بهترین های کسب و کارعمومی

مزیت‌های خرید دستگاه چاپ پارچه سابلیمیشن

مزایای دستگاه چاپ سابلیمیشن و دنیای تبلیغات

چاپ سابلیمیشن یا چاپ تصعیدی یکی از زیر مجموعه های چاپ دیجیتال است که امروزه بسیار در صنعت چاپ رواج یافته است. این چاپ بسیار جالب و از یک فناوری نوین در آن استفاده شده است. برای انتقال طرح بر روی لباس، پرده، انواع پارچه و … از این چاپ استفاده می‌کنند. جالب است بدانید که با دستگاه چاپ سابلیمیشن می‌توان حتی طراحی هایی را که شما با دست کشیده اید بر روی محصولات مختلف منتقل کنید. البته پیش از آن طرح باید تبدیل به یک عکس دیجیتال شود و سپس بر روی لباس یا لیوان یا هر چیز دیگری که مد نظر شما است انتقال پیدا کند.

همانطور که اشاره شد به این نوع از چاپ، چاپ تصعیدی می‌گویند که بر اثر دما و فشار، باعث می شود که جوهر از کاغذ تصعیدی در وسیله مورد نظر نفوذ کند. تبدیل حالت جامد به گاز در این فرآیند صورت می گیرد که پس از این که دما به نقطه اولیه برگردد جوهر نیز به حالت جامد بر روی پارچه یا هر وسیله دیگری که روی آن چاپ انجام داده اید، برمی گردد. چاپ سابلیمیشن را بر روی محصولات زیادی انجام می دهند که می‌توان به لباس، ماگ و لیوان، موس پد، زیر لیوانی، چتر و … اشاره کرد.

در نظر داشته باشید تا زمانی که متریال شما قابلیت و توانایی برای تبدیل جامد به گاز را داشته باشد می توان بر روی آن، این کار را انجام داد. موادی که برای چاپ سابلیمیشن مناسب هستند انواع مختلفی دارند که از این میان می توان به پلیمر، پلی استر، کاشی، پارچه‌های کتان، پلاستیک و فلزاتی با پوشش پلیمر اشاره کرد. این مواد از پرکاربردترین مواد مورد استفاده در چاپ سابلیمیشن هستند.

مزایا و معایب چاپ سابلیمیشن

چاپ سابلیمیشن یا چاپ روی پارچه همانطور که اشاره شد امروزه بسیار رواج یافته و محصولات تولید شده از این فرآیند طرفداران بسیاری دارد. این چاپ مزایای بسیار زیادی دارد از جمله می توان به ماندگاری بالای آن اشاره کرد که با شست و شو یا عوامل محیطی از بین نمی رود. سرعت چاپ در دستگاه چاپ پارچه سابلیمیشن بالا است و محصولات در زمان کمی آماده می شوند. چاپ انجام شده روی پارچه یک سطح صاف و یکدست به شما می دهد که در عین حال به جزئیات نیز پرداخته است و می توان گفت این نوع از چاپ کیفیت و دقت بسیار بالایی دارد. دستگاه چاپ روی پارچه بافت پارچه را حفظ می کند و حالت اصلی آن را از بین می‌برد یا ضعیف نمی کند.

در این نوع چاپ برای انتقال رنگ ها از دستگاه چاپ سابلیمیشن بر روی پارچه یا دیگر محصولات، هیچ محدودیتی وجود ندارد و رنگ ها تقریباً مطابق آنچه که تعریف شده اند بر روی محصول مورد نظر انتقال پیدا می‌ کنند. در این نوع از چاپ شما می توانید طرح های دلخواه و مورد نظر خود را حتی به صورت تکی به چاپ برسانید و یک محصول منحصر به فرد که طراحی آن مختص شما است را داشته باشید.

شاید تنها عیبی که بتوان برای دستگاه چاپ سابلیمیشن در نظر گرفت این است که اگر پارچه درصد بالایی پنبه داشته باشد و پلی استر پارچه پایین باشد ممکن است چاپ به خوبی انجام نشود و یا اگر شما چاپ بر روی لباس پنبه ای انجام دهید ممکن است بر اثر شستشو یا بر اثر عوامل محیطی دیگر از بین برود. با چاپ سابلیمیشن می توان به دیگران یک هدیه ی اختصاصی بدهید.

با دستگاه چاپ سابلیمیشن تبلیغاتی ماندگار خلق کنید

امروزه دنیای کسب و کار یک بازار رقابتی است که علاوه بر کیفیت محصول و یا خدمات ارائه شده از سمت یک مجموعه یا سازمان، شما باید بتوانید با تبلیغات گسترده و اساسی در جهت معرفی مجموعه خود و محصولات خود قدم بردارید. سعی کنید از تبلیغاتی استفاده کنید که در ذهن مخاطب و مشتری ماندگار باشد.

شاید بسیاری از محصولات تبلیغی برای کمتر از یک دقیقه ذهن یک مخاطب را مشغول کند اما اگر شما به مشتریان خود یک محصول به عنوان هدیه یا اشانتیون با نشان تجاری سازمان یا مجموعه خود بدهید، مسلماً این کار ذهن مخاطب را درگیر خواهد کرد. محصول تبلیغی که انتخاب می کنید می تواند متناسب با خدمات شما باشد.

در یک فروشگاه لوازم خانگی یک ماه یا لیوان با یک طراحی خاص و زیبا و همچنین لوگوی مجموعه شما می تواند یک تبلیغ موثر محسوب شود. دستگاه چاپ سابلیمیشن می‌تواند خدماتی در زمان کوتاه و هزینه ای به نسبت پایین به شما عرضه کند. متناسب و هماهنگ با شغلی که دارید می توانید کار تبلیغات و چاپ سابلیمیشن را به راحتی انجام دهید.

اگر شما یک خدمات کامپیوتری یا رایانه ای دارید از طرح های زیبای چاپ سابلیمیشن بر روی موس پد ها یا زیر لیوانی ها استفاده کنید. اگر مجموعه یا فروشگاه شما، در زمینه پوشاک فعالیت می‌کند می‌توانید یک هدیه تبلیغاتی خاص برای خریدهای مشخص در نظر بگیرید. در چاپ سابلیمیشن می توانید به صورت اختصاصی طراحی کنید و تبلیغات موثر و کارآمدی انجام دهید. در این زمینه می توانید با مشاور تبلیغات یا کسب و کار مجموعه یا سازمان خود تصمیم نهایی در انتخاب یک محصول تبلیغی را بگیرید.

این نکات را در مورد چاپ سابلیمیشن در نظر بگیرید

در هنگام چاپ سابلیمیشن بهتراست برای یک نتیجه ی مطلوب موارد زیر را در نظر داشته و آن ها را رعایت کنید:

  • حداکثر عرضی که برای دستگاه های چاپ سابلیمیشن در نظر گرفته شده است ۱۶۰ سانتیمتر است، برای داشتن یک محصول با کیفیت که کار چاپ بر روی تمامی آن انجام شده باشد، پارچه ای عرض بیشتر از ۱۶۰ سانتیمتر انتخاب نکنید.
  • اگر از یک محصول نمونه ای فراوان می خواهید می توانید قبل از سفارش نهایی، به عنوان نمونه یکی از آن را چاپ کرده و در صورت تایید رنگ و کیفیت به کار چاپ ادامه دهید.
  • اگر از پارچه برای چاپ استفاده می کنید در نظر داشته باشید که درصد پلی استر به کار رفته در آن باید بیشتر از ۷۰ درصد باشد، زیرا کمتر از این میزان ممکن است لباس به خوبی چاپ را نگیرد یا بر اثر شست و شو از بین برود.
  • با توجه به اینکه چاپ تصعیدی بر روی هر وسیله یا پارچه ای، به صورتی جزئی از محصول در می آید و در بافت پارچه نفوذ می کند در انتخاب رنگبندی و طرح دقت کنید زیرا این چاپ در برابر تمامی شوینده ها نیز مقاومت دارد.
دکمه بازگشت به بالا