فرهنگ و هنر

جسارت به پیامبر اکرم(ص) توهین به همه انبیای الهی است

شجاعت در برابر پیامبر اکرم (ص) توهین به همه پیامبران الهی است

تیتر اول / قم بر اساس آیات قرآن کریم ، نویسنده و محقق قرآن ، توهین به پیامبر اکرم (ص) را همان توهین به همه پیامبران الهی دانسته است.

پس از تکرار توهین های قرآن و پیامبر اعظم اسلامی توسط انتشارات فرانسوی در مکان مقدس ، مرتضی نجفی قدسی ، یکی از قرآن پژوهان در یادداشتی نوشت:
به نام خدا
«رِیدُونَ أَنْ یُطْفِئُوا ئُرُ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَيَأْبَي اللَّهُ إِلَّا أَنْ يُتِمَّ ُُُ تو تو تواف
آنها می خواهند نور خدا را با دهان خود خاموش کنند ، اما خدا چیزی جز کامل کردن نور خود نمی خواهد ، اگر چه کافران آن را دوست ندارند.
متأسفانه ، در برخی از کشورهای به ظاهر متمدن اروپایی ، ما بار دیگر با رفتارهای توهین آمیز قرآن کریم و پیامبر اکرم (ص) مواجه شده ایم ، مانند سوزاندن قرآن اخیر در سوئد و انتشار کارتون های توهین آمیز پیامبر در یکی از محله های فرانسه. این به بی دینان و م believeمنان در مکتب انبیا لطمه می زند ، حتی اگر چنین جهل امروز شایسته یک جامعه متمدن نیست.
نکته ای که در اینجا وجود دارد ، علاوه بر توطئه و ایجاد دشمن در میان پیروان ادیان ، ممکن است مسئله جهل به قرآن و نحوه سکوت پیروان ادیان توحیدی در برابر این گام جاهلی باشد و هیچ محکومیتی قابل توجه نشان ندهد!
اگر مسیحیان و یهودیان می دانند كه بهترین توصیف از پیامبران آنها در قرآن نه یك یا دو بار ، بلكه دوباره آمده است ، باید نگاه دیگری به قرآن داشته باشند.
جالب است بدانید که در قرآن کریم سخنان 26 پیامبر ذکر شده است که بیشتر آنها حضرت موسی (ع) هستند ، بنابراین نام وی 136 بار در 36 سوره قرآن و در مجموع در 420 آیه ذکر شده است.
داستان حضرت موسی (ع) و سقوط و سقوط وی از زمان تولد وی در قرآن به تفصیل شرح داده شده است ، از وضعیت اسرائیلیان در زمان فرعون گرفته تا عزیمت موسی از مصر و ازدواج با یکی از دختران شعیبه و حضرت پیامبر و حضرت خضر. (ع) و حضرت موسی (ع) با خدا صحبت می کنند و نور خدا را می بینند ، به مأموریت و دعوت ، مقابله و مقابله با فرعون می فرستند و بنی اسرائیل را از ظلم و ستم او و داستان عصای معجزه آسای او و جادوگران ممن در حضور فرعون و بنی اسرائیل نجات می دهند. داستان مصر و داستان موسی (ع) که عصای رود نیل را شکست داد و شکافی در آن ایجاد کرد و کودکان اسرائیلی را از آن عبور داد و سپس غرق شدن فراعنه در رودخانه نیل را نام برد ، همه در صدها آیه از قرآن کریم ذکر شده است.
به همین ترتیب ، نام مبارک حضرت عیسی (ع) 25 بار به عنوان عیسی و 13 بار به عنوان مسیح ذکر شده است ، و داستان مریم و تولد عیسی (ع) و تمام شرایط این پیامبر نیز در بسیاری از آیات قرآن با بهترین توصیفات این پیامبر ذکر شده است. بیا دیگه. حتی نمکی از قرآن با 98 آیه به نام حضراتا مرجما وجود دارد و شرح حال این بانوی معجزه آسا و تولد حضرت عیسی (علیه السلام) و سخنرانی وی در گهواره ذکر شده است: حضرت عیسی (علیه السلام) در گهواره گفت: “من بنده خدا هستم که به من عطا کرد. کتاب (کتاب مقدس) و من را به پیامبری مبدل کرد و سایر احکام او به زیبایی در قرآن ذکر شده است ، همچنین همه این توصیفات حضرت موسی و پیامبر در قرآن ذکر شده است. ” گفته می شود که حضرت مسیح (ع) برجسته و روشنگر است و بسیاری از آنها مورد احترام و ستایش قرار می گیرند ، اما در میثاق ها این توصیفات به دلیل تحریف بودن به اندازه کافی خوب نیستند و حتی گاهی اوقات آنها را به عنوان گناهکار معرفی می کند ، در حالی که قرآن کریم همه چیز را باور دارد. عصمت انبیا و مقامات ، به ویژه اولین پیامبران ، یعنی نوح ، ابراهیم ، موسی ، عیسی و محمد (ص) به طور خاص در مورد شخصیت و اعتبار آنها صحبت کردند.
همچنین در قرآن کریم نام نوح 43 بار ، ابراهیم 68 بار ، لوط 27 بار ، آدم 25 بار ، یوسف 27 بار ، اسماعیل 12 بار ، اسحاق 17 بار ، صویب 11 بار ، سلیمان 17 بار بوده است. حضرت یعقوب 16 بار ، حضرت جاهجه 5 بار ، حضرت عجوب 4 بار ، حضرت صالح 9 بار ، حضرت هود 7 بار ، حضرت 4 خرداد ، حضرت داود 16 بار ، حضرت هارون 20 بار ، حضرت عزیر یک بار و ادریس ، الیاس ، الیشع و در هر کدام دو بار ذوالکفلز ذکر شده است.
نام مقدس پیامبر گرامی حضرت خاتمی ، فرمان حضرت محمد (ص) چهار بار و یک بار با نام احمد ذکر شده است و البته نام های رسول الله ، رسول ، نبی و امی نیز در آیات مختلفی برای وی ذکر شده است.
خلاصه بسیاری از قرآن کریم در واقع شرح حال پیامبران است ، و بنابراین مولوی مثنوی را چه زیبا می خواند:
زیرا شما در قرآن از حقیقت فرار می کنید
با روح انبیا آمیخته شدی
قرآن شرط انبیا است
ماهی دریایی کبرا خالص
آن را بخوانید و قرآن را قبول نکنید
به انبیا و اولیا مراجعه کنید
قرآن کریم در اصل کتاب توحید و شناخت خداوند است که در قالب دعوت پیامبران بیان می شود و البته ایمان به معاد و روز رستاخیز ، یکی از تعالیم انبیا ، بخش مهمی از آیات قرآن است. و آثار معنوی هستند ، اما برخی دیگر اخلاقی هستند. البته ناگفته نماند که مبارزه پیامبران با مستکبران و برقراری عدالت و تشویق مrsمنان به جهاد توسط خدا و شهادت نیز از تعالیم انبیا و مبارزه با ظالمان است. قرآن کریم تأکید می کند.
اگر کسی بخواهد پیامبران را به درستی بشناسد ، عیسی را بشناسد ، موسی را بشناسد ، پیامبر اکرم (ص) و ائمه اطهار (چگونه) را بشناسد ، باید به قرآن مراجعه کند. پیام قرآن برای مردم و مردم خدا است که بیایند و نور بیاورند ، و تاریکی من را فدیه می کند ، و می گوید: “الله ، اما کسانی که به Ykhrjhm I Alzlmat معتقدند Eleanor Eleanor هستند. آنها شامل: Kfrva Vlyavhm Altaghvt Ykhrjvnhm me Alzlmat …” حالا ببین. سرزنش این قرآن که پر از نور ، راهنمایی ، زندگی نامه و پیام پیامبران است ، چقدر نسبت به بشر بی رحمانه است ، و آنها شیاطینی هستند که می خواهند مردم در تاریکی به زندگی خود ادامه دهند تا بتوانند به سلطه ظالمانه خود ادامه دهند ، اما به هیچ وجه نمی دانند که اراده خدا در نهایت قانون صالحین بر روی زمین است و این واقعیت را نه تنها در قرآن بلکه در تورات و زبور نیز ثابت کرده است که “بگذارید مفتخران بدانند که قرآن کریم آنها را به عنوان کف روی آب توصیف می کند که به زودی از بین خواهد رفت ، و این تلاش های ناامیدانه موفق نخواهد شد
وَسَيَعْلَمُ الَّذِينَ ظَلَمُوا أَيَ مُنْقَلَبٍ يَنْقَلِبُونَ ».

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا