بهترین های کسب و کارعمومی

معرفی 9 پارچه مناسب شومیز زنانه

شومیز یکی از خوش پوش ترین و شیک ترین لباس هایی است که هر خانم می تواند بپوشد. در سال های اخیر از پارچه های مختلف ازجمله پوپلین، جین، لینن و… جهت دوخت این لباس بهره گرفته می شود. اما به راستی کدام یک نسبت به دیگری برتری دارد؟ هریک از پارچه های ذکر شده چه ویژگی های منحصر به فردی دارند؟ در ادامه به معرفی و بررسی انواع پارچه مناسب برای دوخت می پردازیم، پس تا انتها با ما همراه باشید.

معرفی انواع پارچه مناسب برای دوخت شومیز

همانطور که گفتیم شومیز یکی از لباس های محبوب است که در چندسال اخیر مد شده است. این لباس پر طرفدار با طرح های زیبای خود مناسب بیرون، خانه و مجالس مختلف می باشد و شما می توانید هم آن را در زیر لباس های دیگر بپوشید و هم بهعنوان یک لباس مجزا استفاده نمایید. در حال حاضر شومیز های موجود در بازار از پارچه های مختلف تولید می شوند که بطور کلی بهترین و مناسب ترین آنها عبارتند از:

پارچه نخ پنبه مصری و پیما

پارچه نخ پنبه مصری و پیما یکی از آشنا ترین پارچه ها جهت دوخت انواع مدل های شومیز است که جنس بسیار نرم و لطیفی دارد. این نوع پارچه از لحاظ شیمیایی ارگانیک است و هیچ ترکیب مصنوعی در خود ندارد. خوب است بدانید که پارچه پنبه ای از الیافی تهیه می شود که در اطراف دانه های گیاه پنبه وجود دارد. پارچه های پنبه ای جاذب آب بسیار بالایی دارند، اما به سرعت خشک می شوند. بطورکلی می توان گفت این نوع پارچه رطوبت بسیار زیادی به خود جذب می کند.

پارچه پوپلین

پوپلین یکی دیگر از پارچه های مناسب برای دوخت شومیز است که سطح صاف و خشکی دارد. این پارچه در عین لطافت و نرمی یک بافت ضخیم نیز دارد و تنخور شیک و با کلاسی ایجاد میکند. پارچه های پوپلین نسبت به دیگر پارچه های دوخت شومیز سریع تر و زود تر چروک می شوند. این نکته را در نظر داشته باشید که اصلی ترین و مهم ترین ماده در تولید پارچه پوپلین، پنبه است که می تواند به تنهایی یا در ترکیب با مواد دیگر ازجمله ابریشم، پلیاستر، لایکرا، اسپندکس و… بکار گرفته شود.

انواع پارچه پوپلین

پوپلین نیز به عنوان یک پارچه مناسب برای دوخت شومیز در انواع مختلف تولید و عرضه می شود که مهم ترین و آشنا ترین آنها عبارت است از:

همانطور که از نام این نوع پوپلین مشخص است تنها از نخ پنبه تولید می شود و بافت بسیار ساده ای دارد. ضخامت تار و پود در این نوع پوپلین بطور معمول یکسان می باشد. به همین جهت خطوط برجسته در آن به جا نمی مانند. البته در برخی از نمونه های این نوع پوپلین تار ظریف تر از پود می باشد. از دیگر ویژگی های این پارچه مناسب برای دوخت شومیز می توان به بافت قوی و با دوام، ضد حساسیت بودن، زیست تخریب پذیری و… اشاره کرد.

پوپلین پلی استر از 100 درصد پلی استر یا ترکیب آن با پنبه تهیه و تولید می شود و نسبت به پوپلین 100 درصد صاف تر و ابریشمی تر است. این نوع پوپلین علاوه بر دوخت شومیز جهت دوخت یونیفرم پرستاران و پرسنل بیمارستان نیز کاملآ مناسب است.

پوپلین ابریشمی یکی از قدیمی ترین انواع پوپلین است که به دلیل دلشتن الیاف پشمی محکم، گرم و سنگین است. البته به دلیل داشتن الیاف ابریشمی براق و صاف نیز است.

ریون یا همان ابریشم مصنوعی نیز پارچه مناسب برای دوخت شومیز به شمار می آید که از سلولز موجود در چوب یا بامبو استخراج می شود. بطور کلی می توان گفت این نوع پوپلین منشأ گیاهی دارد. خوب است بدانید که جهت تولید پوپلین ریون الیاف ریون را مطابق با الگوی پوپلین می بافند.

پارچه جین

پارچه جین با بافت کج و بسیار زیبا ی خود امروزه به عنوان پارچه مناسب برای دوخت شومیز معرفی و شناخته می شود. شومیز های جین جنس لطیف و بسیار راحتی دارند، اما با این وجود بدن نما نمی باشند و بسیار ضخیم هستند. خوب است بدانید که شومیز های جین به سادگی و سرعت اتو می شوند.

انواع پارچه جین

پارچه جین همانند دیگر انواع پارچه مناسب برای دوخت شومیز انواع مختلفی دارد که بطور کلی عبارتند از: این نوع پارچه لی پس از رنگ رزی شسته نمی شود و ظاهر با دوام، یکدست و بسیار محکمی دارد. این نوع پارچه لی برای تولید شومیز، کفش، کیف، کلاه و… کاملاً مناسب می باشد. اگر در تولید جین بصورت 100 درصد از متریال پنبه استفاده شود، آن را پارچه جین کشی می نامند. شایان ذکر است که این نوع جین مناسب ترین و بهترین نوع پارچه جهت دوخت لباس های تنگ و کشی می باشد.

این نوع جین یکی دیگر از انواع جین است که در حال حاضر به اندازه گذشته مرسوم نیست. این نکته را در نظر داشته باشید که جهت تهیه این نوع پارچه جین خام را در اسید قوی شست و شو میدهند تا بافت و شکل پارچه تغییر کند. جین شسته شده را می توان یک پارچه مناسب برای دوخت شومیز به شمار آورد.

پارچه لینن

لینن یکی دیگر از انواع پارچه مناسب برای دوخت شومیز است که سطح بسیار لطیف و صافی دارد و با شست و شو آب نمی رود. شومیزهای لینن با بافت محکم خود برای هر هوایی از جمله هوای گرم مناسب هستند. لازم به ذکر است که پارچه لینن از الیاف گیاهی مختلف ازجمله الیاف پنبه، کتان یا کنف تهیه و تولید میشود. پارچه لینن در انواع مختلف تولید و عرضه می شوند که هر کدام کاربرد و ویژگی های منحصر به فرد دارند. از مهم ترین و اصلی ترین این نوع پارچه می توان به لینن داماسک، لینن ساده بافت، لینن شل بافت، لینن ترک، لینن پوششی و… اشاره کرد.

پارچه فلانل

پارچه فلانل یکی از بهترین و مناسب ترین انواع پارچه جهت تهیه و دوخت شومیز ها و تونیک های هوای سرد است. این نوع پارچه بافت ضخیم اما بسیار لطیفی دارد و کیفیت اولیه خود را تا مدت های بسیار طولانی حفظ می کند. خوب است بدانید که شومیز و تونیک یکی نمی باشند و از مهم ترین می توان به مجلسی و شیک بودن شومیز اشاره کرد. خرید شومیز زنانه با جنس پارچه فلانل گزینه مناسب تری برای پاییز و زمستان می باشد.

انواع پارچه فلانل

امروزه پارچه فلانل در انواع مختلف تولید و عرضه می شود که هر کدام از آن ها یک پارچه مناسب برای دوخت شومیز به شمار می آیند. بطور کلی مهم ترین انواع پارچه فلانل عبارت است از:

این نوع پارچه فلانل نخ و بافت کوبیده شده و بسیار مسطحی دارد و در رنگ و طرح های مختلف تولید و عرضه می شود

این نوع فلانل با بافت نرم و سبک خود بطور معمول در دوخت لباس کودکان بکار برده می شود.

همانطور که از نام این نوع فلانل مشخص است با بافت ضخیم خود در تهیه پوشک بچه بکار برده می شود.

سیلون نوعی دیگر از فلانل است که بطور ترکیبی از نخ و پشم تهیه و تولید می شود.

چگونگی نگهداری از شومیز های فلانل

همانطور که گفتیم فلانل یک پارچه مناسب برای دوخت شومیز به شمار می آید و در حال حاضر از آن به فراوانی بهره گرفته می شود. برای آنکه لباس های شما در هنگام شستن آب نروند و خراب نشوند، توجه به چند نکته ضروری است که بطور کلی عبارتند از:

  • شومیز های فلانلی خود را تا حد امکان با دست بشویید تا به این ترتیب بافت آن ها آسیب نبیند. البته شما می توانید از ماشین نیز جهت شست و شوی شومیز های خود استفاده نمایید. البته به این شرط که حتماً از شوینده های ملایم بهره گیرید و پارچه را با آب سرد و ولرم بشویید.
  • اگر شومیزهای فلانل خود را برای خشکشدن بر روی بند می اندازید حتماً در سایه قرار دهید. البته شما می توانید شومیز خود را بر روی یک سطح صاف نیز پهن کنید تا به این ترتیب به سرعت خشک شود.
  • جهت اتو کردن شومیز های خود درجه حرارت را بر روی دما ی متوسط تنظیم کنید و اتو را روی سطح پارچه بالا و پایین نمایید.
  • و…

پارچه گاباردین مناسب برای دوخت شومیز

گاباردین با بافت کج و مورب خود نوعی پارچه بسیار محکم است که در برابر چین و چروک از خود مقاومت نشان می دهد. این نوع پارچه کیفیت بسیار خوب و بالایی دارد و به خوبی بر روی آن می نشیند. هنگام انتخاب پارچه مناسب برای دوخت شومیز این نکته را در نظر داشته باشید که گاباردین کمی سنگین است و برای افرادی که به لباس های سبک و راحت عادت دارند چندان مناسب نمی باشد.

پارچه آکسفورد یا سوزنی مناسب برای دوخت شومیز

پارچه سوزنی نیز یک پارچه گرم و محکم برای دوخت شومیز به شمار می آید و مناسب ترین نوع پارچه جهت دوخت لباس های مهمانی های مهم و جلسات کاری است. این نکته را در نظر داشته باشید که پارچه آکسفورد و سوزنی را نمی توان یکی گرفت و ساختار پارچه آکسفورد نسبت به سوزنی ظریف تر و بهتر است. این نوع پارچه کاربر های بسیار بیش تری نیز نسبت به پارچه سوزنی دارد.

پارچه حریرمناسب برای دوخت شومیز

بدون شک هنگام انتخاب پارچه مناسب برای دوخت شومیز با پارچه های حریر مواجه شده اید. این نوع پارچه بافت لطیف و بسیار زیبایی دارد و از ابریشم طبیعی یا مصنوعی تهیه و تولید میشود. خوب است بدانید که شومیز های حریر بطور معمول دارای آستر هستند و به تنهایی یک پارچه مناسب برای دوخت شومیز نمی باشند.

پارچه کرپ حریر مناسب برای دوخت شومیز

این نوع پارچه بهترین نوع پارچه جهت دوخت شومیز های مجلسی است که بافت محکم، زیبا، شفاف و بسیار درخشانی دارد. هنگام انتخاب پارچه مناسب برای دوخت شومیز این نکته را در نظر داشته باشید که کرپ حریر مناسب ترین پارچه برای لباس های بهاره و تابستانه است. این نوع پارچه با حالت لخت خود شومیز های جذاب و منحصر به فردی به افراد ارائه می دهد.

پارچه تریکو مناسب برای دوخت شومیز

تریکو نیز یک پارچه مناسب برای دوخت شومیز به شمار می آید که با بافت عمودی خود لطافت و استحکام بسیار بالایی دارد. این نوع پارچه علاوه بر دوخت شومیز در دوخت انواع لباس زیر، لباس شنا، جوراب، کلاه و… نیز بکار گرفته می شود.

پارچه مخمل مناسب برای دوخت شومیز

مخمل با بافت پرز دار و کرکی خود نیز در دوخت شومیز به فراوانی بکار گرفته می شود. این پارچه حالت لوکس و گران قیمت دارد و با بافت نسبتاً ضخیم خود در دوخت لباس های پاییزی و زمستانی بکار گرفته می شود. هنگام انتخاب پارچه مناسب برای دوخت شومیز حتماً انواع پارچه مخمل را در نظر داشته باشید. چراکه این پارچه ها به خوبی بر روی تن می نشینند.

دکمه بازگشت به بالا