بهترین های کسب و کارعمومی

خرید بک لینک؛ آری یا خیر؟

آیا به فکر خرید بک لینک هستید امّا می ترسید بک لینک غیر طبیعی و پولی سئو سایت شما را تخریب کند؟ اگر چنین است باید بدانید که تنها نیستید! با توجه به اهمیت بسیار بالای بک لینک برای رشد رنک سایت ها در گوگل، بسیاری از صاحبان وب سایت ها به فکر خرید بک لینک می افتند، امّا ترس از پنالتی شدن توسط گوگل ممکن است آن ها را مردد کند.

باید بگوییم که این ترس کاملا طبیعی است و بک لینک های غیر طبیعی واقعا می توانند تمام تلاش های شما روی سئو سایتتان را در مدت زمان کوتاهی نابود کنند. امّا رعایت اصول و خرید بک لینک با کیفیت و با اعتبار نه تنها سایت شما را با خطری تهدید نمی کند، بلکه می تواند در مقطعی شما را کاملا کمک کند.

اگر سوال شما این است که آیا خرید بک لینک کار درستی است، باید بگوییم که از نظر گوگل قطعا کار درست و پسندیده ای نیست. بک لینک ها در واقع نشان می دهند که یک سایت معتبر است و کاربران می توانند به آن مراجعه کنند. بک لینک طبیعی لینکی است که صاحبان وب سایت ها به صورت کاملا ارادی به سایت شما می دهند و در واقع با گنجاندن نام و لینک شما در سایت خود، به گونه ای شما را تایید می کنند. هرچه تعداد این لینک ها بیشتر شود، گوگل بیشتر به این نتیجه می رسد که سایت شما محبوب و مرغوب است و همین باعث می شود که رنک شما بهبود یابد. امّا بک لینک هایی که خریداری می شوند ممکن است سیگنال های کیفی مد نظر را به گوگل ارسال نکند و گوگل هم انصافا در شناسایی این بک لینک های بی کیفیت خوب عمل می کند.

امّا در این بین نکته دیگر این است که بسیاری از وب سایت های موفق در مقطعی مناسب اقدام به بک لینک سازی می کنند، و قطعا این کار را کاملا محتاطانه و حساب شده انجام می دهند. رعایت اصول اصول لینک سازی بهینه در سئو روز می تواند به شما کمک کند که در مدت زمانی کوتاه رشد مناسبی داشته باشید و بدون پنالتی شدن، توجه مثبت گوگل را به سمت خود جلب کنید. پس در مورد خریدن یا نخریدن بک لینک باید بگوییم:

  • اگر قصد دارید سایت خود را با سئو کلاه سفید بالا ببرید (بسیار زمان بر خواهد بود)، باید خرید بک لینک را فراموش کنید.
  • اگر قصد دارید با خرید بک لینک به سایت خود تکانی دهید، باید کاملا محتاطانه عمل کنید و به سمت بک لینک های بی کیفیت نروید.

تعداد سایت هایی که کاملا کلاه سفید کار می کنند بسیار کم است و این یک حقیقت است! تعداد سایت هایی که به سمت سئو کلاه سیاه می روند و پنالتی می شوند بسیار زیاد است و این نیز یک حقیقت است! حال سوالی که پیش می آید این است که با وجود ریسک ها، چرا بعضی سایت ها اقدام به خرید بک لینک می کنند؟ در ادامه برخی از نتایج خرید بک لینک با کیفیت و معتبر را برای شما توضیح می دهیم.

صرفه جویی در زمان

فرآیند به دست آوردن بک لینک طبیعی بسیار زمان بر است و اگر سایت شما کیفیت لازم را نداشته باشد، حتی احتمال اینکه سایت شما اصلا لینک دریافت نکند هم بالاست! به دلیل زمان بر بودن این فرآیند، بسیاری از افراد به خرید بک لینک روی می آورند تا در زمانی کاملا کوتاه، تعداد مناسبی بک لینک دریافت کنند.

نتیجه گیری سریع تر

همانطور که در بخش قبل گفتیم، فرآیند دریافت لینک طبیعی بسیار زمان بر است. امّا خرید بک لینک شما را از تلاش برای دریافت بک لینک بی نیاز می کند و در عوض، وقت شما را برای انجام سایر اصول سئو مانند تولید محتوای با کیفیت و سایر بهینه سازی ها آزاد می کند. در نتیجه، با خرید بک لینک هم رشد سایت خود را تضمین می کنید، هم وقت خود را برای سایر جوانب وب سایت خود آزاد می کنید. به این ترتیب نتایج مثبت را سریع تر روی سایت خود می بینید.

اگر تا به اینجا تصمیم گرفته اید که کار خرید بک لینک را پیش بگیرید، باید برای اطمینان خاطر حتما تمامی نکات مهم زیر را در نظر بگیرید و آن ها را رعایت کنید:

  • در خرید بک لینک ها فاصله زمانی مشخصی را در نظر بگیرید. به عنوان مثال اگر قصد دارید 100 بک لینک بخرید، توصیه نمی شود که هر 100 لینک را یک جا و یک باره روی سایت خود بفرستید.
  • خرید بک لینک را از فروشنده های معتبر انجام دهید و قبل از خرید بک لینک، حتما با فروشنده مدنظر ارتباط بر قرار کنید و تمام جزئیات پکیج های آن ها را بپرسید. (برای می توانید به تیم اعتماد کنید)
  • توجه کنید که بک لینک ها از سایت هایی دریافت شوند که به حوزه کاری شما مرتبط هستند. ارتباط معنایی بک لینک ها مهم ترین فاکتور کیفی آن ها هستند.
  • تبلیغات و لینک هایی که در فوتر و ساید بار سایت ها قرار دارند به هیچ وجه توصیه نمی شوند و از شاخص های کیفی برخوردار نیستند.
  • بک لینک ها را به تمام صفحات سایت خود نفرستید. در عوض سعی کنید یک یا چند صفحه با اهمیت را انتخاب کنید و بک لینک ها را روی آن ها بفرستید.
  • زیاده روی نکنید! برای خرید بک لینک باید کاملا طبیعی عمل کنید و بیش از حد لینک پولی روی سایت خود نفرستید.

با یک جستجوی ساده در گوگل می توانید ببینید سایت هایی که کار فروش بک لینک را انجام می دهدند چقدر زیاد هستند! در واقع، بحث خرید بک لینک هم بسیار پرطرفدار و داغ است و کاربران بسیار زیادی در اینترنت به دنیال وب سایت های فروش بک لینک هستند. وقتی مقوله ای پرطرفدار شود سودجویان هم به سرعت زیاد می شوند! وب سایت های زیادی وجود دارند که با سو استفاده از عدم آگاهی افراد در مورد ویژگی های بک لینک خوب، هزینه های گزافی را از صاحبان وب سایت ها می گیرند و در ازای آن بک لینک هایی کاملا بی کیفیت و بی ارزش را در اختیار آن ها می گذارند. به طور کلی، اگر قصد خرید بک لینک دارید حتما نکات زیر را در ذهن خود داشته باشید.

  • قیمت بک لینک: هیچ ارزانی بی علت نیست! هیچ دلیلی ندارد که یک وب سایت تعداد بسیار زیادی بک لینک با ارزش را با قیمتی بسیار پایین تر از قیمت واقعی آن در اختیار شما قرار دهد. اگر بک لینک ها به شدت ارزان هستند شاید جایی از کار می لنگد!
  • بک لینک انبوه: بالاتر توضیح دادیم که در خرید بک لینک، زیاده روی می تواند مهلک باشد. دریافت بک لینک انبوه در بازه زمانی کوتاه هم کاملا خطر ساز است. اگر تعداد زیادی بک لینک کم ارزش در بازه زمانی کوتاه و با کلیدواژه ای مشخص به سایت شما اشاره کنند، الگوریتم پنگوئن گوگل به سادگی آن ها را شناسایی می کند و اگر این اتفاق بیافتد، شاید سایت شما دیگر آن سایت قبل نشود!
  • بک لینک رایگان: با جستجوی عبارت بک لینک رایگان هم شما می توانید وب سای های زیادی را ببینید که سایت شما را در هزاران دایرکتوری آنلاین درج می کنند و یک باره هزاران سایت بی ارزش به شما اشاره می کنند. این یعنی فاجعه!

نکته نهایی این است که قدم برداشتن بر اساس آنچه گوگل تعیین کرده و نتیجه گرفتن از آن کار دشوار و زمان بری است. ولی این بدان معنا نیست که شما باید تمام قوانین را زیر پا بگذارید تا ظرف چند ماه به نتیجه مطلوب برسید. اگر از روش های کلاه خاکستری مانند بک لینک سازی در سایت پی آر پستینگ استفاده می کنید، قطعا باید سایر موارد مانند تولید محتوای مرغوب، بهبود تجربه کاربری سایت و … را نیز در کنار آن در برنامه کاری خود قرار دهید. به طور کلی، هدف گوگل رضایت کاربر است. اگر کاربر را از سایت خود راضی نگه دارید، گوگل هم از شما راضی خواهد بود و راضی بودن گوگل یعنی هر روز رتبه و جایگاه شما بهتر و بهتر می شود.

اگر به دنبال خرید بک لینک دائمی با کیفیت هستید، می توانید برای خدمات بک لینک و رپورتاژ از مجموعه ما کمک بگیرید جهت سفارش بک لینک دائمی از سئو روز با ما تماس بگیرید

دکمه بازگشت به بالا