فرهنگ و هنر

جایزه ادبیات داستانی زنان به «روث اوزکی» رسید

چهارمین رمان داستانی زنان روتا اوزکی برنده این جایزه شد.

به گزارش تیتر اول و به نقل از گاردین، رمان «کتاب طبیعت و پوچ» نوشته روتا اوزکی به عنوان اثر برگزیده جوایز داستانی زنان معرفی شد.

این نویسنده و فیلمساز برای نوشتن رمانی که به گفته هیئت داوران از نظر نویسندگی، صمیمیت، نبوغ، طنز و شیطنت متفاوت است، 30 هزار جایزه برای ادبیات داستانی زنان دریافت کرده است.

کتاب در مورد طبیعت و پوچ در مورد پسر 14 ساله ای به نام بانی اوه است که پس از مرگ پدرش صدای اشیاء را در خانه می شنود و وقتی مشکل بدتر می شود، در نهایت در یک کتابخانه عمومی آرام پناه می گیرد. او در کتابخانه فقط زمزمه اشیا را می شنود و البته با افراد جدیدی آشنا می شود.

اوزکی قبلاً برای فیلم The Legend Now نامزد جایزه بوکر 2013 شده بود. او در ماساچوست زندگی می کند و در کالج اسمیت نویسندگی خلاق تدریس می کند.

رمان 560 صفحه‌ای «کتاب طبیعت و پوچی» طولانی‌ترین فهرست جایزه ادبیات داستانی زنان امسال بود. غم و شادی امسال مگ میسون، حلقه بزرگ مگی شیپستاد، نان شیطان لیزا آلن آگوستینی، قضاوت لوئیس ادریش و جزیره از. The Lost Trees اثر الیفا اف افک به این لیست اضافه شد.

این جایزه در سال 1996 پس از اعتراض بزرگی علیه فهرست نهایی نامزدهای بوچر در سال 1991، که شامل هیچ نویسنده زن نبود، تأسیس شد. این جایزه هر ساله به بهترین رمان کامل نوشته شده به زبان انگلیسی توسط یک زن در بریتانیا تعلق می گیرد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا