بین الملل

توضیح انصارالله درباره دیدار با آمریکایی‌ها

محمد عبدالسلام سخنگوی انصارالله در یمن به خبرگزاری اسپوتنیک روسیه گفت: “ما با مقامات آمریکایی در پادشاهی عمان ملاقات نکردیم ، اما از طریق طرف عمانی با آنها ارتباط برقرار کردیم.” ما هیچ ارتباط مستقیمی با آمریکایی ها نداشتیم و فقط نظرات خود درباره راه حل بحران یمن را از طریق کانال برادران عمانی به آنها اعلام کردیم.

وی افزود: ما معتقدیم آمریکایی ها نوک پیکان دشمن علیه یمن هستند و به آمریکایی ها اطلاع داده ایم که با خصومت و محاصره با زور با دشمن مقابله خواهیم کرد.

عبدالسلام در مورد جنگ در مارما ، یمن گفت: ماربس بخشی از جبهه جنگ علیه تجاوز است و ما آن را به عنوان یک جبهه نظامی و یک کانون جنگ علیه استانهای همسایه می بینیم.

رویترز روز چهارشنبه به نقل از دو مقام مطلع گفت كه مقامات ارشد آمریكایی برای اولین بار در عمان مستقیماً با مقامات حوثی ملاقات كرده اند.

رویترز گزارش داد که گفتگوهایی که هیچ یک از طرفین اعلام نکرده اند ، در تاریخ 26 فوریه بین نماینده ویژه آمریکا در یمن تیموتی لندر کینگ و مذاکره کننده حوثی ها در مسقط محمد عبدالسلام انجام شده است.

رویترز به نقل از یک منبع آگاه گفت که دیدار در مسقط بخشی از سیاست عصا و هویج جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده بود.

به گزارش رویترز ، پادشاه لندرز پس از دیدار با مقامات عربستان سعودی و سازمان ملل با عبدالسلام در عربستان سعودی دیدار کرد. وی در جریان تور منطقه ای به کویت ، امارات و قطر نیز رفت.

به گفته این منابع آگاه ، لندرز کینگز از حوثی ها خواست تا حمله به ماربام را متوقف کنند و از آنها خواست تا در مذاکرات آتش بس با ریاض شرکت فعال داشته باشند.

عبدالسلام سخنگوی انصارالاسلام در مصاحبه ای با اسپوتنیک اظهاراتی کرد و ادعای رویترز را رد کرد.

311311

دکمه بازگشت به بالا