استان ها

درخشش کارآفرین آذربایجانی در میان حاضران در سومین نمایشگاه توانمندی‌های قنادان ایران

گزارش تیتر اول از تبریز; سومین نمایشگاه تخصصی با حضور 50 شرکت در سه گروه «مواد اولیه»، «تجهیزات قنادی و کافه قنادی» و «محصولات تمام شده» از 4000 متر مربع، پتانسیل قنادان ایرانی را با حضور زنجیره های عرضه و توزیع به نمایش می گذارد. مجموعه نمایشگاهی هتل المپیک برگزار شد.

علی مرادی تاجر آذربایجانی متولد شبستر و مدیر عامل شرکت کولاک در سومین نمایشگاه تخصصی ویترین مهارت های قنادان ایرانی با اشاره به تحولات زندگی و کسب و کار خود در صنعت شیرینی و شیرینی پزی گفت: در مسئول بانک های زنجان و اصفهان اما در پایان خدمت مراحل ساخت خامه قنادی را دیدم و متوجه شدم که این کار با دست انجام می شود.

وی افزود: قبلا در رشته شیرینی پزی تحصیل کرده بودم و آشنایی داشتم، از یکی از کارمندان درخواست مستمری دادم و سعی کردم شعبه ارزشمندی برای خامه های قنادی افتتاح کنم.

وی ادامه داد: پایه اولیه کارخانه تولی کولاک با تأسیس کارخانه بستنی تهران در سال 47 و با رشد و توسعه آن در سال 66 یعنی یک دهه قبل از افتتاح کارخانه گذاشته شد. برای معرفی تمامی محصولات ماست، با ثبت کارخانه بزرگ تولی کولاک، برنامه جدیدی را برای رشد بیشتر آغاز کردیم.

مرادی گفت: در سال 76 با توجه به شرایط بازار و پتانسیل موجود در صنعت خامه قنادی، کارخانه بستنی تولاکی کولاک تولید را متوقف کرد و محصول جدید خامه قنادی کولاک را معرفی کردیم.

وی خاطرنشان کرد: به تدریج با بحث کیفیت محصول در کشور، روند توسعه ما فعال شد و توانستیم با سرعت بیشتری به اهداف تعیین شده برسیم.

این تاجر آذربایجانی با بیان اینکه خامه قنادی کولاک کل کشور را گرفته است، افزود: سه کارخانه کولاک در تهران و شهرهای دیگر مانند مازندران، اصفهان، کرمانشاه، اراک و… کار را شروع کردیم.

مدیرعامل شرکت کولاک با اشاره به وضعیت سومین نمایشگاه تخصصی ارائه امکانات قنادان ایرانی گفت: امسال نمایشگاه مطلوب تری بود و تعداد بازدیدکنندگان نسبت به سال گذشته بهتر شده است.

به گفته این تاجر آذربایجانی، خامه قنادی کولاک نیز اولین نشان استاندارد ایران در صنعت خامه قنادی است که دارای نشان حلال بین المللی و پلاک برند استاندارد و تندیس بالاترین برند در آن صنعت است و آنچه را که نیاز دارد دریافت می کند. ISO برای تولید عالی و صادرات به کشورهای همسایه از مزایای قنادی خامه ای، مناره های شیرینی و بستنی لبنیات تولی کولاک است.

بر اساس این گزارش، یکی از اهداف اصلی این نمایشگاه به نمایش گذاشتن آخرین دستاوردها با حضور برترین برندهای مواد اولیه در صنعت شیرینی پزی و همچنین ایجاد فضای سالم برای رقابت تولیدکنندگان بوده است.

35000 واحد قنادی، شیرینی فروشی و کافه قنادی در سراسر کشور وجود دارد که بیش از 3000 واحد آن تنها در استان تهران دارای مجوز از اتحادیه های صنفی هستند. اما با شیوع بیماری عروق کرونا قلب و کاهش دید و بازدید و تشریفات، فعالیت ها در این حوزه به شدت دچار فرسایش شده است.

این در حالی است که طبق آمار در شهر تهران طی 20 ماه گذشته بیش از 200 واحد صنفی (در تهران) تعطیل شده اند.

48

دکمه بازگشت به بالا