزیره کمک کند.”

نتایج در مجله Computers، Environment and Urban Systems منتشر شده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا