فرهنگ و هنر

جشنواره «فرهنگی، ادبی سلمان فارسی» تمدید شد

تیتر اول/اصفهان این روزها جشنواره‌ای فرهنگی ادبی در اصفهان و با هدف تولید محتوا در مورد سلمان فارسی درحال برگزاری است. شهری که طبق منابع، محل متولد این صحابی پیامبر (ص) بوده و از طرف ایشان به سلمان محمدی شهرت یافته است.

مهزناز آزاد، دبیر اجرایی جشنواره فرهنگی ادبی سلمان فارسی، در گفت‌وگو با تیتر اول و با بیان اینکه سلمان فارسی یکی از شاخص‌ترین ایرانیان مسلمان است، بیان کرد: معرفی بهتر و بیشتر سلمان فارسی به ایرانیان و جمع‌آوری اطلاعاتی از منابع مختلف با محوریت سلمان فارسی که از قلم افتاده یا کمتر به آنان توجه شده، هدف این جشنواره است که برای اولین بار در سطح کشور برگزار می‌شود و دبیرخانه جشنواره نیز در اصفهان است.

او با بیان اینکه تولیدات ادبی و پژوهشیِ این جشنواره به‌صورت یک کتاب منتشر خواهند شد، ادامه داد: جمع‌آوری داده‌ها و تولید محتوا از جانب پژوهشگران و اهالی ادب و فرهنگ و ارائه آن در قالب‌هایی همچون مقالات، اشعار و داستان‌ها با موضوع سلمان فارسی رویکرد این جشنواره است.

آزاد با اشاره به اینکه جشنواره در دو بخش عمومی و ویژه برگزار خواهد شد، تصریح کرد: در بخش عمومی، قالب‌های شعر، داستان کوتاه و مقاله در نظر گرفته‌شده‌ و علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را در این قالب‌ها با موضوعاتی همچون چالش‌های اجتماعی، فرصت‌ها و تهدیدهای فرهنگی، آب و زاینده‌رود ارسال کنند. رویکرد در این بخش، پرداختن به چالش‌های فرهنگی و اجتماعی به خصوص آب زاینده‌رود است.

دبیر اجرایی این جشنواره در مورد بخش ویژه جشنواره «فرهنگی، ادبی سلمان فارسی» نیز توضیح داد: این بخش در قالب مقالات دانشگاهی‌ و پژوهشی برگزار خواهد شد و موضوعات آن شامل سلمان محمدی است که همان سلمان فارسی است و پیامبر (ص) او سلمان محمدی نامید، همچنین اندیشمندان و مکتب اصفهان و دیدگاه آنان به سلمان فارسی، اصفهان‌شناسی و تاریخ جی از سایر موضوعات جشنواره است. لازم به ذکر است که منابع بسیار زیادی در این بخش در مورد سلمان فارسی وجود دارد. دربخش ویژه به مقالاتی که به سلمان فارسی پرداخته باشند، امتیاز بیشتری تعلق خواهد گرفت.

او با بیان اینکه مهلت ارسال آثار به جشنواره «فرهنگی، ادبی سلمان فارسی»، تا ۳۱شهریورماه تمدید شده است، افزود: تاریخ اعلام اختتامیه جشنواره نیز نیمۀ مهرماه خواهد بود و امیدواریم که تعداد و کیفیت آثار به نحوی باشد که در هر موضوع و هر قالب ۳ نفر برگزیده شوند؛ ضمن اینکه در بخش عمومی، ۹ نفر برگزیده خواهند شد و در بخش ویژه نیز در هر موضوع سه نفر برگزیده خواهیم داشت.

آزاد با بیان اینکه در بخش عمومی، ۳ داور و در بخش ویژه نیز ۳ داور، آثار ارسالی را ارزیابی خواهند کرد، گفت: برای داوری و قضاوت نیز ترکیبی از داوران کشوری و استانی انتخاب شده‌اند و تلاش ما بر این است که جوایز به علت اینکه این جشنواره برای اولین بار برگزار می‌شود، قابل توجه باشد.

جشنواره «فرهنگی، ادبی سلمان فارسی» تمدید شد

انتهای پیام

نشر فرهنگ و هنر

از ریتم و صداهای کلمات استفاده می‌کنم تا شما را در یک سفر صوتی همراه کنم.
دکمه بازگشت به بالا