اقتصادی

دانشگاه علم و صنعت، مرکز اصلی حوزه پژوهش و فناوری صنعت خودرو شناخته شد

با امضای تفاهم نامه همکاری بین وزارت حراست و دانشگاه علم و صنعت ایران، این دانشگاه به عنوان «مرکز اصلی پژوهش و فناوری صنعت خودرو در کشور» شناخته شد.

به گزارش تیتر اول، مراسم افتتاحیه سامانه جامع نیازهای فناوری و نوآوری باز صنعت خودرو و تفاهم نامه همکاری مشترک دفتر صنعت خودرو وزارت حراست و پژوهشکده مهندسی خودرو دانشگاه علم و صنعت ایران دکتر. زولفیگل; وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و دکتر. فاطمی امین; وزیر صنعت، معدن و تجارت دیروز (یکشنبه 15 شهریور 1401) در محل نمایشگاه صنعت خودرو واقع در نمایشگاه بین المللی برگزار شد.

پس از امضای این تفاهم نامه، دکتر منوچهر لاگی (معاون حمل و نقل وزارت صنعت، معدن و تجارت) و دکتر. داوود یونسیان (معاونت پژوهشی و فناوری دانشگاه علم و صنعت ایران).

انعقاد این تفاهم نامه منطبق بر ارتقای عملی و پایدار تعامل صنعت و دانشگاه و رفع نیازهای پژوهشی و فناوری صنعت خودرو از طریق برنامه ریزی مشترک برای رفع چالش های ملی صنعت خودرو است. – که با اقدامات علمی، پژوهشی، مشاوره ای، فناوری و آموزشی قابل حل است – قابل تصور است – انجام شده و از آن زمان دانشگاه علم و صنعت ایران به عنوان مرکز اصلی تحقیقات و فناوری خودرو شناخته شده است.

بر اساس این تفاهم نامه، وزارت حراست پژوهشکده خودرو دانشگاه علم و صنعت ایران را به عنوان مرکز همکاری های مرتبط با صنعت خودرو و قطعه سازان تاسیس کرده و این پژوهشکده متعهد به تامین ساختار و زیرساخت های لازم است. برای پاسخگویی به تقاضای صنعت خودرو.

همکاری در ایجاد دانش صنعت خودروسازی کشور؛ پاسخگویی به نیازهای فناوری مربوط به تولید خودرو، فراهم آوردن امکان همکاری مشترک. استفاده از پلت فرم نوآوری باز برای غلبه بر چالش های صنعت خودرو؛ همکاری در راستای پروژه های مرتبط با افزایش عمق ساخت و ساز داخلی؛ بهبود کیفیت تولید خودروسازان داخلی؛ تحقیق در زمینه فناوری های جدید خودرو؛ محور همکاری مرکز تحقیقات خودرو دانشگاه علم و صنعت ایران و دفتر صنعت خودرو وزارت صنعت، معدن و تجارت، ایجاد زیرساخت های مناسب برای پروژه های ملی از جمله شهر هوشمند خودرو، توسعه مقالات علمی و غیره است. .، بر اساس این تفاهم نامه.

وزیر علوم در مراسم افتتاحیه تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه علم و صنعت ایران و وزارت علوم ذوالفیگل گفت: خدا را شاکریم که به برکت پیروزی انقلاب اسلامی و استقلال سیاسی. ما به دست آوردیم، امروز در زمینه های مختلف اقتصادی به دستاوردهای بسیار ارزشمندی دست یافته ایم، شاهد نوآوری های فرهنگی، اجتماعی، علمی، فناوری و نوآوری بوده ایم و به جایی رسیده ایم که در صنایع و حوزه های مختلف فناوری اعم از نظامی، امنیتی و… تسلیحات، نانو، بیو، فناوری اطلاعات و غیره و کشور ما در بسیاری از فناوری ها مرجعیت دارد، در حالی که پیش از این صادرات بسیاری از فناوری ها یکی از آرزوهای ما بود.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تاکید کرد: اگر باور داشته باشیم که از طریق علم می توان با کمترین هزینه به سمت پیشرفت حرکت کرد، بهترین میراثی که می توانیم برای نسل آینده بگذاریم علم، فناوری و دانش است که آن هم از طریق اساتید دانشگاه است. آموزش موثر منابع انسانی صورت می گیرد.

با قدردانی از اقدامات وزارت بهداشت، انعقاد تفاهم نامه با دانشگاه علم و صنعت ایران برای استفاده از دانش نیروی انسانی موثر دانشگاه در رفع نیازهای جامعه، این رویداد فرخنده الگویی برای سایر وزارتخانه ها خواهد بود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت فاطمی امین همچنین به مختصات صنعت و دانشگاه اشاره کرد و اظهار داشت: دانشگاه و صنعت مکمل و نیازمند یکدیگر هستند. در دانشگاه صنعت به استاد، دانشجو و آزمایشگاه نیاز دارد، از طرفی صنعت حوزه عملی است که دانشگاه باید با آن ارتباط برقرار کند تا تحقیقاتش واقعی و مسئله محور باشد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به انعقاد تفاهم نامه بین وزارت صمت و وزارت عطاف گفت: یکی از نکات این تفاهم نامه قرار گرفتن دانشگاه های معتبر در کنار این صنعت بود. اولین نمونه آن تفاهم با دانشگاه علم و صنعت ایران است که آن هم یک دانشکده است. دارای دانشکده مهندسی خودرو و مهندسی راه آهن است.

وی با ابراز امیدواری نسبت به اثربخشی این همکاری، آمادگی وزارت حراست برای استفاده از تحقیقات دانشگاهی و حضور دانشجویان و اساتید دانشکده مهندسی خودرو در این صنعت را اعلام کرد.

در این مراسم رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران، دکتر. انبیاء در سخنانی فرصت ها و امکانات فراوان این دانشگاه را به عنوان دانشگاهی چالشی و دانش محور برشمرد و تاکید کرد: جامعه از نظر ما. ، به عنوان یک دانشگاه صنعتی یعنی صنعت و در این زمینه دانشگاه علم و صنعت ایران همچون نگینی می درخشد.

وی با اشاره به طراحی پلت فرم ملی خودرو توسط دانشگاه علم و صنعت ایران، ابراز امیدواری کرد که تفاهم نامه بین دانشگاه و وزارت حراست نقطه شروعی برای پاسخگویی به مطالبات مقام معظم رهبری باشد. در حوزه خودرو افزود: اطلاع دارم که مراکز مختلف دانش در این راستا هستند تا اینکه با ایجاد هم افزایی، عیوب در قطعات داخلی برطرف شود.

در این مراسم رئیس دانشکده مهندسی و پژوهشکده خودرو، دکتر شجاعی فردس نیز به بیان آمادگی این پژوهشکده برای استانداردسازی خودروهای داخلی و اهمیت آن پرداخت.

بر اساس اعلام روابط عمومی دانشگاه علم و صنعت، شرکت های متقاضی فناوری در حوزه خودرو، نیازهای فناورانه خود را در سامانه جامع نیازهای فناوری خودرو و نوآوری باز (آدرس: www.naab.iust. ac.ir) ثبت می کنند. برای اینکه دانشکده و تحقیقات مهندسی خودرو، موسسه به عنوان مرکز همکاری مرتبط با صنعت خودرو و قطعه سازان نسبت به رفع آنها اقدام کند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا