جامعه

حفاران غیرمجاز اشیای عتیقه دستگیر شدند

فرمانده یگان دفاعی وزارت میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی از دستگیری غیرقانونی اعضای باند در استان های کهگیلویه و بویراحمد و کشف مکان های تاریخی اسلامی در استان گلستان خبر داد.

به گزارش تیتر اول ، سردار امیر رحمت الهی وی با تشریح این خبر گفت: “به منظور انجام مأموریتهای به عهده گرفته شده برای جلوگیری و مبارزه با جرایم علیه میراث ارزشمند تاریخی و فرهنگی ، ماموران یگان حفاظت کهگیلویه و بویراحمد از کارگران حفاری غیرقانونی که می خواستند مکانهای تاریخی را کشف کنند مطلع شدند.” موضوع را در دستور کار قرار دهید.

وی افزود: جلسات هماهنگی با تیم های نیروی انتظامی به محض اطلاع از حضور بیل مکانیکی ها در منطقه کاکان ، یک تیم تحقیق ویژه تشکیل شد و تیمی از نیروهای امنیتی باتجربه پس از ساعت ها پیاده روی در یک جاده کوهستانی دشوار و غیرقابل تحقق موفق شدند. “” در حین حفاری ، 5 عضو باند را دستگیر کرده و یک اسلحه و برخی ابزار و تجهیزات حفاری را دور ریخت.

فرمانده یگان پدافند وزارت میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد: آنها موضوع را بررسی کردند.

این مقام ارشد انتظامی اضافه کرد: در همین رابطه ، به عنوان بخشی از تیم تحقیق ویژه ، یگان باتجربه نیروهای دفاعی ، زیر نظر یک افسر یگان ، به محل حادثه رفتند و در یک عملیات غافلگیرانه از ساعت 12 شب ، عملیات قانونی را مشاهده کردند. جعبه های چوبی ، سفالها ، نسخه های خطی و سایر موارد با ارزش تاریخی و یک نفر نیز دستگیر شد.

به گزارش سایت خبری پلیس ، سردار رحمت الهی ادامه داد: “معاینه فنی توسط کارشناسان اداره کل میراث فرهنگی استان ، صحت و سقم همه اشیاء کشف شده را تأیید کرد و عتیقه آنها را در دوره اسلامی ارزیابی کرد.”

فرمانده یگان دفاعی وزارت میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی خاطرنشان کرد: همه متهمین برای محاکمه به مراجع قضایی استان معرفی شدند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا